וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזקן, המגבעת ולחיצת היד: כך כבש מחדש אהוד ברק את הכותרות

18.3.2016 / 10:00

ראש הממשלה לשעבר, שהתרחק מאור הזרקורים תקופה ארוכה, הופיע בשבוע האחרון בכל מקום. בסביבתו של מי שכבר עשה קאמבק פוליטי רציני בעשור הקדום מבהירים שזה לא הכיוון הפעם, אולם בכל מקרה - המבצע שנועד לגרום לכולנו להזכיר את שמו הצליח

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר

קשה היה לפספס את אהוד ברק בשבוע האחרון. ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, שאינו מרבה להתראיין או להופיע בתקשורת, הופיע פתאום בכל מקום. זה התחיל עם תמונות של הזקן האופנתי שגדל על פניו, המשיך עם ריאיון טלוויזיוני ומסיבת עיתונאים עמוסת שאלות, והסתיים בתמונה שגרמה ללא מעט אנשים לשמוט את הלסת, בה הוא נראה לוחץ את ידו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, מי שנחשב בעשור האחרון ליריבו המר ביותר.

שרשרת האירועים הזו גרמה לרחשים ושאלות במערכת הפוליטית ובתקשורת. האם אהוד ברק חוזר? האם האיש שכבר ביצע קאמבק רציני אחד בעשור הקודם, השתלט על מפלגת העבודה והפך לשר ביטחון בממשלותיהם של אולמרט ונתניהו, עומד לבצע מהלך דומה גם הפעם? בסביבתו של ברק מתעקשים שהתשובה שלילית ושאין בכלל על מה לדבר. ברק עסוק כרגע במיזם עסקי חדש, והפוליטיקה לא מעניינת אותו בכלל, לפי אנשים קרובים אליו.

עוד בוואלה! NEWS:
לחיצת היד של ברק ואשכנזי: "תחילת השלמה מהפרשה ההזויה שעברנו"
אחרי סכסוך של שנים עקב פרשת הרפז: אהוד ברק וגבי אשכנזי לחצו ידיים

אהוד ברק גבי אשכנזי. יותם רונן ויח"צ, עיבוד תמונה
יריבים מרים. ברק ואשכנזי/עיבוד תמונה, יותם רונן ויח"צ

אז מה בכל זאת גרם לו לעלות לכותרות שוב, בבת אחת, בשבוע האחרון? זה התחיל כמובן מהזקן. ברק טס בשבוע שעבר לפורום הביטחון הבינלאומי בבאקו, אזרבייג'ן, אירוע שהוא השתתף בו גם בשנים קודמות. בבוקר הראשון של האירוע, הופצו תמונות בהן הוא נראה משוחח עם ח"כ ציפי לבני, נציגה ישראלית נוספת שהוזמנה לאירוע. מה שתפס את תשומת הלב של כל מי שראה את התמונות הללו, היה הזקן החדש שעיטר את פניו של שר הביטחון לשעבר. התמונות זכו למאות שיתופים בטוויטר.

בעת השהות בכנס, ברק יצר כותרות גם בתחום המדיני, כאשר אמר כי ישראל חייבת "להתגרש מהפלסטינים. גם אם מדובר בתהליך מדורג ורב שלבים, צריך להתחיל אותו כדי שלא נידרדר לטרגדיה של מדינה אחת". אלה הדברים שעלו לכותרות בישראל, על כל פנים. בתקשורת המקומית באזרבייג'ן, לעומת זאת, בחרו להבליט את המחמאות שחלק ברק לפורום הביטחון המקומי, שלדבריו "הופך לחשוב יותר ויותר בזירה הבינלאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

כלי התקשורת האזריים שמחו להבליט את המחמאות לנשיא

התקשורת באזרבייג'ן נשלטת ברובה על ידי נשיא המדינה הכוחני והאוטוריטרי, אילהם אלייב, שהכנס הביטחוני השנתי הפך לדרך שלו למשוך למדינה עשרות דמויות בכירות מרחבי העולם, למרות הביקורת ההולכת וגוברת על שחיתות מרקיעת שחקים, הפרת זכויות אדם וביטול הדמוקרטיה באזרבייג'ן. לכן, בכלי התקשורת המקומיים שמחו מאוד להבליט את המחמאות שחלק ראש הממשלה ושר הביטחון הישראלי לשעבר, דמות מוכרת ומוערכת, לכנס שהנשיא אלייב מארגן זו השנה הרביעית ברציפות.

אהוד ברק וציפי לבני בכנס ביטחוני בבאקו, אזרבייג'ן, מרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
השליט הכוחני מזמן בכירים מרחבי העולם. ברק ולבני באזרבייג'ן/צילום מסך, טוויטר

אחרי שובו לארץ מאזרבייג'ן, ברק שוב מצא את עצמו במרכזה של תמונה שהפכה ויראלית באינטרנט, כאשר הגיע לברית של נכדו של השר לשעבר אלי ישי, וצולם כשהוא חובש לראשו מגבעת שחורה. בשילוב עם הזקן החדש, אפשר היה לטעות בו כאחד מבכירי ש"ס, ולא כמי שהיה ראש הממשלה האחרון מטעם מפלגת העבודה. ואם התמונה הזו לא הספיקה, הגיעה התמונה אמש, של לחיצת היד עם גבי אשכנזי, והעלתה אותו שוב לכותרות. ברק ואשכנזי, שני היריבים המרים מפרשת הרפז על גלגוליה השונים, נפגשו באירוע להשקת ספר חדש של עמוס גלבוע על הנסיגה מלבנון, והפתיעו את הקהל עם לחיצת היד הידידותית.

בין תמונה לתמונה, ברק גם העניק ראיונות לתכניות כלכליות בטלוויזיה וברדיו, שבשתיהן הכחיש כי בכוונתו לחזור לפוליטיקה. הפעם האחרונה שבה ברק העניק ראיון נרחב הייתה לפני יותר משנה, קצת לפני הבחירות האחרונות לכנסת, אז תקף בחריפות את נתניהו על הדרך שבה הוא מוביל את המדינה, והביע תמיכה ביצחק הרצוג. אחרי הבחירות, הוא התבקש על ידי המגזין האמריקני "טיים" לכתוב על נתניהו, שנבחר לדירוג מאה האנשים המשפיעים בעולם של המגזין. ברק החמיא לנתניהו על אומץ הלב שהפגין כפקוד שלו בסיירת מטכ"ל, וגם על חלק מהחלטותיו כראש ממשלה, אבל הפציר בו לגלות אומץ לב גם בתחום המדיני.

אהוד ברק, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
זכה לתדמית של פוליטיקאי ערמומי שיודע להפתיע את כולם. ברק בכנס הרצליה בשנה שעברה/ראובן קסטרו

הראיונות שהעניק השבוע, לעומת זאת, הוקדשו ברובם לא לנושאים מדיניים ופוליטיים, אלא למיזם העסקי החדש של ברק, שלטענת מקורביו הוא הסיבה היחידה לפרץ ההופעות התקשורתיות שלו. ברק הגיע אתמול למסיבת עיתונאים בתל אביב כדי לקדם אפליקציה חדשה שהוא היו"ר של הקבוצה המקדמת אותה. האפליקציה נקראת Reporty, והיא מאפשרת לאזרחים לשלוח קטעי וידאו למוקדי החירום השונים בארץ בלחיצת כפתור. ברק הביא כדוגמא לחיוניותה של האפליקציה את המקרה שבו שתי אזרחיות זיהו את המחבל נשאת מלחם, שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב בתחילת השנה, אבל התקשו לשכנע את מוקד 100 של המשטרה. אם במקום להתקשר ולדבר בעל פה, הן היו פשוט מעלות תמונה או וידאו דרך האפליקציה, אי אפשר היה להתבלבל. ברק עצמו משווה את האפליקציה לאינסטגרם, "אבל של שירותי ההצלה והחירום".

ברק זכה לתדמית של פוליטיקאי ערמומי שיודע להפתיע את כולם - המתחרים, התקשורת וגם התומכים שלו. אז האם גם הפעם, ההכחשות הנמרצות שהוא בדרך חזרה לפוליטיקה, הן חלק ממהלך ארוך טווח? אולי. אבל סביר יותר שבמקרה הנוכחי, האיש רוצה לקדם מיזם עסקי חדש שהוא שותף בו, ומנצל את ה"באזז" התקשורתי סביב הזקן, לחיצות הידיים ושאר הופעותיו הפומביות, כדי לגרום לכולנו להכיר את השם. אם זו הייתה המטרה, נראה שהמבצע הצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully