וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש מאסר למטיף אסלאמיסטי בריטי שתמך בדאעש: "הפיץ שנאה במשך שנים"

6.9.2016 / 17:45

בית המשפט בלונדון גזר חמש שנות מאסר וחצי על אנג'ם צ'ודארי ועל עמיתו, שהורשעו בתמיכה בדאעש. המשטרה בירכה על העונש שהוטל על השניים: "סוף כל סוף הייתה לנו ראיה כי הם חצו את הקו הפלילי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט בלונדון גזר היום (שלישי) חמש שנות מאסר וחצי על המטיף האסלאמיסטי המוכר אנג'ם צ'ודארי, בגין עידוד לתמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). צ'ודארי, בן 49, נשפט יחד עם עמיתו מיזנור רחמן, בן 33, שקיבל אף הוא את אותו העונש. השניים הורשעו בחודש יולי האחרון בכך שעודדו תמיכה בדאעש דרך האינטרנט.

"האנשים האלה היו רק בקושי בתוך גבולות החוק במשך שנים רבים, והיה תסכול בקרב רשויות אכיפת החוק והקהילות, בשל השנאה שהם הפיצו", טען שון היידון, ראש המחלקה למאבק בטרור במשטרת הבירה הבריטית. לדבריו, "צפינו בצ'ודארי מפתח קריירה תקשורתית כדובר הקיצוניים, באומרו את הדברים סרי הטעם ביותר, אולם מבלי לחצות את הרף הפלילי".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מציג: כיצד מנסים להפוך תבוסה צבאית למראית עין של ניצחו
מסמכי החקירה של פעילי דאעש חושפים מידע חדש על המתקפה בפריז
מרקל: "הטרור האסלאמי לא הגיע לגרמניה דרך הפליטים"

המטיף המוסלמי-בריטי אנג'ם צ'ודארי, בהפגנה בלונדון, אוקטובר 2015. רויטרס
"הנאומים האחרונים ושבועת האמונים היו נקודת מפנה". צ'ודארי, בחודש אוקטובר האחרון/רויטרס

במהלך המשפט, נקבע כי צ'ודארי ורחמן נשבעו אמונים למנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, וטענו בפרסומים ברשתות החברתיות כי למוסלמים יש חובה לציית לו או לספק לו תמיכה. "הנאומים האחרונים שלהם ושבועת האמונים היו נקודת מפנה עבור המשטרה", הסביר היידון, "סוף כל סוף הייתה לנו ראיה כי הם חצו את הקו. הצלחנו להוכיח כי הם מעודדים באופן פעיל תמיכה בדאעש".

המטיף ועמיתו הכחישו את הטענות נגדם, וטענו כי המשפט נגדם נובע ממניעים פוליטיים. צ'ודארי, שמוכר היטב לציבור בבריטניה וברחבי העולם, נוהג להופיע בתכניות טלוויזיה ולהאשים את מתווי המדיניות במדינות המערב, שפוגעים לטענתו במוסלמים, במתקפות טרור שמבצעת "המדינה האסלאמית" וארגונים דומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המטיף המוסלמי-בריטי אנג'ם צ'ודארי, בהפגנה מול בית המשפט העליון בלונדון, אוקטובר 2012. רויטרס
"ארצות הברית ובריטניה הן הטרוריסטיות האמיתיות", צ'ודארי בהפגנה בלונדון, 2012/רויטרס

הוא עמד בעבר בראש הארגון האסלמאיסטי "אל-מוהאג'ירון", שהוצא מחוץ לחוק בשנת 2005, והתפרסם לראשונה לאחר ששיבח את המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בארצות הברית ב-11 בספטמבר 2001, וטען כי ברצונו להפוך את ארמון בקינגהאם, משכנה הרשמי של המלכה אליזבת בלונדון, למסגד. רחמן ריצה עונש מאסר של שנתיים לאחר שהורשע בכך שעודד את תומכיו בשנת 2006 להרוג חיילים בריטים ואמריקנים באפגניסטן ובעיראק.

עם זאת, ולמרות שסירב לגנות מתקפות טרור, צ'ודארי שב וטען פעמים רבות כי אין לו כל קשר לפעילות אלימה, והוא מעולם לא הורשע בעבירות טרור. להערכת המשטרה, לארגונו של צ'ודארי היה חלק בעידוד מתקפת הטרור בלונדון בשנת 2005. מייקל אדבולג'ו, אחד מהשניים שהכו את החייל הבריטי לי ריגבי למוות בלונדון בשנת 2013, נהג להשתתף בהפגנות שארגן צ'ודארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully