וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש ספרא וסייפא, מגיבורי ירושלים": מת רב העיר חיפה שאר ישוב הכהן

6.9.2016 / 4:30

הכהן, בן 89 במותו, התמוטט בביתו ואיבד את ההכרה. לבקשת המשפחה לא בוצעה בו החייאה. הוא היה תלמידו של הרב קוק ולחם במחתרות טרם קום המדינה ואף נפל בשבי הירדנים בקרב על ירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחם במלחמת העצמאות ונפל בשבי הירדנים בקרב על העיר העתיקה בירושלים. הרב שאר ישוב הכהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבה הראשי האשכנזי של חיפה, שאר יישוב הכהן, מת אמש (שני) בגיל 89. זאת, לאחר שהתמוטט בביתו ואיבד את הכרתו. כונני איחוד הצלה הגיעו לביתו אך לבקשת משפחתו לא ביצעו בו פעולות החייאה. הרב הכהן נולד בירושלים כבנו של הרב דוד הכהן, הידוע בכינויו "הרב הנזיר", שהיה תלמידו ועורכו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. הכהן האב קיבל על עצמו את שלושת איסורי הנזיר – תספורת, יין והרחקה מן המת וכן אין ספור הגבלות וסיגופים. הבן הלך בדרכי אביו ואימץ אף הוא את האיסורים, עד להגיעו לגיל 16 כשהפסיק לגדל שיער. עם זאת, נמנע כל חייו מאכילת בשר, דגים ויין ואת הקידוש בליל שבת היה עורך על חלות.

בדומה לאביו היה הרב קוק מרבותיו של הרב הכהן והוא אף זכה למעמד של אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית. לפני קום המדינה היה חבר במחתרת "ברית החשמונאים" בארגון "ההגנה", ונלחם בחילות השדה (חי"ש). הכהן אף הקים את הגרעין הראשון של "קבוצה דתית לוחמת". בהמשך אף שימש כרב צבאי והיה הרב הראשי של חיל האוויר. כחלק ממנהגי הנזירות שלקח על עצמו נהג לנעול נעלי בד – אך נאלץ להפסיק זאת בעקבות פציעתו לאחר שנפל בשבי הירדנים עם נפילת העיר העתיקה במלחמת העצמאות, כשלחם במסגרת ארגון האצ"ל על הגנת העיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"רק להוציא אותם חיים": המחלצים נלחמים נגד השעון בדרך ללכודים
דירוג אוניברסיטאות עולמי: העברית במקום הראשון בישראל
המשטרה: האישה שנמצאה ירויה בשבת בביתה במבוא דותן התאבדה

הרב שאר ישוב הכהן , לשעבר רבה האשכנזי הראשי של העיר חיפה ,יושב ראש הוועדה העליונה להידברות בין הרבנות הראשית לישראל לבין הנהגת הוותיקן ויושב ראש הוועדה להידברות בין היהדות לאסלאם ושליח הרבנות הראשית למפגשים בין-דתיים., יוני 2011. ערן גילווארג,
פרש מתפקיד רב העיר חיפה לאחר ששמו הוזכר בפרשת "הרבנים הפיקטיביים". הרב הכהן בלשכתו/ערן גילווארג

בשנות השישים מונה הכהן לסגן ראש עיריית ירושלים מטעם המפד"ל ומאז אמצע שנות ה-70 כיהן בתפקיד הרב האשכנזי של חיפה. בשנת 2011 פרש הכהן מתפקידו כרב העיר לאחר שנחקר בפרשת "הרבנים הפיקטיביים", שבמסגרתה נחשדו רבנים בכירים בהענקת תארי רבנות במרמה לאנשי כוחות הביטחון. על אף שנמצאה נגדו תשתית ראייתית התיק נסגר בעקבות הצהרתו של הכהן כי יפרוש מתפקידו ולא ישוב לכהן בתפקידים ציבוריים. במסגרת תפקידו כיהן כראש אבות בתי הדין בחיפה ונחשב לאחד מבכירי הדיינים בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הנשיא ריבלין: "ממנהיגי הציבור המיוחדים בדורנו"

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ספד לרב הכהו וציין כי הלך לעולמו ביום פטירתו של הרב קוק המנוח. "כמה סמלי שהרב, שהיה מבכירי תלמידיו של הרב קוק נפטר ביום פטירתו. הרב הקים עולה של תורה בחיפה, העמיד דורות רבים של רבנים ודיינים במכון אריאל אותו הקים והיה מקורב מאד לרב מרדכי אליהו. חבל על דאבדין ולא משתכחין". הרב שמעון יעקבי, מנהל בתי הדין הרבניים הוסיף: "הרב שאר ישוב הכהן היה מתלמידיו של אהרון הכהן – אהב שלום, רדף שלום, אהב את הבריות וקרבן לתורה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד אף הוא לרב הכהן. בהודעה מטעם בית הנשיא נכתב כי ריבלין "שמע בצער על פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן" אותו כינה "איש ספרא וסייפא, מגיבורי ירושלים". עוד נמסר כי "הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו, איש דעה ושיחה, תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה 'איש על העדה' בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully