וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוי סתום: ספרד לקראת מערכת בחירות שלישית בתוך שנה

1.9.2016 / 9:40

ראש הממשלה המכהן, שנכשל בחודשים האחרונים בהרכבת ממשלה שתזכה לתמיכה רחבה מספיק בפרלמנט, הפסיד בהצבעת אי-אמון נוספת. למרות המשבר, האופוזיציה לא צפויה לתמוך בו: "אי אפשר לבטוח בו"

צילום: רויטרס, עריכה:

ראש ממשלת ספרד המכהן, מריאנו ראחוי, הפסיד אמש (רביעי) בהצבעת אי-אמון, שעשויה כעת לשלוח את המדינה למערכת בחירות שלישית תוך שנה. ראחוי, העומד בראש מפלגת המרכז-ימין "מפלגת העם" זכה לתמיכתם של 170 חברי פרלמנט, אולם לא הצליח לרתום את תמיכת האופוזיציה ולהשיג את הרוב הנדרש של לפחות 176 קולות על מנת להקים ממשלה.

המערכת הפוליטית במדינה נקלעה למשבר מתמשך, לאחר שמערכות הבחירות בדצמבר וביוני לא אפשרו למפלגה כלשהי להקים ממשלה בעצמה, וראשי המפלגות לא הצליחו להרכיב קואליציה רחבה מספיק על מנת לזכות באישור הפרלמנט. למבוי הסתום בפוליטיקה הספרדית כבר יש השפעות חמורות על הכלכלה במדינה, שעדיין מתאוששת מהמשבר הכלכלי של סוף העשור הקודם.

עוד בוואלה! NEWS:
ברזיל: הסנאט הדיח סופית את הנשיאה רוסף מתפקידה
טורקיה: אין הפסקת אש עם הכורדים בסוריה, הם טרוריסטים
שר הכלכלה של צרפת פרש מהממשלה בדרך להתמודדות על הנשיאות

הצבעת אי-אמון בפרלמנט בספרד, מדריד, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
מקווה להימנעות של האופוזיציה מחר. ראחוי בדיון בפרלמנט, אמש/רויטרס

מפלגת "סיודדנוס" הליברלית הצביעה בעד ראחוי, כמו גם מפלגה אזורית קטנה מאזור האיים הקנריים. עם זאת, המפלגה הסוציאליסטית, מפלגת "אונידוס פודמוס" המתנגדת למדיניות הצנע הכלכלית, ומפלגות בסקיות וקטלוניות הצביעו נגד ראש הממשלה המכהן. מחר תיערך הצבעה נוספת, שבה ינסה ראחוי להשיג אישור רשמי לכהונת ממשלת המיעוט שלו.

ראחוי זקוק לרוב פשוט בפרלמנט, והוא מסוגל להשיג כזה אם לפחות 11 חברי פרלמנט יימנעו. עם זאת, המפלגות שהצביעו נגדו לא צפויות לשנות את אופן הצבעתן בהצבעה החוזרת מחר. כישלון נוסף יוביל לפרק זמן של חודשיים, שבמהלכם ינסה ראחוי להרכיב ממשלה חדשה. אם לא יצליח, כפי שנכשל לעשות עד כה, המדינה תצא שוב לקלפי, ביום בחירות שעשוי על פי התקנות ליפול על יום חג המולד, 25 בדצמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג הסוציאליסטים פדרו סנצ'ז בהצבעת אי-אמון בפרלמנט בספרד, מדריד, 31 באוגוסט 2016. רויטרס
מסרב לסגת. מנהיג הסוציאליסטים פדרו סנצ'ז, אמש/רויטרס

"הבעיה היא שאתה לא אדם שאפשר לבטוח בו", הטיח בראחוי מנהיג הסוציאליסטים פדרו סנצ'ז, במהלך הדיון המרתוני בפרלמנט לפני ההצבעה. ראחוי ביקש מסנצ'ז ומחברי מפלגתו להימנע בהצבעה, על מנת להימנע ממערכת בחירות נוספת, וקרא לחברי הפרלמנט להתאחד על מנת לשקם את מצבה הכלכלי של ספרד ואת מעמדה באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully