וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת העליון: בית משפט בצרפת אישר איסור על לבישת בורקיני

בית משפט בקורסיקה דחה עתירה לביטול האיסור על לבישת בגד הים האסלאמי בעיירת החוף סיסקו. הוא התבסס על הפרצה בהחלטת העליון, המאפשרת זאת במקרים של סכנה לציבור. ראש העיר: "הוקל לי ולתושבים"

מערכת וואלה!

בית משפט בקורסיקה הותיר אתמול (שלישי) את האיסור על לבישת בורקיני חרף פסיקת בית המשפט העליון של צרפת. בית המשפט שבעיר בסטיה קבע כי האיסור חוקי למען השמירה על הסדר הציבורי, פרצה שנותרה בהחלטת העליון מהחודש שעבר, במקרים שבהם בגד הים המיועד לנשים מוסלמיות עלול לגרום לאי-סדר.

בית המשפט בבסטיה דחה את העתירה שהגיש ארגון "הליגה לזכויות אדם" וקבע כי "המתיחות הגדולה עדיין שוררת" באי שבים התיכון. האיסור נכפה על ידי ראש עיירת החוף סיסקו, שם התקוטטו בחודש שעבר משפחות ממוצא צפון-אפריקני וצעירים מקומיים. בתקרית נפתעו חמישה בני אדם. "זאת הקלה עבורי ועבור התושבים", אמר ראש העיירה אנג'-פייר ויווני. הוא הסביר כי פעל כך מאחר "שהיה סיכון שאנשים ימותו לי בידיים".

לקריאה נוספת בנושא
ואלס מגיב לדיווחים על דיכוי מוסלמיות: "בצרפת נשים חופשיות"
סערה בצרפת: רה"מ השווה בין סמל המדינה חשוף החזה ללובשות הבורקיני
סערת הבורקיני: העליון בצרפת קבע כי האיסור אינו חוקי - והקפיאו

נשים מוסלמיות לובשות בורקיני בחופי צרפת. AP
בחודש שעבר נפצעו חמישה אנשים בתקרית בעיירה. אישה בבורקיני בדרום צרפת/AP

בסוף החודש שעבר התקבלה העתירה שהגישו ארגוני זכויות אדם על האיסור שהוטל בעיירה וילנוב-לובה, אולם קבעה תקדים ל-30 עיירות, רובן בריביירה הצרפתית. "האיסור על לבישת הבורקיני מהווה הפרה חמורה של זכויות אדם בסיסיות, כמו חופש הדת והחופש האישי", נכתב בפסיקת בית המשפט.

בהכרעתו קבע בית המשפט העליון כי לא קיימת הוכחה שלבישת הבורקיני מפרה את הסדר הציבורי, וכי המתח במדינה בעקבות אירועי הטרור האחרונים לא מספיק כדי להצדיק משפטית את האיסור. "ראש העיר אינו יכול לאכוף חוקים האוסרים גישה לחוף הים, אם הם לא מבוססים על סיכון אמתי להפרת הסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully