וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרנו שהפיגומים עתידים לקרוס": הפועלים התריעו לפני האסון

5.9.2016 / 16:11

פועל באתר הבנייה ברמת החייל טען כי ימים לפני האירוע הוא הזהיר שהפיגומים במקום עשויים להתמוטט בשל המים מהירקון. "כל קומות הבסיס של החניון היו מתמלאות במים. לא הצליחו להתגבר על הנזילות", אמר, והוסיף כי חלק מהפועלים עבדו ללא אמצעי בטיחות

צילום: יותם רונן, אבי כהן, דני שכטמן ומאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

מוחמד א-נוס, אחד הפועלים שעבדו באתר הבנייה שבו קרס היום (שני) החניון ברמת החייל שבתל אביב, סיפר לוואלה! NEWS כי כבר לפני כמה ימים התריעו העובדים שהפיגומים עומדים לקרוס. "אמרנו שהפיגומים עתידים לקרוס בגלל הקרבה לירקון", אמר א-נוס. הוא הוסיף כי "כל קומות הבסיס של החניון היו מתמלאות במים לא פעם, והיו נוזלים מים מהקירות. לא הצליחו להתגבר על נזילות המים שדלפו מהנהר, ניסו לחסום אותם ללא הצלחה". א-נוס, תושב ירושלים, סיפר עוד כי החניון היה לקראת סיום, ונעשו במקום בדיקות אחרונות.

"חברים שלנו מהאתר נהרגו, לא יודעים מי חי ומי מת", אמר א-נוס, שהיה בקומה מינוס 2 ונפצע מאבנים שנפלו בסביבתו. "יש אנשים שהמשפחות שלהם לא יודעות אם הם חיים או מתים". הוא סיפר עוד כי טרקטור שהיה במקום נפל על הפועלים שעבדו באתר בלי קסדות ובלי אמצעי בטיחות. לדבריו, הפועלים במקום חיכו לפחות עשר דקות עד ששירותי ההצלה הגיעו לשטח. בנוסף, למרות כל הסכנות והחשש המוקדם מקריסת הפיגועים, סיכם א-נוס ואמר: "לא פחדנו להגיע לעבוד".

עאדל מונה, מנהל עבודה, סיפר כי אחד הפועלים, כרים אבו חדיר, היה בקומה מינוס 4 כשהאתר קרס. "הוא שמע פיצוץ ונכבה האור", סיפר מונה. "היה פרץ של מים שהעיפו אותו שני מטרים". בדרכו החוצה, יחד עם פועל נוסף, חילץ אבו חדיר עובד אחר שנפצע בראשו.

עוד באותו עניין:
חניון קרס בתל אביב: שני הרוגים ו-23 פצועים; שבעה לכודים
תיעוד דרמטי: רגעי קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב
החניון שקרס: חקירה נגד חברת הבנייה בחשד לליקויי בטיחות באתר נוסף

כארים (בג'ינס) ומוחמד  - פועלי בניין שעבדו בזירת האסון ברמת החייל. אור רביד באמצעות וואווי, מערכת וואלה! NEWS
"לא הצליחו להתגבר על הנזילות". מוחמד א-נוס/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד באמצעות וואווי
זירת הקריסה בחניון ביה"ח אסותא ברמת החייל. דובר צה"ל
פעולות החילוץ באתר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully