וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתי קיבלה מחלת מין מהחול": הורים בחולון מאיימים להשבית גנים

30.8.2016 / 0:32

בשנה שעברה סבלה פעוטה מזיהום בעקבות משחק בגן "אפרסמון" בעיר. כעת חוששת אמה להחזירה לגן. הורים רבים בגן ובגנים אחרים מאיימים לשבות. העירייה: "העבודות יסתיימו עד 1 בספטמבר"

עריכה: אביב אירגז

"בתי חלתה במחלות מין וסבלה מזיהום קשה בדרכי השתן בעקבות משחק בארגז חול מזוהם בגן", סיפרה לוואלה! NEWS ת', אם לפעוטה כבת ארבע בגן "אפרסמון" שבחולון, שחלתה בעבר וכעת חוששת לשלוח את בתה בחזרה לגן. "הספיק לי הסבל של הילדה בשנה שעברה", אמרה. אך ת' לא לבד, הורים נוספים העלו דאגות לגבי החזרה לגנים באחד בספטמבר, בעוד העבודה על ניקיון הגנים טרם הושלמה.

בימים האחרונים שיגרו הורים בגן "אפרסמון" שבשכונת תל גיבורים בעיר "מכתב בהול" לראש עיריית חולון, מוטי ששון. במכתב הודיעו לו כי בכוונתם להשבית את פתיחת שנת הלימודים, אם המפגעים הבריאותיים והתברואתיים בגן הילדים לא יטופלו בהקדם האפשרי.

רק לפני כשבועיים פורסם בוואלה! NEWS על הימצאות חולדות ועכברים בחצרות גני ילדים בשכונת קריית שרת בעיר. אירועים אלה ואחרים הובילו הורים בעיר לארגן הפגנה ביום רביעי בשעה 9:00 מול עיריית חולון תחת הכותרת "מחאת הגנים השבורים". "בחולון ישנם עשרות גנים מוזנחים ומזוהמים שלא מקבלים טיפול ראוי או יחס מינימלי מעיריית חולון", נכתב באירוע ההפגנה בפייסבוק. "גן ראוי לילדינו הוא נושא חשוב ורציני ולכן כולנו נתאחד מול עיריית חולון כדי לגרום לה לפעול מיד לתיקון העוול שהם עומדים לגרום לילדים שלנו".

לקריאה נוספת:
המדד החדש במשרד החינוך: איפה יותר מסיימים בגרות וכמה נושרים?
עיריית ירושלים כופה הפרדה בגיל שלוש: "לא מוכן שבני ילמד בלי בנות"
בתוך 3 שנים: זינוק של 40% במספר המורים הערבים במגזר היהודי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זיהום קשה". סימני עקיצות על גוף בתה של ת'/מערכת וואלה!, צילום מסך

ת' טוענת כי התריעה בפני העירייה אך בשנה שעברה לא טיפלו בבעיה. "למי לא פנינו? עירבנו גורמים בעיריית חולון, פנינו לחברי מועצה ואין – אף גורם לא התעורר, רק כשיקרה אסון יהיו חכמים ויטפלו במפגעים הבריאותיים בגן", אמרה.

"לא פעם הילדה הייתה חוזרת הביתה עם עקיצות בכף רגל ועד ראש", סיפרה. "בימים הראשונים חשבנו שמדובר בעקיצות יתושים, אבל כשהעקיצות נהפכו לצלקות הבנו שמדובר כאן במשהו חמור שבעתיים". באחד הימים שהגיעה ת' לאסוף אותה מהגן היא גילתה ארגז חול מלא בנמלים ותולעים. בעקבות כך, הורה לה רופא המשפחה לאסור על הילדה להיכנס לארגז החול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דוח של משרד הבריאות שנערך ב-2015 אישש את חשדותיה. בדוח נכתב כי מבדיקה בגן עלה כי הזנחה של החצר מסייעת להתפשטות מפגעים ומזיקים. משרד הבריאות המליץ לבסוף להקדים את הטיפול בגן המתוכנן ל-2017-2019.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חצר גן "אפרסמון" בחולון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בעיר חולון יש יותר מ-100 גנים בלתי תברואתיים", טענה ליאורה פור, פעילה חברתית ב"משמר החברתי" בחולון. "לאחר כל פנייה שהגיעה אלינו, פנינו אל משרד הבריאות שיגיע לביקורת ויבחן את המפגעים. ולצערנו לא ידענו עד כמה המצב הוא עגום". לדבריה, בביקורות נמצא שעשרות גנים מזוהמים פועלים בחולון. "ארגזי החול לא מסוננים, יש בארגזים תולעים, צואת חולדות, עכברים וחרקים", אמרה.

פור דרשה שנציגי משרד הבריאות יציגו בפני ששון את ממצאי הביקורת. "ראש העירייה הבטיח שתוך שלוש שנים הגנים המזוהמים יעברו שיפוץ יסודי, שדרוג וטיפול במפגעים, אבל בפועל שמים דשא חדש, צובעים קצת אבל במפגעים לא מטפלים. לעיריית חולון יש סדרי עדיפויות מעוותים, הם מעדיפים להשקיע תקציבי עתק בתערוכות ובמוזיאונים במקום להשקיע בחינוך ובעתיד שלנו", הוסיפה.

עיריית חולון: "כל הגנים בעיר עומדים בדרישות משרד הבריאות"

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "העירייה נמצאת בימים אלה בעיצומן של עבודות נמרצות בכל גני הילדים, בהתאם לתכנית העבודה ובתיאום עם משרד הבריאות. כל העבודות יסתיימו עד אחד בספטמבר ולכן אין זה הוגן להתייחס למצב הגנים נכון להיום".

באשר לגן "אפרסמון" נאמר: "בדומה לגנים אחרים, גם בגן 'אפרסמון' מתבצעות עבודות של גיזום הצמחייה, סינון החול בחצרות, החלפת החול בארגזי החול, צביעה פנימית, ריסוס והדברה וכן טיפול בבעיות נקודתיות, דוגמת סתימת בורות הביוב. יודגש, כי כל גני הילדים בחולון עומדים בדרישות משרד הבריאות".

(עדכון ראשון: 20:53)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully