וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה למרקל: הימין הקיצוני עקף את מפלגתה בבחירות במחוז הבית שלה

4.9.2016 / 19:31

לפי מדגמים, מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה סיימה במקום השני בבחירות במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה, שבה 1.3 מיליון בעלי זכות הצבעה, עם 21% מהקולות. המפלגה הנוצרית דמוקרטית של הקנצלרית זכתה ל-19% מהקולות, ירידה מ-23% ב-2011

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה רשמה היום (ראשון) הישגים ניכרים בבחירות האזוריות שהתקיימו במדינת מקלנבורג-מערב פומרניה, במהלך שמשקף את חוסר שביעות הרצון ממדיניות ההגירה של הקנצלרית אנגלה מרקל. לפי מדגמים ראשוניים, עם סגירת הקלפיות, אלטרנטיבה לגרמניה (AfD) זוכה ב-21% מהקולות במדינת המחוז, שבה 1.3 מיליון בעלי זכות בחירה. המפלגה הנוצרית דמוקרטית של הקנצלרית קיבלה 19% ואילו הסוציאל-דמוקרטים, החברים בקואליציה הלאומית, הגיעו למקום הראשון עם 30.5%.

הבחירות היום מתקיימות שנה בדיוק לאחר החלטתה של מרקל לפתוח את שעריה של המדינה למאות אלפי פליטים. בעוד שבועיים ייערכו בחירות בברלין והבחירות הכלליות יתקיימו בעוד כשנה. המצביעים כבר הענישו את מרקל בשלוש מדינות מחוז בחודש מרץ, כשבחרו בהמונים במפלגת אלטרנטיבה לגרמניה ודחו את הנוצרים-דמוקרטים של הקנצרלית.

לפי סקר חדש שפורסם היום בעיתון בילד, אילו הבחירות הכלליות היו נערכות היום, מפלגת הימין הקיצוני הייתה זוכה ב-12% מקולות הבוחרים והופכת למפלגה השלישית בגודלה בפרלמנט. אלטרנטיבה לגרמניה הוקמה רק בשנת 2013.

לקריאה נוספת בנושא
"הגרמנים הופכים למיעוט": פעילי ימין "כבשו" את שער ברנדנבורג
תיעוד: סגנה של מרקל עושה אצבע משולשת לניאו-נאצים
בהלת "הזאבים הבודדים" בגרמניה משחקת לידי הימין הקיצוני

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מסיירת בעיר גריפסוולד, שבמדינת מקלנבורג-מערב פומרניה, 30 באוגוסט 2016. רויטרס
עדיין לא הכריזה כי תתמודד על כהונה רביעית. מרקל במקלנבורג, בשבוע שעבר/רויטרס

מרקל, שעדיין שוקלת להתמודד על כהונה רביעית, הגיעה אתמול למקלנבורג-מערב פומרניה, מדינת הבית שלה. היא הזהירה מפוליטיקת "החרדה" שמציעה ה-AfD עם עמדתה הנוקבת נגד קליטת פליטים. "כל קול נחשב", אמר הקנצלרית. "הבחירות הללו הן על עתיד המדינה". היא הפצירה בבוחרים להסתכל מעבר לסיסמאות הקמפיין המפלגות ולשקול את המדיניות של הקואליציה הנוכחית שחתכה את אחוזי האבטלה והגבירה את התיירות במדינה המחוז שבצפון-מזרח גרמניה.

שר הפנים תומאס דה מזיירה, החבר במפלגתה של מרקל, דחה את הביקורת שהשמיעו כמה גורמים במפלגת האחות "האיחוד הסוציאלי-נוצרי" ולפיה מדיניות הפליטים אחראית לעליית הימין הקיצוני. לפי אותו סקר, 63% מהגרמנים מאמינים אף הם בכך. "ההסבר לכך הוא החרדה מפני הגלובליזציה והמודרניות", אמר בריאיון לעיתון "וולט אם סונטאג".

(עדכון ראשון: 8:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully