וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך התנצל בפני יוצאי אתיופיה: "לא התכוונתי לפגוע"

2.9.2016 / 0:22

מפכ"ל המשטרה נועד עם בני העדה ופתח את הפגישה בהתנצלות "בפני כל הקהילה ומי שנפגע מהפרסומים". לדבריו, "לא הייתה חלילה כל כוונה לפגוע, אלא להציף את הבעיה על מנת לקדם פתרונות מוסכמים"

עריכה: מתן חדד

(ריבלין מגן על המפכ"ל: "דבריו לא הובנו כהלכה")

המפכ"ל רוני אלשיך התנצל אמש (חמישי) בפני נציגי הקהילה האתיופית בעקבות התבטאויותיו מתחילת השבוע שעוררו סערה, כשאמר כי "מטבע הדברים, נחשוד בהם יותר" בהתייחס לבני העדה. מהמשטרה נמסר כי המפכ"ל נועד עם צוות ההיגוי המשותף למשטרה ולמנהיגות הקהילה האתיופית בישראל ופתח את הפגישה "בהתנצלות בפני כל קהילת יוצאי אתיופיה ומי שחש עצמו נפגע מן הפרסומים בתקשורת". כמו כן, נמסר שהמפכ"ל ציין כי "לא הייתה חלילה כל כוונה לפגוע אלא להציף את הבעיה על מנת לקדם פתרונות מוסכמים".

המפגש בין אלשיך לבני העדה, נקבע לבקשת צוות ההיגוי לפני שבועות אחדים. במהלכו, עסקו הצדדים בהמשך שיתוף הפעולה בין המשטרה לקהילת יוצאי אתיופיה במטרה לרסן את שיטור היתר ולצמצם את הפשיעה בקרב הנוער. המפכ"ל הצהיר כי גם לגבי תיקים קיימים תיעשה עבודה מעמיקה בכל מחוזות המשטרה, ותקודם סגירת תיקים ככל האפשר. כמו כן, נמסר מהמשטרה כי כדי להימנע מחיכוך בין השוטרים ליוצאי הקהילה תימשך עבודה אינטנסיבית של המשטרה להקניית כלים מתאימים לשוטרים לעבודה מול כל רבדי החברה בישראל.

עוד בנושא:
ריבלין יוצא להגנת אלשיך: "דבריו לא הובנו, כוונתו הייתה טובה"
לא בפעם הראשונה: כך נכשל מפכ"ל המשטרה בלשונו - שוב ושוב
אלשיך למנהיגה בעדה האתיופית: "עברנו אותו תהליך עם המרוקאים והרוסים"

מפכ?ל המשטרה רנ?צ רוני אלשיך בוועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"יש לקדם פתרונות מוסכמים". אלשיך/נועם מושקוביץ

הסערה החלה כשביום שלישי התייחס אלשיך לתופעת אלימות שוטרים נגד יוצאי העדה האתיופית. "בכל המחקרים הקרימינולוגים בעולם, ללא יוצא מן הכלל, הוכח כי מהגרים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים וצעירים מעורבים בפשיעה יותר מאחרים. כאשר הדברים מתלכדים יחד, נוצר מצב שבו סטטיסטית יש קהילה שמעורבת יותר בפשיעה", אמר בכנס בתל אביב.

"כאשר שוטר פוגש חשוד מהקהילה המעורבת בפשיעה, מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מבאחר. הבנו את זה באיחור. יש תכנית שמטרתה לצמצם את הבעיה. אנחנו היום מנסים להחזיר את אמון הקהילה האתיופית בשוטרים, הדרך עוד ארוכה".

ריבלין: "כוונתו הייתה טובה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין יצא מוקדם יותר אתמול להגנתו של אלשיך. "כוונתו הייתה טובה. לפעמים לא מכינים את הדברים דבר דבור על אופניו", אמר ריבלין במפגש עם ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי ותלמידי בית הספר התיכון "עתיד מוצקין" לרגל פתיחת שנת הלימודים.

"אומרים: חכמים היזהרו בדבריכם, רק כדי שלא יבינו אותך אחרת. ברגע שהבינו אותך אחרת – האחריות היא עליך", אמר. "מה שאמר המפכ"ל, אלו דברים שאני אמרתי ביום ירושלים, בחג ירושלים של עולי יהדות אתיופיה: 'אנחנו כנראה את העדה הזאת לא קלטנו נכון'". הוא הוסיף: "המפכ"ל באמת רואה באחריות רבה את תפקידה של המשטרה בכל מה שקשור בקליטת עליית אתיופיה. אני יודע זאת כי אני נפגש איתו".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully