וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחסר למדינת ישראל": השר לשעבר בנימין בן אליעזר הובא למנוחות

30.8.2016 / 16:32

בן אליעזר, שהלך לעולמו בגיל 80, נטמן בבית העלמין בחולון בנוכחות מאות אנשים. ראש הממשלה נתניהו ספד לו: "איש מלא פטריוטיות". יו"ר האופוזיציה הרצוג אמר שנלחם על חפותו עד הסוף: "עננה ליוותה את שלהי חייו". אשתו דולי נפרדה בכאב: "הוא היה תחנת כח". דיווח מהאולפן

עריכת וידאו: אביב אירגז.

השר לשעבר בנימין בן אליעזר הובא היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין בחולון. בן אליעזר, בן 80, הלך לעולמו ביום ראשון לאחר שמצבו הבריאותי הידרדר בשבועות האחרונים. בהלוויה השתתפו מאות בני אדם, ובהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), אנשי ציבור וצבא ובני משפחה. בנו אופיר השוהה בארצות הברית לא הגיע לטקס מאחר שהוא מבוקש לחקירה בחשד להלבנת הון.

"פואד לא היה נטול חולשות, אבל אפשר להגיד את זה על כולם", ספד לו נתניהו. "אהבתי את פואד, כפי שאני יודע שגם אתם אהבתם אותו. אני נושא עמי הרבה זיכרונות ממנו. הם צפים ועולים בי היום". ראש הממשלה הוסיף וסיפר כי בן אליעזר היה "איש מלא חיוניות ופטריוטיות. הוא ידע לשלב את העממי והגבוה, ומדי פעם היה נותן גם איזו צ'פחה הגונה", נזכר בחיוך.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרק בהיסטוריה שתלמידי ישראל לא ילמדו השנה: קריסת הדמוקרטיות באירופה
"לא פליטים, מסתננים": עימות בממשלה סביב בית ספר בדרום ת"א
חשד: עובד שנפל אל מותו באתר בנייה בתל אביב - נדחף בידי חברו

ראש הממשלה בנימין נתניהו  נואם בהלוויתו של בנימין בן אליעזר. ראובן קסטרו
"היה איש מלא חיוניות ופטריוטיות". נתניהו סופד לבן אליעזר, היום/ראובן קסטרו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין סיפר על איש שמאופיין ב"עממיות בלי פופוליזם, בדרך לצמרת העשייה הציבורית". הנשיא לשעבר שמעון פרס התייחס לפועלו וסיפר איך הגן על הגבולות, ובנה את הארץ ב"רוחב לב, וישירות עממית כובשת".

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נזכר בחוויותיו האישיות מביקוריו אצל בן אליעזר, אותו היה מגיע לבקר אחת לחודש. "היית מתחיל בדחיפת סמבוסק לוהט לצלחת, ומזיגת תה חזק. מכאן עברנו לענייני דיומא, ענייני מדינה ולכאב העננה שליוותה את שלהי חייך". הרצוג נזכר איך בן אליעזר הגן על עצמו באומרו כי "טענת בלהט לחפותך, ותמיד הקרנת עוצמה וחוזק של אריה. בפגישתנו האחרונה התקשית ללכת, אבל קולך הרועם נותר פורץ חדרי לב ובטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הלוויתו של בנימין בן אליעזר בחולון. ראובן קסטרו
חולקים כבוד אחרון לבן אליעזר בבית העלמין בחולון/ראובן קסטרו

"ברור שאי אפשר לאמוד ולתאר את עוצמת הכאב הבלתי נתפס", ספד בכאב בנו יריב, "ברור לי שאני בהכחשה, ולא מסוגל עדיין להבין. אני יושב במשרד הקטן שלך בבית, ורואה תמונות שהן היסטוריה של המשפחה ושל המדינה – כמוך. סיפור חיים מלא ועמוס". בבכי סיפר על אבא שחי "חיים עמוסים, מלח הארץ בכל רמ"ח איבריך. היית איש של אנשים, ואדם אוהב אדם. אבא אהוב ונערץ שלי, תנוח על משכבך בשלום ותשמור עלינו מלמעלה", סיים בדמעות.

דולי אלמנתו סיפרה על כוחו של בעלה: "כל אחד היה מוזמן לשאוב אנרגיה מתחנת הכוח פואד". היא סיפרה על היציבות של בן אליעזר המנוח, וכיצד חיזק את הנמצאים סביבו. "בגיל 67, אני צריכה לעשות את צעדיי הראשונים".

דולי, אלמנתו של בנימין בן אליעזר בהלוויתו, בית העלמין חולון. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
דולי בן אליעזר, רעייתו של בנימין, בבית העלמין בחולון, היום/ראובן קסטרו

בן אליעזר הועבר ביום ראשון לבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שעבר ניתוח חירום בבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב ביום שישי האחרון. בן אליעזר, שכיהן בעבר כשר הביטחון ובעוד שורת תפקידים בממשלה, הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. משפחתו הסכימה לתרום את קרניות עיניו.

מתחילת השנה אושפז בן אליעזר, שכונה גם פואד, שמו המקורי, כמה פעמים לפרקי זמן קצרים בשל הידרדרות במצבו הרפואי. בתחילת החודש שעבר אושפז בן אליעזר, תת-אלוף (במיל'), באסף הרופא לאחר שעבר אירוע מוחי קל בעקבות טיפול דיאליזה, אך שוחרר לאחר מכן.

בן אליעזר נולד בשנת 1936 בעיר בצרה שבעיראק בשם פואד – כינוי שליווה אותו משך כל הקריירה הפוליטית שלו. בשנת 1950, בהיותו נער בן 14, עלה עם משפחתו לישראל. בשנת 1954 התגייס לשירות צבאי בחטיבת גולני ובהמשך יצא לקורס קציני יבשה. במלחמת ששת הימים שירת כמפקד סיירת שקד והתקדם לאחריה בתפקידים במעלה שרשרת הפיקוד.

ראובן קסטרו

במלחמת יום הכיפורים היה סגן מפקד חטיבה ולאחריה התמנה למפקד חטיבה מרחבית בגזרת לבנון. בן אליעזר היה למפקדה הראשון של מפקדת אזור דרום לבנון והיה אחראי לפתיחת "הגדר הטובה" ולהקמת צבא דרום לבנון (צד"ל). בשנים 1978 ועד 1982 היה בן אליעזר מפקד אוגדת יהודה ושומרון (איו"ש), בדרגת תת-אלוף.

עם סיום תפקידו השתחרר מצה"ל, אך נקרא כעבור כשנה לחזור לשירות בידי שר הביטחון דאז, משה ארנס, והתמנה לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש).

בשנת 1984, לאחר שחרורו הסופי משירות צבאי, נכנס בן אליעזר לחיים הפוליטיים, כחבר במפלגת "יחד" שהתאחדה לאחר הבחירות עם מפלגת העבודה. בשנת 1992 כיהן כשר הבינוי והשיכון בממשלתו של יצחק רבין. בשנת 1999, התמנה לשר התקשורת בממשלתו של אהוד ברק ואף שימש סגן ראש הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנת 2001 מונה לתפקיד שר הביטחון בממשלתו הראשונה של אריאל שרון ובהמשך נבחר לראשות מפלגת העבודה, במינוי זמני למשך כשנה, בשל טענות לזיופים בבחירות המקדימות. כשנה אחר כך הפסיד בבחירות החוזרות לעמרם מצנע.

בממשלתו השנייה של שרון התמנה בן אליעזר לתפקיד שר התשתיות והמשיך לכהן במשרד זה גם תחת אהוד אולמרט כראש ממשלה. בשנת 2009 היה בן אליעזר ממובילי הצטרפותה של מפלגת העבודה לממשלת נתניהו ומונה לתפקיד שר התעשייה, המסחר והתעסוקה. כשנתיים לאחר מכן התפטר מתפקיד זה, בשל התפלגות מפלגת "עצמאות" מתוך העבודה, בהובלתו של אהוד ברק.

לקראת הבחירות לכנסת ה-19, שנערכו בינואר 2013, הוצב בן אליעזר במקום החמישי ברשימת מפלגת העבודה. לאחר הבחירות הוא שימש בתפקיד יושב ראש הכנסת בפועל, שכן היה זקן חברי המשכן. באוגוסט אותה השנה הודיע כי הוא מעוניין להתמודד על תפקיד נשיא המדינה.

חברי מפלגת העבודה בחרו בו להיות מועמדה הרשמי לבחירות לנשיאות, אף שעננת החשדות לפלילים כבר ריחפה מעליו. ארבעה ימים לפני הבחירות, שנערכו ב-10 ביוני 2014, בן אליעזר זומן לחקירה באזהרה. ב-7 ביוני הוא החליט לפרוש מהמרוץ לנשיאות. "מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה", הסביר בן אליעזר במכתב שהפיץ אז לכלי התקשורת.

בסוף 2014, בעודו מאושפז בבית החולים אסף הרופא בשל זיהום, הודיע על התפטרותו מהכנסת ופרישתו מהחיים הפוליטיים בשל מצבו הבריאותי. במכתב שהגיש ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב: "היום, בגיל 78, אני בוחר לעזוב את החיים הציבוריים, להקדיש את מרב זמני לטיפול בבריאותי ולבלות בחיק משפחתי".

כשנה לאחר פרישתו הוגש נגדו כתב אישום, שגולל את מעורבותו בחמש פרשות שעיקרן עבירות שוחד, איסור הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. החודש קבע בית המשפט שבשל מצבו לא יתנהל משפט נגדו, שכן הוא מפאת בריאותו הוא אינו יכול לקחת בו חלק פעיל.

(עדכון ראשון: 15:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully