וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המועצה הדתית בת"א: "משרד הדתות מתקצב רפורמים; מה רוצים ממני?"

30.8.2016 / 14:23

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS כי במקווה בשכונת הדר יוסף בעירו טובלים מתגיירים לא אורתודקסיים, אמר ראש המועצה, אלדד מזרחי, כי הוא פועל בהתאם להחלטת בג"ץ. "משרד הדתות בונה בתי כנסת רפורמיים מתקציבו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

(במרץ: הפגנה מול משרד ראש הממשלה במחאה על "חוק המקוואות")

ראש המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי, הגיב היום (שלישי) לביקורת שהופנתה נגדו מצד גורמים חרדיים בעקבות חשיפת וואלה! NEWS, לפיה במקווה הציבורי בשכונת הדר-יוסף בעיר טבלו בתקופה האחרונה מתגיירים קונסרבטיבים, בהתאם להחלטת בג"ץ וחרף התנגדות החרדים. "משרד הדתות בונה בתי כנסת רפורמיים מתקציבו ומממן רבנים מהזרם הרפורמי מדי שנה בסכום של מיליון שקלים, אז מה רוצים ממני? אני מקיים את החלטת בג"ץ", אמר מזרחי לרדיו "קול ברמה והוסיף: "אין לי דרך אחרת. אם רוצים שאתפטר מתפקידי - זה כבר משהו אחר, בשיקול דעת שהפעלתי, לא מצאתי לנכון לעשות את זה". מזרחי אף הבהיר כי אין בכוונתו לחסום את טבילת הרפורמים או הקונסרבטיבים במקווה הציבורי בתל אביב.

דבריו של מזרחי מגיעים לאחר תגובת המשרד לשירותי דת, הנשלט בידי ש"ס, לפיה "יבחן את הנושא ויזמן לבירור את הגורמים הרלוונטיים, ובמידת הצורך יוציא הבהרות". במשרד סירבו להגיב לשאלת וואלה! NEWS מדוע יש לקיים בירור אם אלדד פעל בהתאם להחלטת בג"ץ. גורם במשרד אמר כי: "התגובה יצאה לאחר לחצים מצד כלי תקשורת חרדיים ואין בכוונת המשרד לפעול נגד מזרחי או מי מהגורמים שאפשרו את הטבילה של הקונסרבטיבים". במשרד הדתות סירבו להגיב לדבריו של מזרחי.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרק שתלמידי ישראל לא ילמדו: קריסת הדמוקרטיות באירופה
אישה בת 40 נהרגה מפגיעת רכב בתחנת אוטובוס בכביש החוף
"לא פליטים, מסתננים": עימות בממשלה סביב בית ספר בדרום ת"א

משפחה שהטבילה את ילדיה במסגרת גיור קונסרבטיבי במקווה בשכונת הדר יוסף שבתל אביב, מאי 2016. התנועה המסורתית, מערכת וואלה! NEWS
"אני מקיים את החלטת בג"ץ. אין לי דרך אחרת". המקווה בתל אביב, בחודש מאי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, התנועה המסורתית

אתמול דווח כי חרף התנגדות החרדים, הקונסרבטיביים טובלים לגיור במקוואות ציבוריים. בחודש פברואר השנה קבע בג"ץ כי על המועצות הדתיות ברחבי הארץ לאפשר למי שעברו גיורים רפורמיים וקונסרבטיביים לטבול במקוואות הציבוריים. הסיעות הדתיות בכנסת כינו את ההחלטה "אומללה" ויזמו חוק שנועד לעקוף את הפסיקה ומטרתו לחסום בפני המתגיירים הלא אורתודוקסים את הטבילה.

"חוק המקוואות" עורר התנגדויות הן באופוזיציה והן בקואליציה, רוכך ואושר בכנסת בסוף חודש יולי. החוק צפוי להיכנס לתוקפו רק בעוד שמונה חודשים. הטבילות מתקיימות בינתיים רק במקווה הציבורי בשכונת הדר-יוסף בתל-אביב. לעומת זאת, שאר המקוואות ברחבי הארץ לא מאפשרים בינתיים את הטבילה למרות ההחלטה של בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully