וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה הציבורית: הרכבת הודיעה כי העבודות בשבת יתקיימו כסדרן

לשכת ראש הממשלה אישרה כי 17 עבודות שתוכננו להתקיים בשבת יידחו, ורק שלוש יתקיימו כמתוכנן. בעקבות זאת הודיעה הנהלת החברה כי לא צפויה פגיעה ניכרת בפעילות. ח"כ מרב מיכאלי: "נתניהו נבהל מאיומי החרדים"

צילום: דמיאן גלייט, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: תיעוד עבודות הרחבת תחנת רכבת השלום בתל אביב בדקה וחצי)

העבודות בשבת יתקיימו כמתוכנן - כך נמסר היום (שישי) מרכבת ישראל. הודעת הרכבת באה על רקע הסערה הציבורית שפרצה אמש בעקבות החלטת לשכת ראש הממשלה לדחות 17 עבודות בשבת, מתוך 20 שתוכננו.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אישרו כי במהלך פגישתם אמש עם ראש הסגל יואב הורביץ, הציגו אנשי רכבת ישראל שלושה אתרי עבודות שיש חובה לבצען במהלך השבת מחשש לסיכון חיי אדם. נציגי הרכבת הציגו עוד 17 אתרים אחרים שעבודה בהם במהלך השבוע לא כרוכה בסיכון חיי אדם.

הורביץ הורה לדחות את העבודות שאינן כרוכות בסיכון חיי אדם. בהמשך פנה הורביץ למנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וביקש להיערך כך שלא ייגרם נזק לציבור הנוסעים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי צפריר השיב שהנזק לנוסעים יהיה מינימלי. עם זאת, ברכבת אומרים כי הם נערכים לעבודה כמתוכנן, וכי לא נמסרה כל הנחיה אחרת מלשכת ראש הממשלה

עוד בוואלה! NEWS:
הימין זועם, אבל בפנימייה הצבאית המיתולוגית דווקא בעד סגירתה
הצפות ורוחות של 130 קמ"ש: ההוריקן "הרמין" מכה בפלורידה
לוט בערפל: הסיבות שהובילו לפיצוץ הלוויין "עמוס 6" נותרו ללא מענה

עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
עבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

חברי כנסת מהשמאל מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה לאחר ההודעה על צמצום העבודות בשבת. ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה כי "נתניהו מוכן למכור כל דבר, גם את החיילות והחיילים ושאר ציבור משתמשות ומשתמשי התחבורה הציבורית. היה ברור שהוא נבהל מאיומי החרדים בשבוע שעבר אבל אפילו בסטנדרטים שלו זו התקפלות מבישה. הדבר היחיד שמדריך אותו בקבלת החלטות הוא ההישרדות שלו בתפקיד".

חבר סיעתה של מיכאלי, ח"כ אראל מרגלית, טען כי ראש הממשלה מנסה ליצור התנגשות בין החיילים לבין המגזר החרדי. "ראש ממשלת ההסתה הולם שוב. ההחלטה לקצץ בשירותי הרכבת בשבת על רקע 'איומי' המפלגות החרדיות, נועדה לייצר התנגשות מכוונת בין החיילים הצעירים למגזר החרדי, ושוב נתניהו בוחר להבעיר עוד אש בין אזרחי ישראל במקום לקחת אחריות ולפתור את הבעיה. זוהי שיטת נתניהו: כשאין הישגים, תמיד אפשר לתדלק איזו הסתה בעם"

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), אמר כי "נתניהו פשוט ירד מהפסים. הוא רץ לגזור קופון ברכבת העמק ועוצר את הרכבות שמובילות במוצאי שבת את החיילים לבסיסים. עבור ההישרדות שלו נתניהו מוכן לעשות הכל - גם למכור את החיילים בדיל פוליטי רקוב עם החרדים".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי "במקום להתקדם למאה ה-21 ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת, נתניהו בוחר ללכת כמה מאות שנים אחורה, הכל בשם פוליטיקה צינית ועלובה חסרת גבולות". היא הוסיפה כי "רק מי שלא ראה את העומס על רציף הרכבת בימי שישי ובמוצאי שבת יכול היה להעלות על הדעת כניעה הזויה שכזאת, שמהווה יריקה בפרצוף של עשרות אלפי ישראלים - ביניהם שומרי שבת שנוסעים לפני ואחרי צאתה - תמורת הליכה עוד צעד לקראת מדינת הלכה שנכנעת לגחמות רבנים במקום לצרכי אזרחי המדינה".

עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. יותם רונן
"במקום להתקדם למאה ה-21, נתניהו הולך אחורה". העבודות בתחנת רכבת השלום בתל אביב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully