וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד ברק בודק את השטח: קמפיין חדש קורא לו להחליף את נתניהו

6.9.2016 / 11:10

שלטי חוצות בולטים שהוצבו בכבישים ברחבי הארץ קוראים "ביבי הורס את המדינה" ומבקשים מראש הממשלה לשעבר לשוב לפוליטיקה. המהלך מגיע ברקע ההערכות שברק, הסובל מפופולריות נמוכה בציבור ובמפלגת העבודה, מתכנן את חזרתו לזירה

עריכה: אוהד פיטר

(ברק תקף את נתניהו: "נתפס כאדם חלש")

קמפיין בולט שעלה אמש (שני) בכבישי הארץ קורא באופן נוקב לראש הממשלה אהוד ברק לשוב לזירה הפוליטית ולהחליף את ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. "ברק, אתה חייב לרוץ, ביבי הורס את המדינה", נכתב בשלטים, שעלו ברקע הערכות גוברות במערכת הפוליטית כי ברק – שפרש מהפוליטיקה ב-2013 לעולם העסקים – מתכנן את שובו לזירה בקרוב.

מאז פרישת ברק לקראת בחירות 2013 הוא מקפיד לא להתרחק יותר מדי מהזירה הפוליטית. אחת לכמה חודשים הוא מגיח, נושא נאום או מתראיין, ובדרך כלל מחולל סערה. בחודש האחרון, בהמשך לשורה של מתקפות חריפות על ראש הממשלה, התחדשו ההערכות כי הוא מתכנן "קאמבק", במילותיו של נתניהו. במקביל, ברק החל לחזק מגעיו עם פעילים ועיתונאים ואף החל להעסיק דוברת במשרה מלאה.

עוד בנושא:
ברק: "נתניהו וממשלתו חלשים, יש להפילם במחאה עממית ובקלפי"
אהוד ברק: "אנחנו רואים ניצני פאשיזם בממשלת נתניהו"
הזקן, המגבעת ולחיצת היד: כך כבש מחדש אהוד ברק את הכותרות

שלטי חוצות שקוראים לאהוד ברק להתמודד בבחירות מול נתניהו. נמרוד סונדרס
ברק סובל מהתיוג "לא פופולרי". שלט החוצות של הקמפיין החדש/נמרוד סונדרס

עם זאת, ברק, שב-2012 פילג את מפלגת העבודה כדי להישאר בממשלת נתניהו – סובל מהתיוג "לא פופולרי", הן בציבור והן במפלגת העבודה. סקר שנערך לאחרונה בערוץ הכנסת גילה כי 68% מהציבור אינם מעוניינים לראות אותו בפוליטיקה, וכך גם 60% ממצביעי השמאל. עם זאת, על רקע חוסר האמון הגובר ביו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בשל המגעים הבלתי פוסקים לכניסה לממשלת נתניהו, יש שינוי מגמה מסוים, וח"כים ופעילים החלו להתייחס יותר בחיוב לרעיון שברק ישוב.

"יש הרבה אנשים שעדיין מאוד כועסים עליו, ברק השאיר טראומה במפלגה שקשה למחוק, אבל יש שינוי. כבר לא מבטלים את הרעיון של חזרה בהינף יד כמו לפני חצי שנה", אמר לוואלה! NEWS ח"כ בסיעת העבודה. "המפלגה משוועת למנהיג שיוכל להחזיר אותה לשלטון ומשוועת לגנרל. בזמן שבוז'י מפלרטט עם נתניהו, ברק מייצר את הרושם כמי שמסוגל להילחם בנתניהו, לא לאחד אתו כוחות".

בחודשים האחרונים: חידוש פעילות בטוויטר וסדרת נאומים תקיפים

הופעותיו הציבוריות של ברק בחודשים האחרונים התמקדו בהתקפות חריפות על ראש הממשלה שלדבריו "ירד מהפסים". במאי, אחרי הדחתו של משה יעלון מתפקיד שר הביטחון, ברק אמר לערוץ 10 כי הוא מזהה בממשלה "ניצנים של פאשיזם". ביממה שלאחר מכן, אחרי הפסקה של יותר משלוש שנים, ברק חידש את פעילותו בטוויטר. בכנס הרצליה שנערך כחודש לאחר מכן, ברק נשא נאום תקיף נוסף ובו האשים את ראש הממשלה ב"אג'נדה קיצונית, מסוכנת, העלולה לדחוף את ישראל אל מדרון חלקלק שבהמשכו נקודת אל-חזור שחצייתה תסכן את עתיד הפרויקט הציוני כולו".

לפני כשבועיים חולל מהומה נוספת במערכת הפוליטית עם מה שזכה לכינוי "חידת ברק". בפאנל פוליטי של תנועת "דרכנו", ברק תקף את התנהלותו המדיניות והביטחונית של נתניהו במשא ומתן עם הבית הלבן על הסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב, וטען כי ראש הממשלה פגע באינטרסים של ישראל בהתרחשות ביטחונית נוספת שעליה סירב לפרט. ההתבטאות עוררה גל השערות והערכות למה התכוון בדבריו, והובילה לדרישה של ח"כים מהאופוזיציה לזמנו לוועדת החוץ והביטחון. עם זאת, המגעים בין יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר לברק לא עלו יפה, זאת משום שדיכטר סירב לזמן את ברק מבלי שיציג לו לפני כן את המידע שבידיו – דבר שברק סירב לעשות.

אהוד ברק נואם בכנס הרצליה, יוני 2016. עדי כהן צדק, מערכת וואלה! NEWS
ברק בכנס הרצליה בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עדי כהן צדק

בעקבות ההתבטאות החריגה, במערכת הפוליטית גברו ההערכות כי ברק בודק את הדופק לקראת חזרה אפשרית לזירה. אפילו ראש הממשלה אמר זאת בפגישה עם עיתונאים חרדים בחודש שעבר. "אם יש לו מה לומר, הוא מוזמן להגיע לוועדת הביטחון של הכנסת ולמסור את גרסתו המלאה, ולומר לי או ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ונטפל בזה. העובדה שברק לא מגיע מוכיחה שהוא סתם מכשכש בזנב ורוצה קאמבק", אמר נתניהו.

כרזות שקוראות לאהוד ברק להתמודד בבחירות. נמרוד סונדרס
"ברק, אתה חייב לרוץ". שלטי החוצות בקמפיין/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully