וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחטוף, לענות ולרצוח: כך תכנן רב ישראלי להוציא גט מסרבן בניו יורק

8.9.2016 / 9:40

לפי כתב אישום שהוגש בניו יורק נגד רב מבני ברק וחסיד סאטמר אמריקני, השניים שילמו 60 אלף דולר לרוצח שכיר כדי שיסייע להם לחטוף סרבן גט, לענות אותו ולאחר מכן להרוג אותו. בדצמבר האחרון נגזרו בארה"ב עשר שנות מאסר על רב שפעל בשיטה דומה

חסידות סאטמר חוגגת את ל"ג בעומר בניו יורק. רויטרס
הנאשמים יצרו קשר עם רוצח שכיר. חגיגות ל"ג בעומר בחסידות סאטמר בניו יורק, 2012/רויטרס

רב מבני ברק וחסיד סאטמר אמריקני תכננו לחטוף סרבן גט, לענות אותו עד שייתן להם את המסמך ולרצוח אותו – כך עולה מכתב אישום שהוגש אמש (רביעי) נגד השניים במדינת ניו יורק. הרב אהרון גולדנברג, בן 55, ושמעון ליבוביץ', אמריקני בן 25 מקהילת קריית יואל שבמונרו, נעצרו ביום שלישי, לאחר שהרוצח שאותו שכרו לכאורה החליט להסגיר אותם לבולשת הפדרלית (FBI) והקליט אותם במשך חודשיים שבהם רקמו את המזימה.

לפי הצהרת התובע הכללי במנהטן, השניים נאשמים בקשירת קשר לביצוע חטיפה ובקשירת קשר לביצוע רצח בתשלום, ועלולים לקבל עונש של מאסר עולם. לא ניתן היה להשיג את התגובות של עורכי דינם.

לפי כתב האישום, השניים יצרו קשר עם הרוצח השכיר – שהפך בדיעבד לסוכן סמוי של הבולשת הפדרלית – והציעו לו 60 אלף דולר בתמורה להוצאת התכנית לפועל. בתחילה דיברו השניים על חטיפת הסרבן ועינויו עד שייתן להם את המסמך שישחרר את אשתו מכבלי הנישואים. בהמשך, החליטו כי הם רוצים גם במותו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חי: מנכ"ל "דניה סיבוס" בדיון חירום בכנסת עקב אסון החניון
טראמפ שוב שיבח את פוטין: "הרבה יותר מנהיג מאובמה"
"הפכה את נתניה לאחוזת פיירברג": חושף השחיתות מספר על השיטה

חסידות סאטמר, ניו יורק. אפריל 2006. AP
חסידות סאטמר בניו יורק, אפריל 2006/AP

בדצמבר האחרון גזר בית משפט בניו יורק עשר שנות מאסר על הרב מנדל אפשטיין בן ה-70 בגין הנהגת כנופייה – שגם בנו היה חבר בה – שחטפה ועינתה סרבני גט. הרב ואנשיו נקטו שיטות פעולה אכזריות נגד הגברים שאותם חטפו, כשבין היתר הם נשאו עמם אזיקים, סכינים, מברגים, חבלים וגם כלי חד המשמש לרעיית בקר. הרב אף כונה בעיתון "דיילי ניוז" The Prodfather - משחק מילים בין The Godfather, הסנדק, לבין Prod, שמו של הכלי החד שבו השתמשו.

עם מתן גזר הדין בדצמבר, לקח אפשטיין אחריות על מעשיו. "השנתיים האחרונות היו גיהנום עבורי, ואין לי את מי להאשים בכך מלבדי", אמר לשופטת. "כשהקשבתי להקלטות, הרגשתי אשם ונבוך", הוסיף, בהתייחס להקלטות הבולשת הפדרלית, שהביאו בסופו של דבר להרשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully