וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מחסום חילוני הוסר: שוטרות בטורקיה יורשו ללבוש חיג'אב

הרשויות במדינה יאפשרו לנשים המשרתות במשטרה לשים כיסוי ראש בתנאי שיהיה בצבע אחד ותואם למדים. זה צעד נוסף של ממשלו של ארדואן לביטול המגבלות על הצגת סממנים דתיים בציבור

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(עצרת תמיכה ענקית בארדואן באיסטנבול, החודש)

טורקיה ביטלה את האיסור ארוך השנים שמנע משוטרות ללבוש רעלות, כחלק מהצעדים האחרונים של הממשל באנקרה לשינוי האופי החילוני של המדינה. שוטרות יוכלו לחבוש כיסוי ראש תחת כובעיהן בתנאי שהוא יהיה חלק ובאותו צבע של המדים.

מאז עלה רג'פ טייפ ארדואן לשלטון הוסרו מגבלות דומות שהיו תקפות בקמפוסים באוניברסיטאות ובמוסדות המדינה. הם נותרו תקפים במשטרה, בצבא ובמערכת המשפט, אם כי גם שם חל שינוי מסוים. לאחרונה בוטלה התקנה המונעת מנשות קצינים בצבא ללבוש כיסוי ראש בזמן מפגשיהם בבסיסים. ארבע מחוקקות בפרלמנט הנוכחי לובשות חיג'אב בזמן הדיונים.

במשך שנים הזהירו מתנגדי מפלגת הצדק והפיתוח השולטת מפני שחיקת הערכים החילוניים המעוגנים בחוקה שהתקבלה בשנות ה-20. עם זאת, הצעד האחד כמעט שלא זכה לביקורת וחלקים נרחבים בציבור רואים בלבישת החיג'אב כביטוי לחירויות הפרט. הנשיא מרבה להחדיר לציבור תכנים דתיים. בין היתר, הוא מתנגד לשימוש באמצעי מניעה וטוען כי ייעודן של הנשים הוא להיות אימהות.

לקריאה נוספת בנושא
דרכו של ארדואן להנציח את מורשתו: גשר תלוי ענק נחנך בטורקיה
ביידן לארדואן בביקור בטורקיה: "מתנצל שלא הגעתי מוקדם יותר"

שוטרות בהלוויה של הרוגים בניסיון ההפיכה בטורקיה, יולי 2016. AP
שוטרות בהלווייה באיסטנבול לאחר ניסיון ההפיכה, בחודש שעבר/AP
  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully