וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התחייב לבקר באוסטרליה - אך מוקדם לארוז מזוודות

4.9.2016 / 20:17

שרת החוץ של המדינה הזמינה את ראש הממשלה לקנברה, ונענתה בחיוב. עם זאת, ההיסטוריה מלמדת כי בפעמים הקודמות שבהן הוזמן בכיר למדינה הנחשבת לידידותית ביותר כלפי ירושלים, הביקור לא התממש

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

שרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ, המבקרת בישראל בימים אלו, זכתה היום (ראשון) להבטחה לביקור היסטורי ראשון של ראש ממשלה ישראלי על אדמת היבשת הדרומית. בפגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזמינה אותו השרה, לעיני המצלמות, לבקר בקנברה, ואף ציינה: "אנחנו חושבים שיש חלון הזדמנויות קטן, אולי בתחילת השנה הבאה, והציבור האוסטרלי יקבל אותך בחום. אנו מצפים לביקור הראשון אי-פעם של ראש ממשלה ישראלי לאוסטרליה".

נתניהו הגיב בחיוך וציין כי כבר ביקר פעמיים באוסטרליה בעבר, אך בישופ תיקנה: "אבל לא כראש ממשלה". הוא קיבל בברכה את ההזמנה והתחייב לביקור, כמתחייב מכללי הטקס הדיפלומטיים, ואז הוסיף בגיחוך: "זה יהיה תענוג, זה כמו שאומרים – למה שלא תקפוץ לצהריים? אז אני משיב, אוקיי, אני בא".

אך מוקדם עדיין להתחיל בהכנות; באוסטרליה ממתינים כבר שנים לבכיר מישראל שיצא למסע הארוך בן 24 השעות, ובשנתיים האחרונות נעשו כמה יוזמות לקיום ביקורים כאלה. עם זאת, למורת רוחה של הממשלה האוסטרלית, שנחשבת לאחת הידידותיות בעולם כלפי ישראל, צחוק הגורל זימן לכל יוזמה כזו בעיקר כישלון.

עוד בוואלה! NEWS:
אישה נורתה למוות - המשטרה הסתירה במשך יממה חשד לרצח
לאחר השבתה של יממה: תנועת הרכבות שבה לסדרה בכל הארץ
הפצמ"ר שנפל ברמת הגולן נחת באמצע כביש – ללא התרעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת החוץ של אוסטרליה ג'ולי בישופ. לשכת העיתונות הממשלתית
"הציבור האוסטרלי יקבל אותך בחום". בישופ ונתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

הביקור האחרון של בכיר מישראל באוסטרליה, שמחזיקה בקשרים היסטוריים עמוקים וחיוביים עם ירושלים ובה קהילה יהודית חזקה ומשפיעה מאוד, היה של הנשיא משה קצב בשנת 2005. בינואר 2014 הזמין ראש ממשלת אוסטרליה דאז, טוני אבוט, את נתניהו לביקור ההיסטורי בחודש יולי, ובירושלים ובקנברה פתחו בהכנות למימוש ההזמנה. אך בשל חטיפת שלושת הנערים ומבצע "צוק איתן", נתניהו נאלץ לבטל את הנסיעה.

בשנה שעברה, התכוננו ביבשת הדרומית לביקור ממלכתי של הנשיא ראובן ריבלין, אך שבועיים לפני המועד המתוכנן החליט הנשיא לבטל את הביקור לטובת פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. המהלך עורר זעם בממשלת אוסטרליה, והנשיא בסופו של דבר נאלץ ליישר את ההדורים בשיחת טלפון לראש הממשלה מלקולם טרנבול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שרת החוץ האוסטרלית הזמינה את רה"מ לביקור; נתניהו: "זה יהיה תענוג". לשכת העיתונות הממשלתית
"מצפים לביקור ראשון של ראש ממשלה ישראלי". פגישת נתניהו ובישופ בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית

כמו קודמו בתפקיד אבוט, גם הממשלה הנוכחית של טרנבול נחשבת לידידותית מאוד לישראל, ושרת החוץ בישופ אף התבטאה לפני שנתיים בצורה חריגה בנוף הבינלאומי, כשאמרה שאין מקום לקבוע כי ההתנחלויות הן לא חוקיות. היום, כשהיא נפגשה עם ריבלין, שמעה ממנו רצף מחמאות. "הקשרים בינינו לבין העם האוסטרלי חשובים לנו מאוד. אנו מעריכים את הידידות החמה בין העמים והמדינות ורואים בה חשיבות רבה", אמר. בסוף דבריו גם ציין כי ישמח לבקר באוסטרליה בעתיד הקרוב, אך בישופ שמרה את ההזמנה לנתניהו.

בישופ נפגשה גם עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, שעמו יש לה היכרות עוד מימיו כשר החוץ. ליברמן שוחח עם השרה בין היתר על החיילים האוסטרלים המשרתים בכוחות הבינלאומיים בסיני וברמת הגולן, אך גם התייחס לממד ההיסטורי המשמעותי שמבסס את היחסים החמים בין ישראל ואוסטרליה - התפקיד שהמדינה שיחקה בקרב על באר שבע ב-1917. ליברמן ובישופ סיכמו שבשנה הבאה שתי המדינות יציינו באופן חגיגי באירועים משותפים 100 שנים לקרב המוצלח, שבו השתתף חיל הפרשים האוסטרלי, ששחרר את באר שבע מהשלטון הטורקי בתום מלחמת העולם הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully