וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע סערת הבורקיני: שוטרים בחוף בניס דרשו מאישה להתפשט

שוטרים צרפתים תועדו מורים לאישה במטפחת להסיר פרטי ביגוד לעיני הרוחצים ומקבלת דוח. על רקע העיסוק הנרחב באיסור על לבישת בגד ים מוסלמי בחופים, עוררו התמונות סערה נרחבת ברשת

צילום: AP, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין.

תמונות המציגות שוטרים צרפתים שמסיירים בחוף הים בניס ומעירים לאישה שלובשת מה שנראה כלבוש מוסלמי מסורתי מעוררים היום (רביעי) סערה ברשת. בתמונות נראים השוטרים עומדים ליד האישה עד שזו מסירה מעליה חלק מהבגדים. על פי התמונות, האישה נחה בחוף הים עד שארבעת השוטרים ניגשו אליה ואילצו אותה להסיר חלק מפריטי הלבוש.

האירוע תועד לאחר שבתקופה האחרונה התלוננו כמה נשים על דוחות שקיבלו בשל לבוש מוסלמי מסורתי, או בורקיני, בחופי הים בצרפת. אחת הנשים הציגה את הדוח שקיבלה לעיתונאי סוכנות הידיעות הצרפתית שבו נכתב כי היא לבשה "בגד שלא מכבד את המוסר ואת החילוניות".

"ישבתי בחוף הים עם כיסוי הראש שלי", סיפרה האישה, "לא הייתה לי שום כוונה לרחוץ בים". עד ראייה שהיה במקום סיפר כי כמה רוחצים במקום קראו לה ללכת הביתה ועודדו את אנשי המשטרה שקנסו אותה.

עוד באותו עניין:
קאן אסרה על "בורקיני" למוסלמיות: חשש "להפרת הסדר הציבורי"
תופעה: האיסור על לבישת בורקיני בצרפת עושה טוב למכירות באוסטרליה
מגמה בצרפת: גם בחופי קורסיקה אוסרים על רחצה ב"בורקיני"

עוד ועוד ערים בצרפת אוסרות על לבוש מוסלמי מסורתי לנשים, או בגד ים המתאים לנשים מוסלמיות, אחרי קאן, ניס ועיירת הנופש ווילנב-לובה, גם האי הצרפתי קורסיקה הצטרף למגמה. ראש עיריית סיסקו שבקורסיקה התעקש כי החלטתו "אינה גזענית ונועדה לשמור על ביטחונם של תושבי האזור והתיירים".

לפני כשבועיים אסרה עיריית קאן על לבישת בורקיני בחופי הים בעיר בטענה כי הדבר עלול להפריע לסדר הציבורי. החוק עליו חתום ראש העירייה דיוויד ליסנארד מציין כי "בגדי ים המציגים סממנים דתיים באופן ראוותני, בימים כאלה בהם צרפת מהווה יעד למתקפות טרור, עלול לגרום להפרעה לסדר הציבורי ויש למנוע זאת". גורם בעירייה הסביר כי החוק אינו אוסר "לבישת בגדים בעלי סממנים דתיים בחוף הים, אלא על בגדים עם סממנים בוטים של תמיכה בארגוני טרור שנמצאים איתנו במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully