וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הדחת רוסף: הנשיא החדש מבקש "להרגיע ולאחד את ברזיל"

בצל המיתון הכלכלי החמור ומשבר השחיתות בצמרת ההנהגה, מישל טמר הציג את ממשלת הביניים שלו – המורכבת מגברים לבנים בלבד. שר החוץ הנכנס: "זו גלולה מרה, אך נחוצה. אם הממשלה הייתה ממשיכה זו הייתה טרגדיה גדולה יותר"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הנשיא בפועל של ברזיל מישל טמר קרא אמש (חמישי) למדינה להתאחד מאחורי ממשלת "הישועה הלאומית" שבראשותו, כמה שעות לאחר שהסנאט בברזיליה אישר בהצבעה את הדחתה של הנשיאה דילמה רוסף, ששמה נקשר בפרשת שחיתות. טמר, בן 75, ביקש מהברזילאים "לתת אמון" בממשלת המעבר בראשותו בהתמודדות עם המיתון הכלכלי, עם הסערה הפוליטית ועם אין-ספור פרשות השחיתות בהנהגת הכלכלה הגדולה בדרום אמריקה.

"חשוב להרגיע את האומה במהירות ולאחד את ברזיל", קרא טמר לאחר טקס החתימה על מינוי ממשלתו. לדבריו, "מפלגות פוליטיות, מנהיגים, ארגונים והעם הברזילאי ישתפו פעולה על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר החמור הזה". בכך, הגיע לסיומו שלטון של 13 שנים של "מפלגת הפועלים", שזכתה לאחרונה לביקורת קשה בשל המדיניות הכלכלית שהובילה רוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
הסנאט בברזיל הכריע: הנשיאה רוסף תושעה מתפקידה ותועמד לדין
המשבר בברזיל: מוביל הליך ההדחה של הנשיאה הושעה מתפקידו
בית המשפט העליון בברזיל הכריע: הליך הדחת הנשיאה רוסף לא ייעצר

נשיא ברזיל בפועל מישל טמר מציג את ממשלתו החדשה, ברזיליה, 12 במאי 2016. רויטרס
"נשתף פעולה על מנת לחלץ את המדינה מהמשבר החמור". טמר, אמש/רויטרס

ממשלתו של טמר כוללת 23 שרים – כשני שלישים מממשלתה של רוסף – אולם כולם גברים לבנים, בשונה מהממשלה היוצאת והמגוונת יותר. לביקורת על ממשלתו ההומוגנית של טמר, בן למהגרים מלבנון, הצטרפה ביקורת חריפה מחוגי השמאל על "ההפיכה" שהובילה למינויו. קבוצה של מפגינים תומכי רוסף אף המתינו לו מחוץ לטקס החתימה וקראו לעברו קריאות בגנות ה"פוטש" שהוביל.

הסנאט הידיין במשך כ-20 שעות לפני ההצבעה על הדחת רוסף, שהתקבלה לבסוף ברוב נוח למדי של 55 בעד מול 22 נגד. רוסף הושעתה לשישה חודשים, ובמהלכם תתקדם החקירה הפלילית נגדה, ובסיום התקופה ייאלץ הסנאט להכריע אם להדיח אותה באופן סופי. בכמה ערים ברחבי המדינה נורו זיקוקים חגיגיים לאחר שהתבשרו האזרחים על תוצאות ההצבעה. הנשיאה המושעית, מצדה, ממשיכה להכחיש את הטענות נגדה, והוסיפה כי תהליך הדחתה "מושחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ברזיל בפועל מישל טמר מציג את ממשלתו החדשה, ברזיליה, 12 במאי 2016. רויטרס
"טמר החוצה". מחאה על מינוי הממשלה החדשה בסאו פאולו, הלילה/רויטרס
מחאה נגד מינויו של מישל טמר לנשיא ברזיל בפועל, סאו פאולו, 12 במאי 2016. רויטרס
"ממשלת הפוטש". מפגינים בסאו פאולו/רויטרס

"אולי עשיתי טעויות, אבל לא ביצעתי פשע", אמרה אתמול רוסף בפני הסנאט, לצדו של סגנה לולה דה סילבה, קודמה בלשכת הנשיאות שמונה לסגן הנשיאה רק לאחרונה כשאישומים בשחיתות מרחפים גם מעל ראשו. בהתייחסות לעברה במחתרת המרקסיסטית בשנות הדיקטטורה הצבאית בשנות ה-70, הוסיפה רוסף: "מעולם לא דמיינתי שאצטרך להילחם שוב נגד הפיכה במדינה הזאת".

למרות נכונותה של רוסף להילחם בתהליך להדחתה, הסנאט אינו צפוי להשיב אותה לתפקיד. "זו גלולה מרה, אך נחוצה", הבהיר הסנאטור ז'וז'ה סרה, חבר האופוזיציה שמונה לתפקיד שר החוץ תחת טמר. לדבריו, "אם ממשלת רוסף הייתה ממשיכה זו הייתה טרגדיה גדולה יותר".

נשיא ברזיל בפועל מישל טמר מציג את ממשלתו החדשה, ברזיליה, 12 במאי 2016. רויטרס
"מבין את ההיגיון של הקונגרס". טמר בהשבעת הממשלה, אמש/רויטרס

נבחרי ציבור ממפלגות האופוזיציה הביעו אופטימיות זהירה ותקווה להתגבר יחד על המשברים הרבים במדינה. גם חלק מחברי מפלגות השמאל הודו כי טמר, בעל ניסיון ארוך שנים בבית הנבחרים בברזיליה, עשוי להצליח לאחד את השורות. "טמר מכיר את הקונגרס", הבהיר הוגו ליאל, חבר קונגרס מהמפלגה הסוציאליסטית. "הוא מבין את ההיגיון שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully