וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ברזיל בניסיון אחרון למנוע את הדחתה: "מצפוני נקי"

29.8.2016 / 17:12

דילמה רוסף, שהושעתה לפני כשלושה חודשים ומואשמת בשחיתות, עמדה מול חברי הסנאט, שצפויים לקבוע אם להדיחה באופן סופי בימים הקרובים. "זה ניסיון הפיכה. אעמוד לדין, אך לא ביצעתי פשע", אמרה

AP

אחד מרגעי השיא בהליך ההדחה הארוך של נשיאת ברזיל המושעית דילמה רוסף הגיע היום (שני), עת עלתה על הדוכן מול חברי הסנאט, שיקבעו בימים הקרובים אם להדיחה באופן סופי מהתפקיד, וניסתה לשכנע אותם כי היא אינה אשמה בעבירות השחיתות המיוחסות לה. בדבריה הסבירה כי תמיד כיבדה את החוקה, וכי היא נחושה להמשיך במאבקה נגד ניסיון ההדחה, שאותו כינתה "ניסיון הפיכה".

"אני יודעת, אני אעמוד לדין, אך מצפוני נקי. לא ביצעתי פשע", אמרה בפני הסנאטורים במדינה. היא דחתה את האישומים נגדה, ואמרה כי ההיסטוריה תשפוט את המדינה אם היא תודח מתפקידה. כמו כן, היא הזכירה לסנאטורים את עברה כלוחמת במחתרת שהתנגדה לשלטון הצבאי, וטענה כי המשיכה להילחם גם אחרי שעברה עינויים. היא הדגישה כי במהלך כהונתה נלחמה למען חברה שוויונית, וכי הישגי ממשלתה "נמצאים בסכנה".

עוד כתבות בנושא:
אחרי שאורות האולימפיאדה כבו, בברזיל מתעוררים למציאות המרה
רק עוד הצבעה אחת להדחת רוסף: הסנאט בברזיל אישר שימוע לנשיאה

לאחר הדחת רוסף: הנשיא החדש מבקש "להרגיע ולאחד את ברזיל"

נשיאת ברזיל המושעית דילמה רוסף מעידה בפני הסנט בפרשת השחיתות. ברזיליה, ברזיל 29 באוגוסט 2016. רויטרס
"הישגי נמצאים בסכנה". רוסף, היום/רויטרס

רוסף, המואשמת בשימוש בכספי ציבור ללא אישור הקונגרס, מכחישה שוב ושוב כי עברה על החוק ומגנה בחריפות את תהליך ההדחה שנמשך כבר תשעה חודשים בטענה כי מדובר בקשירת קשר להדחתה. אם הסנאט ירשיע את רוסף מחר או מחרתיים, אמור סגן הנשיאה מישל טמר, שהחליף אותה מאז השעייתה במרץ האחרון, לרשת אותה ולכהן כנשיא עד הבחירות ב-2018.

הסיכויים עומדים לרעתה של רוסף, וטמר סבור כי ההדחה היא עובדה מוגמרת. הוא כבר תכנן נאום לאומה ברביעי הקרוב, לפני נסיעתו לפסגת 20 הכלכלות הגדולות (G20) בסין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שלט תמיכה בנשיאת ברזיל המושעית דילמה רוסף המגיעה להעיד בפני הסנט בפרשת השחיתות. ברזיליה, ברזיל 29 באוגוסט 2016. AP
הפגנת תמיכה ברוסף מחוץ לסנאט בברזיליה, היום/AP

כדי להדיח את רוסף צריכים 54 מתוך 81 חברי הקונגרס להצביע בעד הרשעתה. "אנחנו צריכים 54 קולות, ואנחנו צפויים להשיג 60", אמר הדובר של טמר, מארסיו דה פרייטס. לפי בדיקה שערך עיתון מקומי, 53 סנאטורים צפויים להצביע בעד ההדחה, ורק 18 צפויים להתנגד לה. 10 סנאטורים טרם החליטו כיצד יצביעו או לא נבדקו.

גם סנאטורים שאינם בטוחים כי רוסף אשמה בשחיתות החליטו להצביע נגדה בשל העובדה שהם רואים בה אחראית למצב הכלכלי הקשה במדינה. "אני אצביע נגדה למרות שאני סבור כי זו טרגדיה להדיח נשיא נבחר. עוד שנתיים וחצי שנים של שלטון רוסף יהיו נוראיות", אמר הסנאטור כריסטובן ברקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully