וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואלס מגיב לדיווחים על דיכוי מוסלמיות: "בצרפת נשים חופשיות"

בתגובה למאמר נרחב שפרסם "ניו יורק טיימס", ובו עדויות רבות של נשים מוסלמיות דתיות שסיפרו על אפליה בצל האיסור על בורקיני, טען ראש ממשלת צרפת: "אנחנו נאבקים למען החופש שלהן". לטענתו, ממשלתו נאבקת ב"סדר השובניסטי"

צילום: רויטרס

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הביע אמש (שני) ביקורת חריפה על מאמר שפורסם בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" בסוף השבוע האחרון, שתיאר את חוויית הדיכוי והאפליה של נשים מוסלמיות בצרפת. מדובר במאמר דעה שפורסם באתר "Huffington Post" בשפה הצרפתית תחת הכותרת "בצרפת, נשים חופשיות". לטענת ואלס, המאמר, המבוסס על עדויותיהן של נשים מוסלמיות באירופה, "מציג תמונה בלתי-מתקבלת על הדעת של צרפת, מכיוון שהיא שגויה".

ואלס טוען כי "במאמר צוטטו נשים מוסלמיות, בעוד שהוא טען כי קולותיהן הושתקו, על מנת להציג את צרפת כמי שמדכאת אותן". ראש הממשלה הצרפתי עוד טען, בהתייחסות לדגש שניתן במאמר לסערת הבורקיני – בגד הים השלם לנשים מוסלמיות דתיות שנאסר בכמה ערים בצרפת – ולטענה כי הוא מאפשר לנשים דתיות ללכת לחוף הים, כי "לא מדובר בסתם עוד בגד ים, אלא בפרובוקציה".

עוד בוואלה! NEWS:
"המצב רק מחמיר": מאות הפגינו בצרפת למען סגירת "ג'ונגל" המהגרים
סערה בצרפת: רה"מ השווה בין סמל המדינה חשוף החזה ללובשות הבורקיני
מלצר בפריז גירש שתי מוסלמיות שלבשו חיג'אב: "טרוריסטיות"

מנואל ואלס ראש ממשלת צרפת באוניברסיטת תל אביב. מגד גוזני
"נו באמת! אנחנו נאבקים בדיוק למען החופש הזה". ואלס/מגד גוזני

ואלס ביטל את הטענות המופיעות במאמר המקורי, מפיהן של נשים מוסלמיות, כי הבורקיני הוא כלי לשחרור האישה, מכיוון שהוא מאפשר לנשים מוסלמיות דתיות לעסוק בפעילויות שונות מבלי לפגוע באורח חייהן הדתי. "רבים בתקשורת הבינלאומית טענו כי האיסור על בורקיני הוא מעשה נגד חירותם של המוסלמים לקיים את דתם", כתב, "נו באמת! אנחנו נאבקים בדיוק למען החופש הזה". הוא הוסיף וטען כי ממשלתו והממשלות המקומיות יוצאות נגד "הסדר השובניסטי" שלדבריו בבסיסו של האסלאם הסלפי.

במאמר המקורי צוטטו נשים רבות שסיפרו על האפליה שהן חוות במקומות עבודה ובמוסדות ציבור. לטענת אחת מהן, היא "מפחדת שיכריחו אותה לענוד סהר צהוב על הבגדים יום אחד, כמו הטלאי הצהוב של היהודים לפני זמן לא רב". ואלס ביטל גם את הטענה הזו, וטען כי ממשלתו נחושה להיאבק בכל צורות הגזענות, וכי הוא מתגאה במורשת המוסלמית של צרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשים מוסלמיות לובשות בורקיני בחופי צרפת. AP
בדרך ל"סהר הצהוב"? אישה דתייה בחוף הים בצרפת/AP

העיתון האמריקני הגיב בטענה כי דבריו של ואלס, שהביעו ביקורת על אופן הסיקור, שגויים. "המאמר שלנו נחקר בהרחבה, והוא מבוסס על תשובות שקיבלנו מיותר מ-1,200 קוראות בתגובה לקול קורא שפרסמנו ברשת באנגלית, בצרפתית ובערבית, בבקשה לשמוע את דעותיהן של נשים מוסלמיות באירופה לאחר האיסור על הבורקיני", הסבירה דוברת "ניו יורק טיימס", דניאל רודס הא. "אנחנו לא חוזרים בנו מהמאמר".

יותר מ-30 ערים ברחבי צרפת הטילו איסור על לבישת הבורקיני בחופי הים, אולם מרבית האיסורים בוטלו על ידי בתי המשפט. בשנת 2004 נאסר על שילוב סממנים דתיים בביגוד בבתי ספר ובמוסדות חינוך, וב-2010 הפכה צרפת למדינה האירופית הראשונה שאסרה על לבישת רעלה במקומות ציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully