וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: "לטראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מאשר להיטלר"

חוקר מאוניברסיטת אוקספורד פרסם מחקר שהשווה בין פוליטיקאים בהווה ובעבר, שהתבסס על שורת תכונות. המועמד הרפובליקני דורג לפני הצורר הנאצי, אך את המקום הראשון כבש סדאם חוסיין

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מחקר חדש שפורסם באוניברסיטת אוקספורד קובע כי לדונלד טראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מאשר לאדולף היטלר. ד"ר קווין דאטון דירג את המועמד הרפובליקני ואת יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון לצד שורת מנהיגים היסטוריים, לאחר שמומחים שיערו כיצד אותם פוליטיקאים היו עונים לסדרת שאלות מסוימת.

המיליארדר קיבל 171 נקודות, שתיים יותר ממנהיג גרמניה הנאצית. הרודן העיראקי לשעבר סדאם חוסיין דורג במקום הראשון עם 189 בעוד קלינטון קיבלה 152 נקודות, שהציבו אותה ב-20% העליונים. השיטה בוחנת שמונה תכונות אופי המאפיינות פסיכופתים, כמו חוסר פחד והשפעה על החברה.

קלינטון וטראמפ זכו לציונים גבוהים גם במדדים החיוביים, ולכן קשה להעריך את פוטנציאל ההנהגה שלהם. המועמד הרפובליקני קיבל יותר נקודות במדדי ההשפעה החברתית וחוסר הפחד בהשוואה להיטלר ואילו זו הדמוקרטית הקדימה את יוליוס קיסר מבחינת "אגוצנטריות מקיוויאליסטית", תכונה המאפיינת אנשים שיעשו הכל כדי לשמור על כוחם הפוליטי.

"גם מנהיגים גדולים וגם מנהיגים נוראיים רושמים ציונים גבוהים יותר ביחס למאפיינים פסיכופתיים מאשר האוכלוסייה הכללית, אולם שילובים הוא שמכריע מי מהם יצליח", הסביר מחבר המחקר.

הבחירות לנשיאות ארה"ב
הילרי קלינטון על העיסוק במצבה הבריאותי: "אסטרטגיה מטורללת"
בן 12 מנהל משרד של טראמפ במחוז חשוב: "ב-2040 ארוץ לנשיאות"
חרף ההכחשות, אנשי טראמפ רומזים שקלינטון חולה: "חפשו בגוגל"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ באירוע בחירות, 18 באוגוסט 2016. רויטרס
עדיין מפגר בסקרים. טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

בינתיים, סקר חדש שפרסמה היום רשת NBC הראה כי קלינטון שומרת על יתרונה. היא קיבלה 50% תמיכה לעומת 42% של טראמפ, ירידה של אחוז אחד בהשוואה לסקר שפורסם בשבוע שעבר. מאז הוועידה הדמוקרטית בחודש שעבר, המועמדת הדמוקרטית הגדילה את הפער מיריבה שיצר כמה שערוריות שמהן טרם הצליח להתאושש.

היום הוא קרא לנהל חקירה מיוחדת סביב החשד שתורמים לקרן קלינטון קיבלו יחסו מועדף מצדה בזמן שהייתה שרת החוץ, כפי שעולה לכאורה ממיילים פרטיים של קלינטון שנחשפו אתמול על ידי ארגון שמרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully