וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט בברזיל הכריע: הנשיאה רוסף תושעה מתפקידה ותועמד לדין

55 סנאטורים הצביעו בעד פתיחה בהליך הדחתה של דילמה רוסף, והיא תושעה למשך חצי שנה לפחות, עד שיסתיים השימוע בעניינה בסנאט. סגנה מישל טמר יכהן כעת כנשיא ברזיל הזמני

צילום: רויטרס

נשיאת ברזיל דילמה רוסף הושעתה היום (חמישי) מתפקידה לשישה חודשים לפחות, לאחר שהסנאט במדינה הצביע בעד העמדתה לדין בגין עבירה על חוק התקציב. 55 סנאטורים הצביעו בעד המהלך הדרמטי, בעוד 22 התנגדו לו. סגן הנשיאה מישל טמר יהיה לנשיא המכהן במהלך השימוע של רוסף.

ההצבעה נערכה לאחר שעות שבהן דנו הסנאטורים בשאלה אם יש להתחיל בהליך ההדחה של האישה הראשונה העומדת בראש המדינה בת 204 מיליון התושבים. היא הואשמה כי הסיטה כספים ממשלתיים בניגוד לחוק כדי לכסות על "חורים" בתקציב המדינה. השימוע יתנהל מול הסנאטורים, כך שההחלטה על הדחתה הסופית צפויה להיות יותר פוליטית ממשפטית. במקרה שתוצאת השימוע תהיה הדחה, טמר יישאר בתפקיד הנשיא עד מועד סיום הכהונה המקורי של רוסף, ב-31 בדצמבר 2018.

עוד כתבות בנושא:
הקרב האחרון של נשיאת ברזיל: הסנאט צפוי להצביע על הדחתה
סערה בברזיל: יו"ר הבית התחתון ביטל את ההחלטה על הדחת הנשיאה
המשבר בברזיל: מוביל הליך ההדחה של הנשיאה הושעה מתפקידו

תוצאות ההצבעה על הדחת נשיאת ברזיל דילמה רוסף בסנאט, מאי 2016. רויטרס
תוצאות ההצבעה בסנאט, היום/רויטרס

לאחר שרוסף עלתה לשלטון בשנת 2010, היא נהנתה מפופולריות גבוהה ביותר, שהתרסקה יחד עם כלכלת המדינה, הנמצאת כעת בשפל שלא נראה במדינה זה עשורים. במקביל, על שלטונה של רוסף העיבו הפילוגים הרבים בפרלמנט ופרשת השחיתות בחברת הנפט הלאומית פטרובראס, שבה מעורב בין היתר הנשיא לשעבר לואיס אינציו לולה דה סילבה, מקורבה של הנשיאה. כעת עומד אחוז התמיכה ברוסף על 10% בלבד, ו-60% מהציבור תומך בהדחתה.

תומכיה של רוסף כינו את הליך ההדחה "ניסיון הפיכה". לטענתם, התחזקותה הפוליטית של מפלגת הפועלים, שבראשה עומדת רוסף, מאיימת על המעמד השולט בברזיל וההדחה משמשת כתירוץ להפוך את היוצרות. באופוזיציה דחו את הטענות וציינו כי הליך הדחה הוא כלי חוקתי לגיטימי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפגינים בעד הדחת נשיאת ברזיל דילמה רוסף לאחר החלטת הסנאט להשעותה, מאי 2016. רויטרס
חגיגות בבירה ברזיליה לאחר החלטת הסנאט, היום/רויטרס
מפגינים בעד הדחת נשיאת ברזיל דילמה רוסף לאחר החלטת הסנאט להשעותה, מאי 2016. רויטרס
חוגגים בבירת ברזיל/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully