וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות במקום טרור: התכנית המקורית של איטליה נגד פיגועים

כחלק מהמאבק בהקצנה יחולקו שוברים בסך 500 דולר לאזרחי האיחוד במדינה על מנת "שייצרכו תרבות", דוגמת ביקור במוזיאונים. באופוזיציה כינו את היוזמה "פופוליסטית", אך מומחים ללוחמה בטרור דווקא מאמינים ביעילותה

צילום: הדיילי מייל, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: אחד הפיגועים הקטלניים במתקפה על פריז, נובמבר 2015)

ממשלת איטליה תעניק לצעירים בני 18 בעלי אזרחות אירופית החיים בתחומה שוברים בשווי 500 דולר ל"צריכת תרבות" בביקורים במוזיאונים, מופעי מוזיקה ובתי קולנוע. זאת, כחלק מתכנית שנועדה להדגיש את חשיבותה של תרבות "הן לצרכי העשרה אישית והן לחיזוק המרקם החברתי במדינה", כדברי האחראי ליוזמה, תומאסו נאניצ'יני.

תוכנית השוברים, שתחל באמצע החודש ותימשך עד לסוף שנת 2017, נועדה גם למטרה נוספת – להרחיק צעירים בגיל נוח להשפעה מארגונים אסלאמיסטים קיצוניים, כחלק מהמאבק בטרור. ההרשמה לתוכנית תתאפשר באמצעות אפליקציה ייעודית לטלפון החכם, דרכה יוכלו הצעירים לבחור כיצד ברצונם לממש את השוברים שיוענקו להם.

בשנה שעברה, לאחר פיגועי נובמבר בפריז שגבו את חייהם של יותר מ-130 בני אדם, אמר ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי כי יש להיאבק בטרור הן מבחינה צבאית והן מבחינה אידאולוגית. "הם חושבים על טרור, ואנו עונים להם עם תרבות", אמר אז רנצי.

עוד בוואלה! NEWS:
אתגר חדש לאסד: המורדים מתקדמים במחוז אסטרטגי במרכז סוריה
דוח: יותר ממחצית ההרוגים מפצצות מצרר בשנה שעברה - בסוריה
יומיים לפני השיגור לחלל: הלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ

כוחות משטרה ברומא, איטליה, נובמבר 2015. AP
כוחות משטרה ברומא, בנובמבר האחרון/AP
פצוע מפונה מאולם "בטקלאן" בפריז, אחרי שחרור בני הערובה בידי כוחות הביטחון של צרפת, 14 בנובמבר 2015. רויטרס
פצוע מקבל טיפול בפריז, לאחר אירועי נובמבר 2015/רויטרס

התוכנית, שעלותה מוערכת בכ-300 מיליון דולר, נועדה לספק לצעירים חוויה חיובית של צריכת תרבות ולהעניק להם נקודת מבט חיובית על ארצם. זאת, בין היתר, על רקע העובדה ששיעור האבטלה בקרב צעירים עומד על 35%.

גורמים באופוזיציה באיטליה ביקרו את התוכנית וכינו אותה "פופוליסטית", אך מומחים ללוחמה בטרור העריכו כי עשויה להיות יעילה יותר מאשר יוזמות קודמות שנועדו לצמצם את השפעתם של ארגונים הגורמים לצעירים לעבור הקצנה בהשקפותיהם. בין היתר ציינו המומחים לטובה את היותה של התוכנית וולונטרית.

רומא פיאצה ברבריני. ShutterStock
עלות התוכנית מוערכת בכ-300 מיליון דולר. תיירים ברומא/ShutterStock

"קשה לומר מה הדרך הטובה ביותר למאבק בטרור, אבל ניתן לומר בוודאות שמעקב אחר קבוצות ויצירת סטיגמות כלפיהם המבדלות אותם היא לא הדרך הנכונה", אמר לאחרונה מיינה קיאי, ממונה מטעם האו"ם על חופש ההתאגדות, בנושא המאמצים של מדינות באירופה לצמצם את השפעתם של ארגונים קיצוניים על צעירים ביבשת.

כך למשל, בבריטניה פועלת תוכנית במסגרתה צעירים ובני נוער הנמצאים ב"סיכון לעבור הקצנה" יכולים לקבל ייעוץ ותמיכה חברתית בנושא. התוכנית זכתה לביקורות מצד קהילות מוסלמיות במדינה, שטענו כי נועדה לשמש כלי מעקב בידי המשטרה אחר חשודים בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully