וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלצר בפריז גירש שתי מוסלמיות שלבשו חיג'אב: "טרוריסטיות"

בתיעוד של תקרית שאירעה בפרבר של בירת צרפת נשמע העובד במסעדה אומר לשתי הנשים הצעירות כי "טרוריסטים הם מוסלמים ומוסלמים הם טרוריסטים". הוא התנצל אולם תיפתח נגדו חקירה

עריכה: שניר דבוש

מלצר בפריז סירב אתמול (ראשון) לשרת שתי נשים מוסלמיות וקרא להן "טרוריסטיות". בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות בצרפת וגרם לזעם רב נראה הגבר אומר לשתי הנשים שלבשו חיג'אב: "טרוריסטים הם מוסלמים וכל המוסלמים הם טרוריסטים". בעקבות זאת עשויה תיפתח נגדו חקירה בחשד לאפליה.

התקרית אירעה במסעדה בטרמבליי-אן-פראנס, פרבר של פריז. הגבר התנצל בפני קבוצה שהתאספה מחוץ למקום ואמר כי הוא נהג כך בשל המתיחות סביב בגד הים האסלאמי, הבורקיני - אך גם מאחר שחבר שלו נרצח בטבח בבטקלאן, שאירע במתקפת הטרור בפריז בנובמבר.

לפי העיתון לה פריזיאן, התביעה המקומית פתחה בחקירה נגד המלצר. כתב של העיתון צילם תמונה של המפגש בין הגבר לבין קבוצה של גברים צעירים שהיו מחוץ למסעדה. בתיעוד נשמעות שתי הנשים אומרות לגבר כי הן "אינן רוצות לקבל שירות מגזען" והוא בתגובה אמר להן: "גזענים לא רוצחים אנשים".

התקרית מגיעה ברקע הסערה סביב לבישת הבורקיני, שנאסרה בעשרות עיירות בצרפת. עם זאת, בית המשפט העליון פסק ביום שישי בעתירה שהוגשה מצד תושבי אחת העיירות כי מדובר בהחלטה מפלה וביטל אותה. הוא אמור לקבל החלטה סופית בנושא במהלך השבוע.

לקריאה נוספת בנושא
צרפת: למרות הפסיקה - ראשי הערים מסרבים לבטל את איסור הבורקיני
סערת הבורקיני: העליון בצרפת קבע כי האיסור אינו חוקי - והקפיאו

אישה מוסלמית הלובשת בורקיני רוחצת בחוף הים במרסיי, צרפת. 17 באוגוסט 2016. רויטרס
המתיחות עם המוסלמים במדינה גבוהה. אישה בבורקיני במרסיי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully