וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הכלכלה של צרפת פרש מהממשלה בדרך להתמודדות על הנשיאות

31.8.2016 / 10:27

עמנואל מקרון, בן 38 בלבד, נחשב לאחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר במדינה. הוא טרם הכריז רשמית על כניסתו למרוץ הצפוף ממילא, אך הוא כבר הקים מפלגה משלו והבטיח "לשנות את צרפת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר הכלכלה של צרפת עמנואל מקרון התפטר אתמול (שלישי) מתפקידו כדי לעבוד על תכנית "שתשנה את צרפת". בכך הוא סלל את דרכו להתמודד בבחירות לנשיאות ולהצטרפות למרוץ הפתוח. הבנקאי לשעבר, בן 38, הוא אחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בצרפת. הוא טרם הכריז באופן רשמי כי הוא יתמודד בבחירות בשנה הבאה, אולם הוא רמז על כך בבירור.

"אני נחוש לעשות כל דבר כדי שהערכים שלנו, הרעיונות שלנו והפעולות שלנו יוכלו לשנות את צרפת החל מהשנה הבאה", אמר מקרון, שהקים מפלגה משלו באפריל, בזמן הכרזתו על הפרישה מהקבינט. הוא הסביר כי הוא מתפטר כדי "להיות חופשי" בעבודה על התכנית לשינוי המדינה.
.

שר הכלכלה של צרפת עמנואל מקרון מודיע על התפטרותו, 30 באוגוסט 2016. רויטרס
מחפש את קולות המרכז. מקרון, אתמול/רויטרס

חברותו בממשלה הפכה ליותר ויותר מוזרה לאחר שהוא ביקר באופן חוזר ונשנה עקרונות סוציאליסטיים, כמו שבוע עבודה בן 35 שעות הנהוג בצרפת, ויצר את מפלגת המרכז "קדימה" באפריל. אחד ממקורביו של מקרון סיפר כי הסיטואציה הפוליטית המתפתחת במהירות, שבה שב לבמה הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי ושני שרים סוציאליסטים לשעבר הכריזו על התמודדותם, אילצה אותו להתפטר.

אם אכן ייכנס באופן רשמי למרוץ, יתקשה הנשיא המכהן פרנסואה הולנד עוד יותר להיבחר לכהונה שנייה. כבר עתה הסקרים מצביעים על כך שכלל לא סביר שהוא יצליח להעפיל לסיבוב השני והמכריע. הולנד מאותגר גם משמאל בידי שני שרים לשעבר.

כניסתו למרוץ של מקרון, שמעולם לא נבחר לשום תפקיד ונכנס לממשלה רק ב-2014, תפגע גם בסיכוייו של המועמד המוביל בקרב הימין-מרכז, ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה. האחרון יתחרה בסרקוזי במסגרת הפריימריז של המפלגה השמרנית בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully