וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בבורקינה פאסו: בוטלה תחרות היופי לנשים בעלות ישבן גדול

28.8.2016 / 19:57

"מיס בים-בים", שהייתה אמורה להיערך זו השנה השלישית ברציפות, בוטלה על ידי הממשלה בעקבות ביקורת חריפה ברשתות החברתיות. "נעשה הכול להימנע מפגיעה בתדמית האישה", הסבירה השרה לענייני נשים

תחרות "מיס בים-בים" בבורקינה פאסו, אוגוסט 2016. פייסבוק, צילום מסך
הפרס הראשון - אופנוע. שלט הפרסומת שעורר סערה ברשתות החברתיות/צילום מסך, פייסבוק

ממשלת בורקינה פאסו אסרה על קיומה של תחרות היופי "מיס בים-בים", שנועדה לנשים בעלות ישבן גדול במיוחד, בטענה כי התחרות, שהייתה אמורה להיערך זו השנה השלישית ברציפות בבירה אואגדוגו, סקסיסטית. זאת, לאחר ששלטי הפרסומת לתחרות, שעליהן מופיעות שתי נשים עם ישבנים מוגדלים, עוררו סערה ברשתות החברתיות.

השרה לענייני נשים, לורה זונגו, מסרה כי "תפקידנו הוא לעשות הכול על מנת להימנע מפגיעה בתדמיתה של האישה". היא הוסיפה כי הביקורת ברשתות החברתיות תרמה לקבלת ההחלטה. עם זאת, מארגן התחרות, המאדו דואמבאה, טען כי מטרת התחרות היא לקדם תדמית חיובית יותר בנוגע לגופן של נשים אפריקניות ולעודד מעצבי אופנה לשאוב השראה מנשות היבשת ומסגנונן.

ראשת המועצה העליונה של בורקינה פאסו לתקשורת, נטלי סומה, קראה בהצהרה רשמית לגורמים בתחומי התקשורת, האומנות והפרסום, להגן על זכויותיהן של נשים ושל נערות. תחרויות דומות ל"מיס בים-בים" שנערכו במדינות נוספות במערב אפריקה ובברזיל זכו אף הן לביקורת מצד ארגוני נשים, שאמנם מברכים לרוב על הנטייה של תרבויות אפריקניות רבות לקדם דימוי גוף חיובי כלפי נשים מלאות, בניגוד לתעשיית האופנה העולמית, אולם יוצאים נגד הדגש שניתן לשיפוט של הגוף הנשי על ידי גברים.

עוד בוואלה! NEWS:
עוד מחסום חילוני הוסר: שוטרות בטורקיה יורשו ללבוש חיג'אב
שישה איקסים בשנתיים: האישה שמחסלת את סוחרי הסמים בפיליפינים
סערת הבורקיני: העליון בצרפת קבע כי האיסור אינו חוקי - והקפיאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully