וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום היסטורי": 65 שנה לאחר שהושבתה - רכבת העמק יצאה לנסיעת בכורה

29.8.2016 / 13:35

הנסיעה בקו הנוסטלגי יצאה מתחנת מגדל העמק-כפר ברוך לבית שאן. הרכבת תיפתח לציבור הרחב באוקטובר, ועל פי התכנון, בעתיד תחבר את העמקים למרכז הארץ בנסיעה של כחצי שעה בלבד. "בהמשך הפרויקט, תימשך המסילה עד לירדן"

צילום: שלמי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן.

נסיעת הבכורה של רכבת העמק החדשה יצאה היום (שני) במסגרת נסיעת מבחן מתחנת מגדל העמק-כפר ברוך לתחנת בית שאן. כך נרשם צעד נוסף בדרך לקו הרכבת שהוקם על ידי חברת נתיבי ישראל, ועל פי התכנון יחבר בעתיד את אזור העמקים - יזרעאל, חרוד והמעיינות - למרכז הארץ בנסיעת רכבת של כחצי שעה בלבד. נסיעת הבכורה לקו חיפה-בית שאן שתיפתח לציבור הרחב תתקיים ב-16 באוקטובר, ערב חג הסוכות.

בנסיעה השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, ראשי רשויות באזור, הנהלת רכבת ישראל, אנשי חברת נתיבי ישראל ו-35 תושבים ותיקים מהעמק, שזכו לנסוע גם ברכבת ההיסטורית. "הרכבת תביא לפריחה ולשגשוג של העמק, כשמחירי הנדל"ן לאורך המסילה יעלו", אמר שר התחבורה ישראל כץ בכניסה לתחנת הרכבת בכפר ברוך. "אנו מקווים כי בהמשך הפרויקט, תימשך המסילה עד לירדן וסחורות מנמל חיפה יעברו דרכה".

עוד בוואלה! NEWS:
חרף התנגדות החרדים: הקונסרבטיבים מגיירים במקוואות הציבוריים
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: מטולה בשטח ישראל - גם ב"וויז"
צפו: העבודות לשדרוג רכבת השלום בתל אביב - ממעוף הציפור

נסיעת הבכורה של רכבת העמק - שר התחבורה ישראל כץ. שלומי גבאי
כ-7,500 נוסעים צפויים לעלות על רכבת העמק ביום. השר כץ בתחנת מגדל העמק/שלומי גבאי

עם תחילת הנסיעות, 38 קווי אוטובוס יופעלו מיישובי הסביבה לארבע תחנות הרכבת החדשות. ממנהל רכבת ישראל, בועז צפריר, נמסר כי זמן הנסיעה מחיפה לבית שאן יימשך כ-50 דקות, כולל העצירות בכל התחנות שבדרך. בחברה צופים כי מדי יום ייסעו ברכבת כ-7,500 אנשים. בימים אלו מוקם גם מסוף מטענים בתחנת בית שאן, בו יפרקו ויעמיסו מטענים ששונעו מנמל חיפה, מה שאמור לצמצם את תנועת המשאיות באזור.

65 שנה בדיוק לאחר שהופסקה פעילותה של רכבת העמק, תחושת הנוסטלגיה וההתרגשות הורגשו באוויר. "מדובר ביום היסטורי. נלחמנו נגד החלטתו של שר האוצר הקודם יאיר לפיד לבטל את הרכבת, והיום אנחנו שמחים לחנוך אותה", אמר ראש עיריית מגדל העמק, אלי ברדה. "זוהי בשורה לעיר מגדל העמק, שתושביה ובאיה ייהנו מתחנה חדשה שתאפשר דרכי גישה נוחים לעיר וממנה. מגדל העמק נמצאת בתנופה, ותחנת הרכבת תהווה מנוף נוסף להתפתחות העיר".

ותיקת הנוסעים הייתה יונה ברקאי, בת 101 מהקיבוץ גבע, שהעפילה לישראל מליטא בשנת 1936. עם הגיעה לנמל חיפה, לקחה את הרכבת לקיבוץ גבע ומאז לא עזבה. "אני נרגשת מאוד, זה הזיכרון הראשון שלי מישראל", סיפרה. "משפחתי נותרה מאחור ומאז לא ראיתי אותה שוב. כאן התחלתי חיים חדשים, והקמתי משפחה לתפארת". במהלך הנסיעה העניק שר התחבורה תעודות לוותיקים שעלו בתחנת עפולה, וכן כרטיס רב-קו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נסיעת הבכורה של רכבת העמק - שר התחבורה ישראל כץ. שלומי גבאי
תחושת הנוסטלגיה וההתרגשות הורגשו באוויר. השר כץ בתחנת מגדל העמק/שלומי גבאי
שר התחבורה ישראל כץ – בביקור באתר הבנייה של תחנת רכבת העמק – כפר ברוך. שלומי גבאי
זמן הנסיעה מחיפה לבית שאן יימשך כ-50 דקות. השר כץ בתחנת מגדל העמק/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully