וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סכסוך של שנים עקב פרשת הרפז: אהוד ברק וגבי אשכנזי לחצו ידיים

17.3.2016 / 0:53

שר הביטחון לשעבר והרמטכ"ל לשעבר, שיחסיהם ידעו מתיחות ארוכת שנים, השתתפו באירוע השקה לספר על היציאה מלבנון. פרשת הרפז התפוצצה ב-2010 וגרמה לריב לשכות ולסכסוך בין השניים

לחיצת היד של אהוד ברק וגבי אשכנזי, אירוע השקת הספר "דמדומי בוקר", על יציאת צה"ל מלבנון, בית הפלמ"ח. מרץ 2016. תומר אפלבאום/ הארץ, אסור להשתמש
לחיצת יד היסטורית. אשכנזי וברק באירוע ההשקה/אסור להשתמש, תומר אפלבאום/ הארץ

שר הביטחון לשעבר אהוד ברק והרמטכ"ל לשעבר, רא"ל במיל' גבי אשכנזי, שיחסיהם ידעו בשנים האחרונות, גם במהלך כהונתם, מתיחות חסרת תקדים - לחצו אמש (רביעי) ידיים לראשונה מאז התפוצצה פרשת הרפז.

השניים נפגשו בבית הפלמ"ח שברמת אביב, במסגרת אירוע ההשקה של הספר "דמדומי בוקר", פרי עטו של תא"ל במיל' עמוס גלבוע, בהוצאת המרכז למורשת המודיעין ואפי מלצר בע"מ, מחקר והוצאה לאור. להשקה הוזמנו בכירי מערכת הביטחון לשעבר, בהם ראש אמ"ן בעת היציאה מלבנון, אלוף (במיל') עמוס מלכא; ושר המשפטים בעת היציאה מלבנון, ד"ר יוסי ביילין.

המתיחות בין השניים פרצה ב-2010 לקראת סוף כהונתו של אשכנזי כרמטכ"ל, אז נחשפו מסמכי הרפז והחלו ביניהם האשמות הדדיות שהובילו לנתק ולריב לשכות. הפרשה נחקרה על ידי המשטרה ולאחר מכן על הפרקליטות ומצ"ח. לאחרונה הוחלט לסגור את התיק נגד אשכנזי.

עוד בוואלה! NEWS:
"פעולה נועזת מעבר לקווי האויב": ציון לשבח ומפקד חדש לסיירת מטכ"ל
"מהלך היסטורי": ועדת הכספים אישרה הגבלה לשכר הבכירים
"שמחה מהולה בעצב": בלילה מת הבעל, בבוקר נולד בנו השביעי

הרמת כוסית של שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי לקראת השנה החדשה- ספטמבר 2010. דובר צה"ל
ברק ואשכנזי בהרמת כוסית ב-2010/דובר צה"ל

הספר "דמדומי בוקר", המתבסס על מחקר מודיעיני פנימי, מתאר את מה שהתרחש מאחורי הקלעים בהליך קבלת ההחלטות בדרג המדיני-צבאי בחודשים שקדמו ליציאה מלבנון, בלילה שבין 23 ל-24 במאי.

בחודש ינואר האחרון, אחרי יותר מחמש שנות חקירה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לשעבר יהודה וינשטיין על סגירת התיק נגד אשכנזי, שנחקר במסגרת פרשת הרפז בגין מסירת מידע סודי והפרת אמונים. התיק נסגר בעילת חוסר ראיות - בניגוד לעמדת המשטרה, שהמליצה להעמידו לדין. עם זאת, מתח וינשטיין ביקורת על אשכנזי וקבע כי התנהלותו "אינה הולמת קצין בכיר". וינשטיין הודיע גם על סגירת התיקים גם נגד מקורביו של אשכנזי: רעייתו רונית, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו ועוזרו ארז וינר.

החשדות נגד אשכנזי היו רבים ומגוונים, אולם במרכז הפרשה היה החשד כי עמד מאחורי ניסיון "פוטש" נגד שר הביטחון דאז אהוד ברק לאחר שאסף נגדו ונגד קצינים נוספים ראיות מפלילות באמצעות עוזרו וינר. וינשטיין קבע בדוח מיוחד שפרסם כי "לא נמצא בסיס ראייתי לחשדות על אודות חתירה תחת הדרג המדיני". אולם הוא מתח ביקורת על התנהלות אשכנזי וסביבתו ובהם גם על התנהלות רעייתו רונית.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully