וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת ענק במתקן "חולות" על העברת ארבעה מבקשי מקלט לכלא סהרונים

מאות מבקשי מקלט לא נכנסו הלילה למתקן הכליאה הפתוח במחאה על העברת ארבעה מנהיגי הקהילה האריתראית. לטענתם, הם הועברו לאחר שדרשו הפרדה בין תומכי המשטר למתנגדיו במטרה למנוע חיכוכים

ספק 500

כ-400 זרים המוחזקים במתקן השהייה "חולות" שבנגב ישנו הלילה מחוץ למתקן במחאה על העברת ארבעה מחבריהם אל מתקן סהרונים. ארגוני סיוע טוענים כי הסיבה להעברתם היא רצונם של הארבעה להפריד בין השוהים במתקן שסבלו מתוקפנות המשטר באריתריאה, לתומכי המשטר, כדי למנוע חיכוכים. הארבעה, ממנהיגי הקהילה האריתראית שאף היו בקשר עם ההנהלה בנוגע לסוגיית ההפרדה, הועברו לטענת המוחים למתקן הכליאה ללא כל הצדקה.

מנגד, גורמים המעורים בנושא אמרו כי הארבעה הטילו את אימתם במקום, ולכן הוחלט להוציאם מהמתקן. בתחילה יצאו מהמתקן 600 מהמוחזקים במתקן ובהמשך הלילה שבו אליו 200 מהם. לאחר דין ודברים בין המוחים לבין הנהלת המקום, נפתר המשבר - והארבעה הוחזרו ל"חולות".

פעילת זכויות האדם סיגל אביבי אמרה כי הרשויות לא מתעכבות על ההבדלים המהותיים בין המוחזקים. "במתקן חולות כלואים היום 3,360 בני אדם, רובם אריתראים. משרד הפנים לא מבדיל בין תומכי המשטר למתנגדיו, וכמה תומכי משטר יוצרים את האשליה כי האזרחים האריתראים מגיעים לישראל רק לצרכי עבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
חרף הסיכום: החרדים דורשים לבטל את כל עבודות הרכבת בשבת
בנט וחולדאי סיכמו: "בית ספר 'שבח מופת' לא ייסגר"
חרף התחזיות: בפתח משוכנעים כי הם על סף ניצחון סוחף על חמאס

הפגנת מחאה של מבקשי מקלט מחוץ למתקן חולות 02 ספטמבר 2016. סיגל אביבי, מערכת וואלה! NEWS
"רוב המוחזקים הם אריתראים". ההפגנה מחוץ למתקן חולות, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, סיגל אביבי
הפגנת מחאה של מבקשי מקלט מחוץ למתקן חולות 02 ספטמבר 2016. סיגל אביבי, מערכת וואלה! NEWS
200 מוחים חזרו במהלך הלילה למתקן. מבקשי המקלט ישנים מחוץ למתקן, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, סיגל אביבי

לדבריה, "המתח בין הצדדים הוא עצום בגלל שהם מעורבבים לכאורה במתקן חולות וישנים באותם חדרים". היא הוסיפה כי הקבוצה של מתנגדי המשטר ניסתה לדבר עם הנהלת בית הכלא וביקשה להיות בחדרים נפרדים מתומכי המשטר, משום שלטענתם תומכי המשטר באריתראה מרגלים עבור השלטונוות.

עוד אמרה אביבי כי הארבעה שהועברו למתקן "סהרונים" עמדו בראש המשא ומתן עם הנהלת הכלא. "מדינת ישראל צריכה להבין ולכבד את בקשתם לא להיות באותם חדרים עם תומכי המשטר", סיכמה פעילת זכויות האדם.

הפגנת מחאה של מבקשי מקלט מחוץ למתקן חולות 02 ספטמבר 2016. סיגל אביבי, מערכת וואלה! NEWS
מבקשי המקלט מוחים על העברת חבריהם לסהרונים, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, סיגל אביבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully