וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מוסלי: הפרקליטות חזרה בה מאחד מאישומי הרצח

לפי הפרקליטות, ראיות חדשות שנאספו בחקירת יאחב"ל מצביעות על אפשרות שבני אדם אחרים רצחו את בר כהן בבת ים ב-2012. האישום נגד אביאל ווהל וליאור גרינברג יבוטל וגרינברג אף ישוחרר ממעצר בית

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(לפני חודש וחצי, תיק מוסלי קורס: שבעה נאשמים ברצח שוחררו למעצר בית)

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר שהיא חוזרת בה מאישום שהגישה, כחלק מפרשת מוסלי, נגד אביאל ווהל וליאור גרינברג בגין רצח בר כהן בבת ים ב-2012. לפי הודעת הפרקליטות, במסגרת חקירה שהתנהלה לאחרונה ביאחב"ל נאספו ראיות חדשות שהצביעו על אפשרות לפיה בני אדם אחרים רצחו את כהן. בעקבות כך, ביקשה הפרקליטות לבטל את תנאי מעצרו של גרינברג, שהיה נתון במעצר בית. תנאי מעצרו של ווהל לא יבוטלו שכן הוא מואשם באישומים נוספים.

ב-11 במאי שנה שעברה הוגשה נגד המעורבים בפרשה כתב אישום שייחס להם שבעה אישומים בעבירות שונות. ווהל וגרינברג הואשמו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וכן עבירת רצח, בגין מעורבותם ברצח בר כהן. לפי הפרקליטות, התשתית הראייתית באישום זה התבססה בעיקרה על עדותו של עד מדינה, שלטענתה היה בה כדי לבסס סיכוי סביר להרשעת ווהל וגרינברג במיוחס להם.

הפרקליטות הדגישה כי אין בראיות החדשות הללו כדי להשליך על מהימנות עד המדינה בתיק. עם זאת, יש בהן כדי לגבש ספק סביר בנוגע לעובדות שפורטו בסעיף האישום. לפי אותו סעיף, גרינברג וקרוב משפחתו של עד המדינה ירו כמה קליעים לעבר כהן, ומיד לאחר מכן נמלטו מהמקום.

לקריאה נוספת:
חשד לרצח בבת ים: גופה ירויה נמצאה בגינה ציבורית
הפרקליטות חשפה: יש חשודים נוספים ברצח שבו הואשמו אנשי ארגון מוסלי
תיק מוסלי קורס: שבעה נאשמים במעורבות ברצח שוחררו למעצר בית

רצח של גבר בן 20, גופה נמצאה בגן ציבורי בבת ים, ינואר 2012. דרור עינב
זירת רצח בר כהן בבת ים, 2012/דרור עינב

שמונת הנאשמים בפרשת מוסלי נעצרו באפריל 2015 עם 12 חברים נוספים בארגון הפשיעה, בהם יוסי מוסלי עצמו ואביו ניסים. הם נעצרו בתום חקירה סמויה שניהלו במשך שנה וחצי ימ"ר מרכז בפיקודו של ניצב-משנה מוטי אדרעי וימ"ר תל אביב, בפיקודו של נצ"מ גדי אשד. במהלך החקירה גויס עד מדינה מתוך הארגון של מוסלי, שהביא לפענוח כמה מעשי רצח ופעילות עבריינית נוספת שיוחסה לארגון. חלק מהעצורים נחשדו גם בתכנון לחסל את העבריין מוטי חסין.

לפני כחודש וחצי שחרר בית המשפט המחוזי בתל אביב שחרר למעצר בית שבעה מ"חיילי" ארגון הפשע של האחים יוסי ואלי מוסלי. השבעה, אלון מימון, רועי אשולי, שי אשולי, גרינברג, ניר דבח, ווהל ועמרם כהן, שוחררו לביתם עם אזיק אלקטרוני. הנאשם השמיני בפרשה, קובי מרציאנו, נושא עונש מאסר ולכן לא שוחרר לביתו. שחרור זה התברר כקריסה של תיק הדגל של ימ"ר תל אביב נגד ארגון מוסלי, ארגון הפשע נחשב לאחד הגדולים והעשירים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully