וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמז לפעולה חשאית: "חובה לזמן את ברק לוועדת המודיעין"

ח"כ עמר בר-לב פנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון וקרא לזמן את ברק בעקבות טענתו ל"פגיעה בביטחון ישראל" מצד נתניהו. "צריך להסיר את האיום הביטחוני וזה הפורום המתאים לשמוע אותו, לא רוצה להיכנס להשערות שלי", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: תנועת דרכנו, יותם רונן, עריכת וידאו: עמרי וייס, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) קרא היום (חמישי) לכנס דיון דחוף בוועדת המשנה לענייני מודיעין בעקבות דבריו של אהוד ברק, שטען כי שיקול דעת מוטעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל לפגיעה בביטחון המדינה. "חובה לשמוע את מה שיש לו לומר, והמקום לדבר בחופשיות הוא ועדת המשנה לענייני מודיעין", אמר בר-לב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, הוא לא יודע למה רמז ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון. "ברק מודאג מעניינים מסוימים שאנחנו לא מודעים להם. ברור שהוא רמז כי הוא לא רוצה לדבר על המהות. אני לא יודע על מה הוא מדבר, יש לי השערות שלא אכנס אליהן. למה להסתפק בהערכות? זה הזמן להזמין אותו לוועדה לענייני מודיעין, לשמעו את דבריו ולהתרשם. צריך להסיר או לצמצם את האיום הביטחוני".

בר-לב, שמשמש יו"ר ועדת המשנה למוכנות צה"ל ובט"ש, פנה ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר (הליכוד) בדרישה לזמן את ברק. "הוצאתי את המכתב הבוקר. עדיין לא קיבלתי תשובה, אבל אני מקווה שהוא יתייחס לבקשה לא באופן פוליטי, אלא ברצינות בהתאם לתפקידו. צריך לנטרל ענייני קואליציה ואופוזיציה ולהתייחס לדברים כמו שהם. מקווה שדיכטר יזכור את העבר המשותף של שלושתנו ויהיה אמון הדדי".

לקריאה נוספת:
אהוד ברק: "אנחנו רואים ניצני פאשיזם בממשלת נתניהו"
ברק: "נתניהו וממשלתו חלשים, יש להפילם במחאה עממית ובקלפי"
הזקן, המגבעת ולחיצת היד: כך כבש מחדש אהוד ברק את הכותרות

תמונות שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלשכת רה"מ בקריה, תל אביב, אוקטובר 0012.. משרד הביטחון
"לא רצה לדבר על המהות". נתניהו וברק ב-2012/משרד הביטחון

הוא הדגיש כי הנוכחים בפורום הביטחוני ישמרו על חשאיות. "שוחחתי עם ברק הבוקר, כמובן הוא לא יכול היה להיכנס למהות הנושאים שמטרידים אותו בשיחת טלפון, אבל הוא בהחלט מכיר. אין לי ספק כי ברגע שהוא יזומן לוועדה הוא יבוא וידבר. להערכתי דבר לא יודלף כי בוועדה זאת לא מדליפים".

יו"ר מרצ זהבה גלאון, חברת ועדת חוץ וביטחון, חיזקה את בר-לב ואמרה כי ההתבטאויות של ברק מחייבות בירור מעמיק ודחוף. לדבריה, יש לכנס בהקדם את ועדת החוץ והביטחון. "אם אכן שיקול הדעת הלקוי של נתניהו חשף את ישראל לנזק ביטחוני, יש לפעול כדי למנוע מטעויות שיקול דעת שכאלה לפגוע בביטחון המדינה שנית. ברק הטיל דופי חמור ביכולתו של נתניהו להגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ודברים כמו אלה שאמר אתמול אי אפשר להשאיר תלויים באוויר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ח"כ עומר בר-לב ממפלגת העבודה בכנסת. טלי מאייר
"אין לי ספק שברק ידבר". בר-לב/טלי מאייר

ברק דיבר אתמול בפאנל פוליטי של תנועת "דרכנו" על עתיד ישראל. בין היתר תקף את נתניהו וטען כי הוא וממשלתו פוגעים בביטחון המדינה, ורמז להתרחשות ביטחונית עליה סירב לפרט.

"מחיר כבד יש גם להתרחשות נוספת, שגם בה, שוב, צירוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסי ביטחון עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים", אמר ברק. "זאת, לצד היעדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת, הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי".

"חוסר יכולת שיפוט והתנהלות לא מוקדפת הובילו לחשיפת ישראל לאתגר ביטחוני מרכזי"

יו"ר מרצ זהבה גלאון, חברת ועדת חוץ וביטחון, חיזקה את בר-לב ואמרה כי ההתבטאויות של ברק מחייבות בירור מעמיק ודחוף. לדבריה, יש לכנס בהקדם את ועדת החוץ והביטחון. "אם אכן שיקול הדעת הלקוי של נתניהו חשף את ישראל לנזק בטחוני יש לפעול כדי למנוע מטעויות שיקול דעת שכאלה לפגוע בביטחון המדינה שנית. ברק הטיל דופי חמור ביכולתו של נתניהו להגן על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ודברים כמו אלה שאמר אתמול אי אפשר להשאיר תלויים באוויר".

ברק התייחס בדבריו להסכם הסיוע האמריקני שהושפע מיחסי ירושלים עם וושינגטון. "כאשר ייחתם בקרוב הסכם הסיוע הצבאי האמריקני לעשור הבא, יסתבר לכל היקף הנזק מהימורו המופקר של נתניהו בניהול היחסים עם הבית הלבן". לדבריו, "במקום לקבל ארבעה וחצי מיליארד דולרים לשנה, כפי שהיה צפוי ומעשי לפני שנה, מיד לאחר חתימת ההסכם בווינה תקבל ישראל 3.8 מיליארד, וגם זאת רק בכפוף להתחייבות שלא לדרוש תוספות מהקונגרס. מלבד זאת, ישראל תידרש לוותר בהדרגה על יותר מ-750 מיליון דולרים של המרות לשקלים. זהו נזק נוסף ישיר של שלושה מיליארד שקלים בשנה לתעשיות הביטחוניות שלנו".

הליכוד: "ברק האחרון שיכול לדבר"

הוא דיבר גם על הודעת משרד הביטחון, שבראשו עומד אביגדור ליברמן, מלפני כחודשיים נגד הנשיא האמריקני, שהשוותה בין הסכם הגרעין עם איראן להסכם מינכן, ולהתנצלות שבאה אחריה. "רק לאחרונה נזף ליברמן ב'צ'מברליין החדש' בנחירת בוז נחרצת, אבל עם חיי מדף של 72 שעות בלבד", אמר ברק. "מעבר לאבחנה שהניתוח ל'הארכת הפתיל' אצל ליברמן כנראה נכשל, איש אינו מאמין בעולם שהעלבון הזה הוטח באובמה בלא ידיעת נתניהו. גם משום שבממשלה נורמלית זה לא יכול להתרחש בלי שהעומד בראש יודע, וגם משום שהטקסט הזה נשמע כהד חוזר של התבטאויות נתניהו עצמו".

בתגובה לאמירותיו, מסרה מפלגת הליכוד: "כשמדובר בסיוע ביטחוני מארצות הברית, ברק הוא האחרון שיכול לדבר. בשעה שראש הממשלה נתניהו עומד להביא להסכם סיוע חסר תקדים עם ארצות הברית, של קרוב ל-40 מיליארד דולר, אנחנו עדיין מחכים לכמיליארד הדולרים של סיוע ביטחוני מארצות הברית שברק הבטיח שנקבל בזמן נסיגתו החפוזה מלבנון, נסיגה שהובילה להשתלטות איראן וחיזבאללה על דרום לבנון וירי של אלפי טילים משם על ערי ישראל".

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully