וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק עוד הצבעה אחת להדחת רוסף: הסנאט בברזיל אישר שימוע לנשיאה

בתום דיון שנמשך לתוך הלילה, המחוקקים אישרו ברוב גדול שימוע לנשיאה המושעית בגין הטענות לשחיתות נגדה. ההצבעה הסופית תיערך בסוף החודש, ומתנגדיה פועלים כעת להבטיח את הרוב הנחוץ של שני שלישים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הסנאט בברזיל אישר היום (רביעי) ברוב של 59 קולות מול 21 מתנגדים שימוע לנשיאה המושעית דילמה רוסף. ההצבעה, בתום דיון סוער שנמשך כל הלילה בניהולו של נשיא בית המשפט העליון ריקרדו לוונדובסקי, היא שלב נוסף בהליך הדחתה של רוסף, שהושעתה מתפקידה בחודש מאי האחרון בעקבות טענות לשחיתות. הצבעה נוספת בנושא תיערך בסוף החודש, לאחר השימוע, אז יצטרך בית הנבחרים רוב של שני שלישים מ-81 המחוקקים על מנת להשלים את הליך ההדחה.

מתנגדיה של רוסף לא התקשו להשיג את הרוב הנדרש בהצבעה הנוכחית, והם כעת ממקדים את מאמציהם בשכנוע מחוקקים מתנדנדים בתמיכה בהדחה, לקראת ההצבעה בסוף החודש. "אנחנו יודעים שננצח הלילה", אמרה לפני ההצבעה הסנאטורית רז'ינה סוסה, ממפלגתה של רוסף, "מפלגת הפועלים". לדברי סוסה, "אנחנו מתמקדים בהצבעה הסופית".

עוד בוואלה! NEWS:
הפשע, השחיתות והנגיף: כל המכשולים בדרכה של ברזיל לאולימפיאדה מוצלחת
לאחר הדחת רוסף: הנשיא החדש מבקש "להרגיע ולאחד את ברזיל"
הסנאט בברזיל הכריע: הנשיאה רוסף תושעה מתפקידה ותועמד לדין

נשיאת ברזיל דילמה רוסף לאחר שהסנאט השהה אותה מתפקידה, 12 במאי 2016. GettyImages
"הליך מושחת". רוסף/GettyImages

פסיקה כי הנשיאה רוסף השתמשה בכספי ציבור ללא אישור הקונגרס תוביל להדחתה הרשמית, וממלא מקומה מישל טמר ימשיך עד סוף הכהונה, בשנת 2018. זאת, חרף קריאות לבחירות חוזרות לאחר המינוי. טמר, סגנה של רוסף לשעבר, ביקש מהסנאטורים לקדם את הליך ההדחה, על מנת לאפשר לו להתמודד עם המשבר הכלכלי במדינה, החמור ביותר מאז שנות ה-30, ולקדם רפורמות תקציביות.

הנשיאה המושעית מכחישה את הטענות נגדה, וטענה מצדה כי תהליך הדחתה "מושחת". היא אף הציעה כי מדובר בתירוץ של גורמי ימין להדיח ממשלה ששיפרה את מצבם של המעמדות הנמוכים בברזיל. מנגד, מבקריה טענו כי המדיניות הכלכלית שלה וחוסר המנהיגות שלה הובילו למשבר חמור במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דיון בפרלמנט הברזילאי על הדחת דילמה רוסף, 9 באוגוסט 2016. רויטרס
נשיא בית המשפט העליון ניצח על ההליך. הדיון בסנאט, הלילה/רויטרס

גם שמו של הנשיא המכהן טמר נקשר בפרשת שחיתות, ופרסום נוסף מסוף השבוע האחרון טוען כי הוא קיבל מימון לא חוקי במהלך אחד מקמפייני הבחירות שניהל. עם זאת, לא נפתח כל הליך רשמי נגד טמר לפי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully