וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפולת מתחילה להיעצר? שני סקרים מעודדים לטראמפ

אחרי תקופה ארוכה שבה הובילה המועמדת הדמוקרטית, הצליח איל ההון לצמצם את הפער בסקר אחד, ובאחר הוא מוביל ב-2%. הלילה ערך כנס במיסיסיפי שבו נכח גם מוביל המהלך של פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

סקר של אוניברסיטת פלורידה שפורסם אתמול (רביעי) מצביע על כך שהמועמד הרפובליקני לשיאות דונלד טראמפ מוביל על יריבתו הילרי קלינטון קלינטון ב-2%, כשלו יש 43% תמיכה ולה 41%. מדובר בסקר ראשון בפלורידה שבו טראמפ מוביל. 5% מהנשאלים העידו כי הם עדיין מתקשים להחליט ו-8% תומכים במועמד העצמאי מטעם המפלגה הליברטריאנית, גארי ג'ונסון. קלינטון מובילה על טראמפ בפלורידה בקרב נשים, אפרו-אמריקנים והיספנים וטראמפ מוביל בקרב עצמאיים.

המרוץ לבית הלבן || סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
מכה לקלינטון: תחקיר חושף שקידמה כשרת חוץ את הקרן של משפחתה
מחקר חדש: "לטראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מאשר להיטלר"
בן 12 מנהל משרד של טראמפ במחוז חשוב: "ב-2040 ארוץ לנשיאות"

דונלד טראמפ באירוע בחירות בסנרייז, פלורידה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
מוביל בקרב בוחרים לבנים. טראמפ בפלורידה בתחילת החודש/רויטרס

בשורות טובות קיבל טראמפ גם מסקר של יו-גוב והאוקונומיסט, ממנו עולה כי הוא הצליח לצמצם את הפער שנרשם בינו לבין קלינטון בסקר שפורסם בשבוע שעבר. לפי הסקר, קלינטון מובילה ב-3% בלבד, כאשר בשבוע שעבר היא הובילה ב-6%.

בקרוליינה הצפונית, כך עולה מסקר חדש שפורסם אתמול, השפיעה במיוחד פרשת המיילים של שרת החוץ לשעבר, והובילה לתיקו בין שני המועמדים. תוצאות הסקר הראו 44% תמיכה בקלינטון לעומת 42%, מה שנמצא בתוך טווח הטעות ולכן מעיד על תיקו סטטיסטי. בסקר זה 7% העידו כי הם מתכננים להצביע לג'ונסון ו-6% עדיין מתלבטים. גם בסקר זה ההיספאנים והאפרו-אמריקנים נמצאים לטובת קלינטון בעוד טראמפ מוביל בקרב הבוחרים הלבנים. עם זאת, חשיבותה של המדינה בבחירות הכלליות אינה גבוהה במיוחד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"נהיה מקובל להגיד שאתה נגד טראמפ"

קליאן קונווי, מנהלת הקמפיין של טראמפ, הסבירה כי הסקרים אינם מדויקים בשל תופעה שהם נוהגים לכנות "הבוחרים הסמויים של טראמפ". "הסקרים מראים תוצאות לטובת טראמפ כאשר הם מתקיימים בצורה מקוונת", הסבירה קונווי בריאיון לערוץ 4 הבריטי, "זאת, משום שהבוחרים לא צריכים לדבר עם אדם אחר על הבחירות וההעדפות שלהם. נהיה עכשיו מקובל להגיד שאתה נגד טראמפ אם אתה אדם בעל השכלה אקדמית בארצות הברית". את התופעה הזו, של אנשים שבוחרים בטראמפ אך לא מתוודים על כך, הם מכנים "הבוחרים הסמויים". "אנחנו בדקנו את זה באופן פנימי וזה אמיתי", קבעה.

מנהיג מפלגת UKIP נייג'ל פראג' בעיר ברודסטרס – 6 במאי 2015. רויטרס
יסביר על הדרך שבה הוביל את המהלך. פארג'/רויטרס

הלילה קיים טראמפ כנס במיסיסיפי שבו התארח נייג'ל פארג', פוליטיקאי בריטי שהיה ממובילי הפרישה מהאיחוד האירופי. בין היתר, הסביר פארג' לנוכחים בכנס על הדרך שבה הוביל את המהלך של הפרישה מהאיחוד והצליח לנצח במשאל העם.

"אני לא יכול להגיד לכם איך להצביע בבחירות האלה, אבל אני יכול להגיד לכם שאם אני הייתי אזרח אמריקני לא הייתי מצביע לקלינטון גם אם היו משלמים לי", אמר פארג' והוסיף: "יותר מזה, לא הייתי מצביע לקלינטון גם אם היא בעצמה הייתה משלמת לי".

בנאומו, ניסה פארג' להצביע על קווי הדימיון בין ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד לבין התמיכה במועמד הרפובליקני. גם טראמפ השתמש בסמנטיקה של האורח שלו ואמר כי "ה-8 בנובמבר הוא ההזדמנות שלנו להכריז עצמאות".

(עדכון ראשון: 1:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully