וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון על העיסוק במצבה הבריאותי: "אסטרטגיה מטורללת"

23.8.2016 / 8:22

המתמודדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב התראיינה אצל ג'ימי קימל ואמרה כי אינה מבינה מדוע מתעסקים בנושא. גם על פרשת המיילים הצליחה קלינטון לצחוק, אך ייתכן שהחשיפה האחרונה עלולה לסבך אותה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המתמודדת הדמוקרטית במרוץ לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון אמרה אתמול (שני) כי העיסוק במצב הבריאותי שלה "אינו הגיוני" משום שהיא עצמה אינה בודקת את מצבו הבריאותי של דונלד טראמפ שמתמודד מולה. בראיון בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל, אמרה קלינטון כי "באוקטובר האחרון נכתב ב'נשיונל אנקוויירר' שאמות בתוך חצי שנה, כך שכל נשימה שאני לוקחת גורמת לי להרגיש חיה מחדש".

היא הוסיפה כי היא אינה מבינה מדוע המפלגה הרפובליקנית עוסקת במצבה הבריאותי. "אני חושבת שמצד אחד מדובר באסטרטגיה מטורללת", אמרה קלינטון למנחה התוכנית, "אך מצד שני, אין בזה שום היגיון. אני לא מפקפקת בבריאותו של טראמפ. ככל שאני יכולה לספר הוא בריא כמו סוס".

בשנים האחרונות נפוצו כמה פעמים שמועות שונות בנוגע לבעיות רפואיות שמהן סובלת לכאורה שרת החוץ לשעבר. קלינטון טופלה בשנת 2012 נגד קריש דם, שבעטיו אף נאלצה להרכיב למשך זמן מה משקפיים עבים במיוחד לתיקון נזק זמני לראייה המרחבית. רוב השמועות שנפוצו מאז מתבססות על הנחה שהיא למעשה מעולם לא החלימה מאותו אירוע, וסובלת מנזק נוירולוגי מתמשך. השמועות האלה הוכחשו באופן חוזר ונשנה על ידי רופאיה של קלינטון.

עוד על הבחירות בארצות הברית:
חרף ההכחשות, אנשי טראמפ רומזים שקלינטון חולה: "חפשו בגוגל"
סנדרס מצטרף לקמפיין קלינטון: "טראמפ יהיה אסון למדינה"
טראמפ מחזר אחרי קולות השחורים: "מה יש לכם להפסיד?"

קלינטון מתארחת אצל קימל

בשבוע שעבר התייחס לכך טראמפ עצמו, כשבאחד מנאומיו בשבוע שעבר טען כי קלינטון חסרה את "הסיבולת הפיזית והמנטלית" לכהן כנשיאת ארצות הברית. במקביל, אחת מדוברותיו של טראמפ, קתרינה פירסון, טענה במפורש בראיון לרשת MSNBC כי קלינטון סובלת מדיספזיה - הפרעה נוירולוגית הפוגעת ביכולות שפתיות. פירסון המשיכה וטענה כי מספר ההופעות הציבוריות המועט יחסית של קלינטון בתקופה האחרונה מעיד על מצוקה רפואית.

שלשום התייחס לכך גם רודי ג'וליאני, ראש עיריית ניו יורק לשעבר הנחשב לתומכו הבולט ביותר של טראמפ במפלגה הרפובליקנית, כשבראיון ל"פוקס ניוז" טען שקלינטון מסתירה מהציבור "מספר תסמינים של מחלה". ג'וליאני קרא לציבור הבוחרים לחפש עדויות לכך ברשת: "כל מה שאתם צריכים זה לחפש. תכתבו 'הילרי קלינטון מחלה', תסתכלו בסרטונים ותיווכחו", כשהוא מפנה למספר פרסומים שנפוצו ברשת ומעולם לא זכו לאישוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הילרי קלינטון בעצרת בחירות באומהה, נברסקה, 1 באוגוסט 2016. רויטרס
חייכה אצל ג'ימי קימל, אבל המיילים עלולים לסבך. קלינטון במסע הבחירות, החודש/רויטרס

קימל התייחס מעט לפרשת המיילים שעלולה לסבך את קלינטון, ורק המליץ לה להשתמש בשיחות וידאו, במקום לשלוח מיילים. "אני חושבת שזו המלצה טובה מאוד", אמרה קלינטון בחיוך. למרות שקלינטון הצליחה לשמור על החיוך גם בשלב הזה, נראה כי פרשות המיילים השונות מסרבות לעזוב אותה.

אתמול נחשף אוסף חדש של תכתובות מהתקופה שבה כיהנה כשרת החוץ, מגביר את החשד לקידום ענייניה של "קרן קלינטון" באותה התקופה. מיילים אלו, שנחשפו בעקבות בקשת חופש מידע של קבוצה שמרנית בשם "Judicial Watch' , מתווספים לתכתובות שנחשפו לפני כשבועיים, וגם מהם עלו חשדות אפשריים לשחיתות ולמעורבות חריגה של הקרן, שנוסדה על ידי הנשיא לשעבר ביל קלינטון.

באחד המיילים, שנשלח ב-2009, מבקש יו"ר הקרן, דאג באנד, מהעוזרת של שרת החוץ לשעבר, הומה אבאדין, לארגן פגישה בין השרה ליורש העצר הבחרייני סלמאן."יורש העצר של בחריין מבקש לראות אותה. הוא חבר טוב שלנו", כתב באנד לאבאדין ב-23 ביוני 2009. סלמאן הקים תכנית מלגות עבור יוזמה של קרן קלינטון, והתחייב לתרום 32 מיליון דולר עד 2010.

הילארי קלינטון אצל ג'ימי קימל, אוגוסט 2016. רויטרס
המליץ להקפיד על שיחות וידאו במקום להשתמש במיילים. קימל וקלינטון/רויטרס

אבאדין השיבה כעבור כמה שעות כי הנסיך סלמאן ניסה לארגן את הפגישה דרך "הערוצים המקובלים", אך קלינטון "אמרה כי היא לא רוצה להתחייב לאירוע מסוים בין חמישי לשישי עד שתדע איך תרגיש". כעבור יומיים, אבאדין כתבה לבאנד: "אני מציעה פגישה עם יורש העצר הבחרייני מחר ב-10:00. אם אתה רואה אותו, תעדכן אותו". העוזרת הדגישה באותו המייל כי הפגישה אורגנה באמצעות הערוצים המקובלים.

חלופת מיילים נוספת מראה כי באנד ביקש שקלינטון תסייע בהקלת התהליך לקבלת ויזה עבור חבר בקבוצת הכדורגל הבריטית וולברהמפטון וונדררס, שהתקשה לקבל את אישור הכניסה למדינה בשל "האשמות פליליות". הבקשה הגיעה לבאנד מאדם בשם קייסי וסרמן, שתרם 15 מיליון דולר לקרן.

משרדה של קלינטון לא שיתף פעולה עם הבקשה. אבאדין השיבה כי "מלחיץ אותי להתעסק בזה, אבל אשאל", ובאנד כתב לה בתגובה "אז אל תתעסקי בזה". עם זאת, התכתובות מעלות חשדות לפיהן ענייני הקרן קודמו באמצעות מחלקת המדינה.

טראמפ: "אמנה תובע מיוחד שיחקור את התנהלות קלינטון"

"המיילים החדשים האלה מאשרים כי קלינטון השתמשה לרעה במשרדה ומכרה הטבות לתורמי 'קרן קלינטון'", אמר נשיא Judicial Watch, טום פיטון. "צריכה להיות חקירה רצינית שתקבע אם קלינטון וגורמים אחרים עברו על החוק".

יריבה הרפובליקני של קלינטון, דונלד טראמפ, התייחס הלילה לאוסף המיילים החדש, ואמר כי אם ייבחר לתפקיד, הוא ימנה תובע מיוחד שיחקור את התנהלותה הכלכלית של "קרן קלינטון". לדברי טראמפ, לא ניתן לסמוך על הבולשת הפדרלית (ה-FBI) שתחקור את הקרן כראוי, לאחר שזו המליצה לא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית בגין פרשת המיילים. "אני בהלם מכמות הפשעים שבהם מעורבת קלינטון", אמר טראמפ, וציין כי יריבתו "פיקחה על הליך שחיתות בעת שכיהנה כשרת החוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully