וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעולה נועזת מעבר לקווי האויב": ציון לשבח ומפקד חדש לסיירת מטכ"ל

16.3.2016 / 17:00

בבסיס סיירת מטכ"ל נערך טקס הענקת אות ציון לשבח ליחידה בעקבות "פעולות חשאיות ונועזות", וחילופי מפקדים. אל"מ ח' מונה למפקד הסיירת והחליף את אל"מ ש' שכיהן בתפקיד במשך כשלוש שנים

צילום: דובר צה"ל

טקס הענקת אות ציון לשבח לסיירת מטכ"ל וחילופי מפקד סיירת מטכ"ל נערך היום (רביעי) בבסיס היחידה. בטקס, שהתקיים במעמד הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט וראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, גם הוענקה תעודת הערכה ליחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין. אל"מ ח' מונה למפקד הסיירת והחליף את אל"מ ש' שכיהן בתפקיד במשך שנתיים ועשרה חודשים.

האות הוענק ללוחמי הסיירת בעקבות "פעולות מבצעיות, חשאיות ונועזות" מעבר לקווי האויב שאותן ביצעה היחידה בשנתיים האחרונות. תעודת ההערכה שהוענקה ליחידה הטכנולוגית של אגף המודיעין ניתנה בעקבות עשייה טכנולוגית פורצת דרך, שהשתלבה בלב הפעילות המבצעית בשנה האחרונה.

עוד בוואלה! NEWS:
שוויץ כבר לא המדינה השמחה ביותר: מהפך במדד האושר העולמי
כשהשלד של אסד קם לתחייה: כישלון המודיעין - וההזדמנות הישראלית

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס הענקת אות ציון לשבח לסיירת מטכ"ל. מרץ 2016. דובר צה"ל
"ראויים להערכה רבה". ראש אמ"ן והרמטכ"ל מעניקים אות הערכה למפקד היחידה הטכנולוגית באמ"ן/דובר צה"ל

רא"ל איזנקוט אמר בטקס: "מבחינתי המפגש הקצר הזה זו הזדמנות להביע לכולכם הערכה עמוקה מאוד על העשייה, על החשיבה, על התכנון, הביצוע והתרומה של כל אחד בתפקידו". הוא הוסיף כי "הטקס הזה הוא ביטוי לתרומה הגדולה לצה"ל ולביטחון מדינת ישראל ולתרומה, ביום פקודה, לסייע לצה"ל לנצח בדרך החכמה, המהירה, התחבולנית והאפקטיבית ביותר. יישר כוח".

ראש אגף המודיעין, אלוף הלוי, פנה לאנשי היחידה ואמר להם: "אתם, אנשי היחידה, העושים בשקט ובאיכות את המורכבות שבמשימות, ראויים להערכה רבה. טקס זה הוא הזדמנות לומר לכם זאת. הציונים לשבח אותם קיבלה היחידה היום, הם עדות וביטוי לכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס הענקת אות ציון לשבח לסיירת מטכ"ל. מרץ 2016. דובר צה"ל
"מסייעים לצה"ל בדרך החכמה והתחבולנית". הרמטכ"ל מעניק צל"ש למפקד סיירת מטכ"ל היוצא/דובר צה"ל

היחידה גם מתמחה בפעילות ממוקדת בתחום סיכול הטרור. עם מבצעיה המפורסמים נמנים ההשתלטות על המטוס החטוף "סבנה" ב-1972, מבצע "אביב נעורים" ללכידת פעילי טרור בכירים ב-1973, הפריצה למלון "סבוי" בתל אביב ושחרור בני הערובה שהוחזקו בו על ידי מחבלים ב-1975, מבצע אנטבה ב-1976, וכן חיסול ראש הזרוע הצבאית של אש"ף, אבו ג'יהאד, בביתו שבטוניס ב-1988. מבצעים אלה הם שהעניקו ליחידה את תדמיתה היוקרתית.

באפריל 2014 קיבלה היחידה צל"ש יחידה מהרמטכ"ל דאז, רא"ל במיל בני גנץ, במעמד נשיא המדינה ושר הביטחון על שורת מבצעים חשאיים. עם בוגרי היחידה נמנים גם כאלה שהתברגו בהמשך לעמדות מפתח בצה"ל ובניהול המדינה, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, וכן השרים משה יעלון ונפתלי בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully