וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: העבודות לשדרוג רכבת השלום בתל אביב - ממעוף הציפור

חרף מחאת החרדים, העבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב התבצעו והתנועה בכביש איילון דרום חודשה. מנכ"ל פרויקט העבודות הסביר מדוע היו חייבות להתקיים בשבת: "לרמת המורכבות הבטיחותית במבצע הזה אין אח ורע"

ספק 500

עבודות השדרוג שמבצעת רכבת ישראל בתחנת רכבת השלום בתל אביב הסתיימו, וכשבמסגרתן נחסם לתנועה כביש 20 (נתיבי איילון) לכיוון דרום לפני מחלף השלום. עומסי תנועה כבדים נרשמו בנתיבי איילון וברחובות יגאל אלון ומנחם בגין בעיר. העבודות יצאו לדרך חרף מחאתן של הסיעות החרדיות, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי העבודות יתקיימו כמתוכנן, והן הסתיימו לאחר השעה 20:00, כשכל הכבישים נפתחו לתנועה.

שר התחבורה ישראל כץ הגיע למקום עם סיום העבודות וסיפר כי הגיע "לראות שהעבודות לשיפור שרות הרכבות בת"א עברו בשלום. זהו חלק משדרוג תשתיות התחבורה הציבורית במטרופולין ת"א, שיש לו השלכות על כל מערכת התשתיות המוקמת כיום במדינת ישראל. אני מצטער על הטורח שנגרם לציבור הנהגים, אבל עשינו את המקסימום כדי לצמצם פגיעה".

עוד בוואלה! NEWS:
חרף איומי החרדים: נתניהו אישר את עבודות הרכבת בתל אביב בשבת
אש פרצה בקרון נוסעים באזור חדרה; שיבושים בתנועת הרכבות

עבודות רכבת ישראל בנתיבי איילון במהלך השבת 26 אוגוסט 2016. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
במסגרת העבודות נחסם נתיב איילון דרום לתנועה/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

"ביצוע העבודות בסוף השבוע היה הכרחי בהתאם לכל השיקולים ובהתאם לחוות דעת של המשטרה שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק", אמר השר, "אני שמח שהעבודות שבוצעו הסתיימו בשלום מבלי לסכן את שלום הציבור ומבלי לגרום לכאוס תחבורתי".

"פעלתי בהתאם לחוק ולסטטוס קוו", הבהיר כץ, "ולא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים, למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים. אני אדם מסורתי ותומך בשמירת ציביונה היהודי- דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו ומקפיד על כך בכל התחומים הנתונים לאחריותי, אבל זה מחייב את כל הצדדים להתפשר".

"אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות", הצר השר, "לא היה מקום לדחות את העבודות. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס מקיום העבודות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. יותם רונן
"רמת מורכבות בטיחותית והנדסית שאין לה אח ורע". העבודות במחלף השלום/יותם רונן

במסגרת העבודות נחסם לתנועה כביש 20 ובמקום החסימה הוקם מעקף, כאשר תנועת כלי הרכב הוסטה למחלף השלום מכיוון צפון, ומשם חזרה לנתיבי איילון דרום מצדו הדרומי של הגשר. לכיוון צפון, נחסמה הגישה לעלייה למחלף השלום. מהמחלפים קק"ל, רוקח וארלוזורוב לא התאפשרה כניסה לנתיבי איילון דרום.

ברכבת הוסיפו מסוף חדש לכניסת נוסעים וליציאתם מרציפי תחנת הרכבת הישר אל גשר השלום. כמו כן, מחלף השלום, רחוב גבעת התחמושת ומתחם קניון עזריאלי נחסמו לתנועת כלי רכב למזרח ולמערב, ובאזור לא התאפשר מעבר להולכי רגל. גם תנועת כלי רכב מרחוב מנחם בגין לרחוב יגאל אלון בשני הכיוונים נחסמה.

"אני כלל לא רואה מצב שבו ניתן היה לבצע עבודות מהסוג הזה במהלך השבוע", סיפר לוואלה! NEWS אייל גרין, מנכ"ל גרין מבנים, שמובילה את העבודות, והתייחס לסכנת החיים הכרוכה בעבודות. "לרמת המורכבות הבטיחותית וההנדסית במבצע הזה אין אח ורע. אנחנו משתדלים להפריע לתנועה כמה שפחות. הציבור בסביבה ממושמע ומשתף פעולה". נציגי הרכבת במקום מסרו כי יתראיינו בצאת השבת, עם סיום העבודות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מהשעה 16:30 עד 18:30 יצרנו הפרעות מתוכננות בתנועה אך כל תושבי תל אביב יכלו להגיע לכל עיר שרצו בדרכים עוקפות", הוסיף גרין. "מדובר במבצע לוגיסטי מהמורכבים ביותר שידעה מדינת ישראל. העבודות מתקדמות כמתוכנן ואנחנו מקווים לפתוח את נתיבי איילון לתנועה מלאה במוצאי שבת".

העבודות לשדרוג התחנה חוללו דרמה פוליטית, לאחר שראשי המפלגות החרדיות – שר הפנים אריה דרעי (ש"ס), שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) וח"כ משה גפני (יהדות התורה) – שלחו שלשום מכתב דחוף לראש הממשלה שבו דרשו שיורה על הפסקת העבודות, והתריעו מפני משבר קואליציוני.

אולם, אתמול בבוקר בישרה לשכת ראש הממשלה על פתרון המשבר, שבמסגרתו "כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון". העבודות על מסילת הרכבת בקווים נתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית יידחו למועד אחר. בנוסף לכך, הודיעה לשכת ראש הממשלה על הקמת ועדה שתהדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות שבראשה יעמוד ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ.


(עדכון ראשון: 16:43)

הסדרי תנועה זמניים עקב שדרוג תחנת רכבת השלום בתאריכים 26-27.08.2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
הסדרי התנועה באזור תחנת רכבת השלום בעקבות העבודות/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
עבודות רכבת ישראל בנתיבי איילון במהלך השבת 26 אוגוסט 2016. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
חרף ההתנגדות - העבודות על הרכבת החלו/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב
עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
התנועה צפויה לשוב לסדרה בשעה 20:30/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. יותם רונן
העבודות על תחנת רכבת השלום בתל אביב/יותם רונן
איילון דרום נחסם לתנועה במחלף השלום עקב עבודות ברכבת, עומסים מורגשים. ספק 500
העבודות על תחנת רכבת השלום בתל אביב/ספק 500
עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
העבודות על תחנת רכבת השלום בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד
עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. יותם רונן
העבודות על תחנת רכבת השלום בתל אביב/יותם רונן
עבודות שדרוג תחנת רכבת השלום בתל אביב, 26 באוגוסט 2016. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
העבודות על תחנת רכבת השלום בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully