וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד המרכז לשעבר גדי שמני: "אנחנו אלופי העולם בכיבוש"

האלוף במיל' הציג את עמדתו בנוגע להסדר עם הפלסטינים במרכז הבינתחומי הרצליה, וכינה את עצמו "אלוף הכיבוש" בשירותו בצה"ל. לדבריו, "העיסוק בשליטה על מיליונים גורם לצה"ל לאבד מערכיותו"

עריכה: טל רזניק

"הבאנו את הכיבוש לרמה של אמנות, אנחנו אלופים בזה. הייתי אלוף פיקוד המרכז – אלוף הכיבוש" – כך אמר אמש(רביעי) אלוף (במיל') גדי שמני במהלך ערב עיון של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) במרכז הבינתחומי הרצליה. במסגרת הדיון, שנערך בנושא "הסדרי ביטחון אלטרנטיביים לישראל", שטח שמני את עמדתו לגבי הסדר אפשרי מול הפלסטינים ולגבי המצב הנוכחי בשטחים.

"אני שואל את עצמנו, זה מה שאנחנו רוצים להיות?", שאל שמני, אלוף פיקוד המרכז לשעבר, תוך התייחסות לשליטה על הפלסטינים ביהודה ושומרון. "ישראל לא תסכים לעולם להסדר שלא נותן מענה לדרישות הביטחון שלה. הפלסטינים לא יקבלו את המשך הכיבוש האין-סופי הישראלי. הפתרון היחיד המקובל הוא היפרדות בהסכם מהפלסטינים. מדינות האזור בשלות ומעוניינות בקיום יחסים מלאים, אך לא יעשו זאת כל עוד הסוגיה הפלסטינית לא פתורה באופן שיניח את דעתן. על ישראל להשפיע על המערכת האזורית דרך קשרים עם מדינות שונות ויחסיה עם ארצות הברית".

שמני הדגיש כי ישראל המדינה החזקה באזור וכי היא יכולה להרתיע את שכנותיה ואויביה. "ישראל יכולה וחייבת לקחת סיכונים מחושבים כדי לשפר את מצבה האסטרטגי, בניגוד למדיניות מזעור הנזקים של השנים האחרונות", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי העימות בישיבת הממשלה: נתניהו מתנגד לפתיחת "בי"ס למסתננים"
עקב זיהום: מפעל חיפה כימיקלים נקנס ביותר מ-3.5 מיליון שקלים
ארה"ב על אישור יחידות דיור בהתנחלויות: איום רציני לשלום

אלוף גדי שמני אלוף פיקוד המרכז. דובר צה"ל
"צריך לעשות כל מה שצריך כדי שלא יהיה משבר הומניטרי בעזה". שמני/דובר צה"ל

בהתייחסו למצב ברצועת עזה אמר שמני כי "עזה היא סוגיה מורכבת. הדרך להצטרפות עזה למתווה רחוקה ומותנית בקבלת תנאים שחמאס לא יהיה מוכן להם בטווח הנראה לעין. גם לאחר פירוק חמאס מנשקו, יחלפו שנים עד שנוכל להרשות לעצמנו מעבר חופשי בין עזה לגדה. ברמה האסטרטגית יש לראות את חמאס כחלק מהפתרון על אף שכרגע הוא חלק מהבעיה. צריך לחתור לזה, צריך להפעיל לחץ על עזה ולעשות כל מה שצריך כדי שלא יהיה משבר הומניטרי ותו לא. אחרת אין מצב לשינוי".

אלוף הפיקוד לשעבר התייחס גם לדיון על השבת גופות החיילים הדר גולדין ואורון שאול, וטען כי לא ייתכן שישראל לא תפעיל לחץ על חמאס בנושא זה. "אנחנו מטפלים בנושא בכפפות של משי. חמאס מרתיע ואנחנו מורתעים וזה חמור מאוד", אמר.

"העיסוק הצה"לי בשליטה על אוכלוסייה של שניים וחצי מיליון אזרחים מסיטה את צה"ל מהפעילות העיקרית שלו", הסביר שמני, והוסיף כי באופן זה מתקשה הצבא להיערך לאיומים שעמם עליו להתמודד. "הצבא מאבד מהערכיות ומהכושר שלו והופך לשק חבטות של פוליטיקאים", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully