וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנה למפעל ההתנחלויות נחגגו בקדומים: "נר שהפך לאבוקה גדולה"

31.8.2016 / 4:15

המועצה המקומית ציינה את האירוע ביום הקמתה של ההתנחלות הראשונה באזור, אלון מורה, במפגש גרעין חגיגי שבו השתתפו גם שרים וחברי כנסת. השר בנט: "אף אחד לא חשב שנחגוג פה 40, הגיע הזמן להחיל את הריבונות"

דניאלה וייס במפגש גרעין אלון מורה בקדומים 30.8.2016. מירי צח, מערכת וואלה! NEWS
"סמל ומופת". מפגש הגרעין בקדומים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מירי צח

המועצה המקומית קדומים ציינה אתמול (שלישי) 40 שנים לתחילתו של מפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון באירוע חגיגי. האירוע נחגג ביום הקמתה של ההתנחלות הראשונה באזור, אלון מורה, במפגש גרעין חגיגי. השתתפו בו ותיקי ההתנחלויות וילדיהם, שר החינוך נפתלי בנט, שרת התרבות מירי רגב, יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) וסגן שר הביטחון אלי בן דהן (הבית היהודי).

האירוע התקים בשכונת קדומים-דרום, שאליה עלו חברי גרעין אלון מורה בעת שהחליטו להקים התיישבות יהודית בשומרון. "אני מברך אתכם מעל במה זו, בשם כל תושבי קדומים וההתיישבות כולה ומצדיע לכם חלוצי ההתיישבות", אמר חננאל דורני, ראש מועצת קדומים, למשפחות ולמייסדים שהגיעו לאירוע. "אתם מהווים סמל ומופת לראשוניות, לחלוציות ולציונות, אתם עליתם אל ההר והדלקתם נר קטן שהפך לאבוקת אור גדולה. אין ספק כי בזכותכם ההתיישבות היום חזקה ותישאר לנצח".

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך שעות: פעוט ותינוקת נמצאו ללא השגחת הורים במודיעין עילית
ארדן מגבה את אלשיך: "לא הצדיק את שיטור היתר נגד יוצאי אתיופיה"
ביטון נגד משרד החינוך: "לשנות את שיטת ההוראה, לא להוריד פרקים"

מוטי יוגב ואלי בן דהן במפגש גרעין אלון מורה בקדומים 30.8.2016. מירי צח, מערכת וואלה! NEWS
יוגב ובן דהן עם חברי הגרעין בקדומים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מירי צח

השרה רגב ציינה בברכתה כי ההתנחלויות ביהודה ושומרון צריכות "לחיות חיים מלאים שיש בהם חינוך, רווחה ותרבות פנאי". לדבריה, "לכן, עמדתי, נלחמתי, נאבקתי וכך המשיך לעשות כדי שתהיה תרבות בהתיישבות ויהיה ספורט בהתיישבות. כל מוסד תרבות שלא יגיע להתיישבות - אנחנו נפגע בו מבחינה תקציבית. אין הדרה ואין אפליה, אין שום סיבה בעולם שקולם לא יישמע". עוד הוסיפה רגב: "בעזרת השם ניפגש כאן שוב בחגיגות ההתיישבות בשומרון ונגלה שני דברים – שלא תהיה פה מדינה פלסטינית ושיהיו פה לפחות מיליון יהודים".

בנט התייחס לקיום הטקס על "במת מנחם בגין", שמעליה הכריז ראש הממשלה המנוח ב-1977 כי "יהיו עוד הרבה אלון מורה". "אני ארשה לעצמי להתנבא, גם אנחנו בעוד מספר שנים קצרות נוכל להגיד שהבטחנו החלת ריבונות על יהודה ושומרון וקיימנו", אמר שר החינוך. "אף אחד לא חשב שנחגוג פה את שנת ה-40. הגיע הזמן להכיל את הריבונות. דין קדומים כדין רמת אביב".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אלי בן דהן במפגש גרעין אלון מורה בקדומים 30.8.2016. מירי צח, מערכת וואלה! NEWS
"יישוב שחידש את אורות ההתיישבות היהודית בהרי השומרון". קדומים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מירי צח

גם יו"ר מועצת ישע בירך את באי האירוע ואמר כי "הרוח החלוצית נותנת כוח גם לכל מרחבי ארץ ישראל". בהמשך, בירך גם ח"כ יוגב את המתנחלים ואמר כי קיום האירוע באלון מורה מרגש במיוחד, שכן מדובר ב"יישוב שחידש את אורות ההתיישבות היהודית בהרי השומרון והיה המגדלור לעשרות הישובים שקמו אחריו לאחר 2,000 שנות גלות".

"אין מקום נכון יותר וראוי יותר מאשר 'במת מנחם בגין' שעליה הצהיר מנחם בגין ב-1977 כי 'עוד יהיו הרבה אלוני מורה', הנמצאת כאן, להכריז שאנו דואגים ונמשיך לדאוג להמשיך את דרכו של מנחם בגין ולהקים עוד הרבה אלוני מורה", אמר סגן השר בן דהן בברכתו. "אנחנו לא מתביישים ואומרים בקול ברור וחזק כי המטרה שלנו היא להחיל ריבונות ישראל ביהודה ושומרון ולחבר חיבור אמיתי בין יהודה ושומרון ובין ארץ ישראל כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully