וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני תחילת השנה: מאבקי כוחות מאיימים על צהרונים ברמת גן

25.8.2016 / 16:57

להורי הילדים בשני גנים נמסר כי בשל מחלוקת בין מפעילת הצהרונים לנעמ"ת, הם לא ייפתחו. "סימפטום עצוב להנהגת העיר", זעמו. בעקבות פניית וואלה! NEWS הגיעה העירייה להסדר עם התנועה

גן ילדים עירוני ברחוב חרוזים ברמת גן. יולי 2016. מגד גוזני
"מה השתבש פתאום?". גן ברמת גן/מגד גוזני

כשבוע לפני פתיחת שנת הלימודים, קיבלו הורי הילדים בשניים מהגנים ברמת גן הודעה לפיה ילדיהם לא יוכלו לקחת חלק בצהרונים שמפעילה חברת "בית עמנואל", מאחר שהאחרונה לא הצליחה להגיע להסדר שכירות עם תנועת נעמ"ת. זאת, אף שההורים רשמו את ילדיהם לצהרונים ואף שילמו עליהם. בעקבות פניית וואלה! NEWS לנעמ"ת ולעיריית רמת גן, הושג ביממה האחרונה הסדר שצפוי לאפשר את פתיחת הצהרונים בגנים "כספיון" ו"תמר" עם תחילת שנת הלימודים.

"אתמול בשעות הצהריים התקשרה אליי נציגה של 'בית עמנואל' והודיעה לי שהעירייה ונעמ"ת לא הגיעו להסדר, והשנה ילדינו לא יוכלו להשתלב בצהרונים. האבסורד הגדול הוא שבחודש ינואר כשרשמתי את בני לגן, כבר גבו ממני תשלום על הצהרון, אז מה השתבש פתאום?", אמרה טל גנון, אמו של אחד מילדי הגן. "למה מאבקי הכוח בין נעמ"ת ועיריית רמת גן מגיעים על חשבון הגב שלנו ושל ילדנו. איפה ראש העיר ישראל זינגר שמכהן גם כיו"ר 'בית עמנואל'?".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
במרחק 50 מטר: שירן מתגוררת ליד בית הספר - אך לא תעלה לכיתה א'
בשורה לתלמידים בחינוך המיוחד: שנת הלימודים תתארך בשבועיים
התכנית של משרד החינוך לא מיושמת - וההורים משלמים הון על ספרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התשובה של הגברת היא שאין פתרון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שנשלחה הבוקר להורים, נכתב כי "בעקבות החלטה של נעמ"ת, אנו רוצים ליידע אתכם כי לא יפעלו צהרונים של 'בית עמנואל' בגנים אלו בשנת הלימודים תשע"ז. למרבה הצער, אין באפשרותנו להציע פתרונות חלופיים באזור זה. אנו מבינים לחלוטין את העיתוי הבעייתי של הודעה זו, אשר נבע בשל קבלת השיבוצים של ילדיכם לגני הבוקר רק לאחרונה. עד לכתיבתה של הודעה זו נעשו מרב המאמצים מצד נציגי בית עמנואל על מנת לשנות החלטה זו, אך ללא הועיל".

משמעותה של הודעה זו, היא שעבור עשרות ילדי הגנים יסתיים יום הלימודים בשעה 13:00, ולא בשעה 16:00. דבר זה יחייב את ההורים למצוא פתרון לאיסוף הילדים בשעה המוקדמת, שבה מרבית ההורים עוד נמצאים בעיצומו של יום העבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גנון פרסמה הודעה זועמת בדף הפייסבוק "ועד הורים – גני ילדים ברמת גן", שבו פנתה לעזרה דחופה עקב המצב שנוצר, חמישה ימים לפתיחת שנת הלימודים. "כרגע קיבלתי הודעה מ'בית עמנואל' שמבהירה לי שלא יהיה צהרון, כיוון שהמבנה שייך לנעמ"ת והשנה לא נותנים לו לפעול", כתבה. לדבריה, כאשר שאלה את נציגת 'בית עמנואל' מה עליה לעשות, ענתה לה העובדת כי "אין לה תשובה ואין פתרון".

חבר מועצת העיר, ליעד אילני, שיגר אמש מכתב בהול לראש העיר זינגר במטרה שזה ימצא פתרון קבע לעשרות הילדים בשעות שלאחר הגן. "מפעלי 'בית עמנואל' היו בשנים עברו מקור לגאווה ברמת גן. מה שקורה שם היום הוא רק סימפטום עצוב להנהגת העיר בשנים האחרונות", אמר אילני, "המקרה האחרון של זריקת האחריות למציאת פתרון למשבר על הורי הילדים, רק ממחיש זאת. תושבי רמת גן זקוקים לראש עיר שמכנס את הצוות שלו ומחפש פתרונות למשברים מסוג זה עד שיצא עשן לבן ולא לראש עיר שנמנע מלפתור בעיות ומעדיף להשקיע את זמנו בלגזור סרטים ולברך בהופעות של סטטיק ובן אל תבורי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין באפשרותנו להציע פתרונות חלופיים". ההודעה שנשלחה להורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "הנהלת 'בית עמנואל' הביאה לידיעת ראש העיר את העובדה שנעמ"ת אינה מוכנה לחדש את חוזה השכירות במקום לקיום צהרון לשנת הלימודים הקרובה. ראש העיר הורה על מציאת פתרון מידי לנושא, באופן שיאפשר את פתיחת הצהרון ב-1 בספטמבר והנושא מטופל על ידי מנכ"ל העירייה באופן אישי לאורך הימים האחרונים. בכל מצב ולמען הסר ספק, מבהירה העירייה בזאת כי הצהרון ייפתח כסדרו עם תחילת שנת הלימודים. בהתאם לזאת, נשלחת בשעה זו הודעה להורי ילדי הגנים המדוברים על פתיחת הצהרון במקום".

מתנועת נעמ"ת נמסר: "נעמ"ת אינה מפעילה צהרונים ברמת גן. מדובר במבנה שאותו שוכרת חברת מפעלי 'בית עמנואל' מנעמ"ת. כבר לפני כארבעה חודשים נעמ"ת הודיעה למפעלי 'בית עמנואל' כי יש להיכנס למשא ומתן על תנאי המשך השכירות, אך הללו לא מצאו לנכון להגיע עם נעמ"ת להסכמות. לנעמ"ת אין כל אחריות להפעלת הצהרון או כלפי ההורים. גם עתה נעמ"ת מוכנה להגיע לסיכומים עם מפעלי 'בית עמנואל' וחבל שהדברים לא סוכמו קודם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully