וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מאתר הבנייה בתל אביב: "מי שעמד במרכז החניון נפל למטה"

5.9.2016 / 14:26

עובד שהיה במקום סיפר כי בדרך כלל עובדים באתר כמאה עובדים, וכי האירוע יכל להסתיים באסון כבד הרבה יותר. קרובי העובדים מנסים לדלות פרטים על יקיריהם באתר הבנייה ובבתי החולים: "מחפש את אחי, לא יודע איפה הוא"

צילום: יותם רונן, אבי כהן, דני שכטמן ומאצ'י הוף; עריכה: יאיר דניאל

"מי שעמד במרכז החניון, לא משנה באיזו קומה, נפל למטה. אם המקום היה מלא באנשים, זה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע" - כך אמר היום (שני) מיכה, העובד באתר הבנייה שבו קרס היום חניון ברמת החייל שבתל אביב. קריסת המבנה שאירעה במקום גרמה לנפגעים רבים ואף הביאה למותם של שני בני אדם, כאשר עדיין ישנם לכודים תחת ההריסות. מיכה ציין בנוסף כי הפועלים העובדים במקום היו מפוזרים ברחבי החניון.

לדבריו, חש עוד קודם לקריסת המבנה רעידה קלה, אך לא ייחס לכך חשיבות. "אני עובד בחניונים, יש רעידות שעובדים בחניונים ככה שלא חשבתי שזה מיוחד", אמר. הוא הוסיף כי דווקא האזור בו היה כשחש את הרעידה נשאר בשלמותו.

עוד באותו עניין:
חניון קרס בתל אביב: שניים נהרגו ו-21 נפצעו, בהם 8 במצב בינוני
תיעוד דרמטי: רגעי קריסת החניון ברמת החייל בתל אביב
החניון שקרס: חקירה נגד חברת הבנייה בחשד לליקויי בטיחות באתר נוסף

היערכות לפינוי פצועים – אתר קריסת בניין רמת החייל. מד"א
אנשי מד"א סמוך לאתר הבנייה/מד"א
זירת חילוץ פצועים -  קריסת הבניין ברמת החייל. מגד גוזני
חילוץ פצוע מתוך ההריסות/מגד גוזני

בתוך כך, קרובי משפחתם של פועלים שעבדו באתר הבנייה שקרס ברמת החייל בתל אביב מחפשים בדאגה את קרוביהם באתר הבנייה ובבתי החולים ומנסים לדלות מידע על מצבם. אדהם, שאחיו עובד באתר הבנייה, אמר לוואלה! NEWS: "אמרו לי שנפל הבניין, רציתי לבדוק אם אח שלי שם. עוד לא דיברתי איתו".

הוא הוסיף כי הוא שוחח עם המנהל של אחיו שאמר כי האח בסדר. אדם אחר שחיפש את אחיו אמר שגם הוא ניסה את למצוא את אחיו באתר הבנייה, ונאמר לו שהוא בבית החולים איכילוב. "הלכתי לאתר העבודה והכל סגור. באתי לפה, אני לא יודע איפה הוא בכלל", אמר בדאגה.

תמונות מאירוע קריסת תקרת החניון בביה"ח אסותא. דובר צה"ל
פעולות החילוץ באתר הבנייה/דובר צה"ל
תמונות מאירוע קריסת תקרת החניון בביה"ח אסותא. דובר צה"ל
צוותי הצלה באתר/דובר צה"ל

שריה, שעבר במקום, סיפר כי רץ לתוך אתר הבנייה לאחר שקרס וסייע בחילוץ. "נכנסתי ראשון לאירוע, הפועלים שם היו באטרף", אמר. "יש חלק שכולו סדוק ונתון לסכנת קריסה. רצנו והתחלנו להוציא פצועים החוצה". הוא סיפר כי לא נכנס לתוך ההריסות עצמן "כי זה אזור מסוכן". שריה סיפר כי בתחילה החילוץ נעשה על גבי קרשים. "שמנו על קרשים חבר'ה שנפצעו, היה בחור בשם חסן שנפצע קשה, טיפלתי בו תוך כדי שמד"א היו איתי בטלפון".

"אין אצלי עניין של פחד, זה אינסטיקנט טבעי שלי", סיפר שריה, "אני דואג לאנשים למטה, יש שם ארבעה או חמישה אנשים, שמעתי שהפועלים בדיוק יצאו להפסקת צהריים וחלק לא הספיקו לצאת להפסקה".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully