וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע שנים ואין החלטה: האם אולמרט ישתחרר מהכלא וישוב אליו?

8.9.2016 / 10:40

ראש הממשלה לשעבר עשוי להשתחרר ממאסר כבר בחודש ינואר אם ועדת השחרורים תחליט לקצר את עונשו. ואולם, בית המשפט העליון טרם הכריע בערעורים בעניינו, ולכן הוא עלול לחזור אל מאחורי סורג ובריח לאחר שישתחרר מהכלא

צילום: יותם רונן, ראובן קסטרו ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: אור כהנא

(אבי אשכנזי על יציאתו של אולמרט לחופשה ראשונה מהכלא, לפני כחודשיים)

ועדת השחרורים בכלא מעשיהו תדון בחודש דצמבר בבקשתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לקצר שליש מעונש המאסר שנגזר עליו בגין שוחד, שאורכו שנה וחצי. אם תתקבל בקשתו הוא ישוחרר ב-28 בינואר 2017.

ואולם, בית המשפט העליון לא סיים לדון בערעורים בפרשות טלנסקי, ראשונטורס ומרכז ההשקעות, וכבר ארבע שנים אין הכרעה בתיקי אולמרט. הערעור המקורי הוגש על ידי המדינה, אך בעקבות ההקלטות שמסרה לפרקליטות העוזרת של אולמרט לשעבר, שולה זקן, נפתח תיק טלנסקי מחדש ועל אולמרט נגזרו שמונה חודשי מאסר בגינו בבית המשפט המחוזי בירושלים. גזר הדין בתיק זה מצוי כרגע בעיכוב ביצוע עד להכרעתו של בית המשפט העליון בשלל הערעורים - של המדינה ושל אולמרט עצמו, שערער על ההרשעה המחודשת ועל העונש.

ההערכה היתה כי החלטת העליון תינתן עד תקופת החגים. ואולם לפי שעה לא נקבע מועד השמעת פסק הדין. בקשתו של אולמרט להשתחרר הגיעה מוקדם מהצפוי ויצרה את המצב הבעייתי.


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אולמרט יצא לחופשה מהכלא - וצפוי לחגוג גם את ראש השנה בביתו
סיבוב בקניון וספר על פרשת שחיתות: כך מבלה אולמרט מחוץ לכלא
חיים רמון תוקף: "אתם לא מתביישים לעסוק בביקורים של אולמרט?"

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט יוצא לראשונה לחופשה מהכלא, יולי 2016/ראובן קסטרו

אם ישתחרר אולמרט בטרם תתקבל החלטה בערעור בעניינו עלול להיווצר מצב מגוחך, שבו הוא ייאלץ לחזור לכלא לאחר שהשתחרר. לא ברור מדוע לוקח לבית המשפט העליון זמן כה רב להכריע בתיק: הדיון האחרון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר התקיים בחודש ינואר, ואז נידונה רק פרשת טלנסקי. הדיון בפרשות ראשונטורס ומרכז ההשקעות התקיים כבר לפני יותר משנתיים.

מהנהלת בתי המשפט נמסר: "האמירה לפיה התיק מתנהל זה ארבע שנים מטעה ויוצרת רושם שגוי. ב-6 באוגוסט 2014 הוחזר התיק לבית המשפט המחוזי בירושלים לצורך גביית עדויות חדשות. ב-25 במאי של השנה שעברה ניתן גזר דין על ידי בית המשפט המחוזי לאחר גביית הראיות החדשות, כפי שקבע בית המשפט העליון. לאחר שהוגש ערעור על גזר הדין החדש בחודש יולי 2015, התקיים דיון בערעור ב-19 בינואר 2016 וכעת והתיק ממתין להכרעה".

אהוד אולמרט מבלה בחנות צומת ספרים בירושלים בזמן החופשה שלו מן הכלא. נועם מושקוביץ
אולמרט בחנות ספרים במהלך חופשתו מהכלא, בחודש יולי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully