וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר שינה וצריכת סמים הובילו לתאונה בכביש 2: "תפיסת הזמן מופרעת"

3.9.2016 / 9:06

הנהג, שחשוד בהריגת בת 60 בתאונה, הודה כי נהג תחת השפעת סמים לאחר שלא ישן. ד"ר מוטי משיח, פסיכיאטר מומחה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS מה קורה לגוף בתנאים קיצוניים. "מי שעבר לילה לבן, מחכה לו יום שחור"

צילום: שרון שמואל - 'איחוד והצלה', עריכת וידאו: ניר חן.

"אם לא ישנים וגם מעשנים סמים, אין ספק שהתפיסה של מרחב וזמן מעט מופרעת", הסביר השבוע ד"ר מוטי משיח, פסיכיאטר מומחה וממונה לפקודת הסמים לשעבר, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ברקע טענתו של הנהג שהיה מעורב בתאונה הקטלנית שאירעה בכביש החוף ביום שלישי.

אביעד מדר, הנהג שחשוד בעבירות של הריגה, גרימת חבלה של ממש, נהיגה בקלות ראש, נהיגה תחת השפעת סמים וסטייה מנתיב נסיעה, שוחרר ביום חמישי למעצר בית. המשטרה טענה כי הוא הודה שצרך סמים ולא ישן 27 שעות לפני התאונה.

בתאונה נהרגה לאה חזי, בת 60 מיקנעם. חזי וצעיר בן 28 ממגדל העמק עמדו בתחנת אוטובוס בשולי כביש החוף, בסמוך למחלף אולגה לכיוון דרום כשמדר פגע בהם עם רכבו. צוותי מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותה של חזי במקום, ופינו את הצעיר לבית החולים הלל יפה בחדרה כשמצבו בינוני. כתוצאה מפגיעת רכבו של מדר קרסה התחנה.

לקריאה נוספת:
הנהג החשוד בהריגת אישה בכביש החוף: "לא ישנתי 27 שעות, אני מצטער"
הנהג שפגע בתחנת אוטובוס וחשוד בהרג: "נסעתי תחת השפעת סמים ונרדמתי"

רכב פגע בתחנת אוטובוס, סמוך למחלף אולגה, כביש החוף. אוגוסט 2016. בט"ש וחרום בלבד, מערכת וואלה! NEWS
זירת התאונה בכביש החוף/מערכת וואלה! NEWS, בט"ש וחרום בלבד

"ההשפעה של הקנאביס פגה אחרי 18 שעות", ציין ד"ר משיח. "השילוב של חוסר שינה עם סמים זה מסוכן חד-משמעית". לדבריו, "כחצי שעה לאחר שאנחנו מעשנים הרמה היא מאוד גבוהה אבל את הרמה בדם אפשר למצוא גם אחרי שבועיים ואפילו אחרי שלושה שבועות. ההשפעה אמנם פגה אף שהסם עצמו נספג ברקמות השומניות של הגוף ועדיין אנחנו מוציאים עקבות של הסם". לפי פקודת הסמים, הוא הסביר, אסור לעשן ולנסוע שש שעות אחרי שעישנת.

לגבי נהיגה בחוסר שעות שינה, הסביר ד"ר משיח: "אדם שלא יישן 27 שעות תשתנה הרגישות שלו לרעש והיכולת שלו להגיב, הרפלקסים שלו אחרים לחלוטין". לדבריו, "הגוף של אדם כזה דרוך בצורה אחרת והתפיסה שלו למרחב שונה לחלוטין. מי שעבר לילה לבן מחכה לו יום שחור. יש קושי לנהוג אחרי שעות ללא שינה". עם זאת, ציין כי החוק לא בדיוק מתמודד עם נושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully