וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ביקר בלואיזיאנה מוכת השיטפונות: "חייכם נהפכו על פיהם"

24.8.2016 / 0:35

הנשיא האמריקני ביקר במדינה הדרומית מוכת השיטפונות, על רקע האשמות כלפיו על שנמנע מכך עד כה. לפני כשבועיים הכתה סופה במדינה שגרמה להצפות חסרות תקדים, שבהם נספו 13 בני אדם ואלפים איבדו את בתיהם

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נחת אתמול (שלישי) בבאטון רוז' שבלואיזיאנה מוכת השיטפונות. זאת, על רקע הביקורת שנשמעה נגדו על כך שלא קיצר את חופשתו בשל האסון. הנשיא האמריקני נשא דברים לאחר סיור בעיר, ואמר כי השיטפונות חסרי התקדים "הפכו את חיי התושבים על פיהם". הוא הוסיף כי ייתכן שהקונגרס יידרש לאשר העברת כספים לטיפול בפגעי מזג האוויר החריג במדינה.

בהמשך ביקורו צפוי הנשיא לדון עם ראשי המדינה הדרומית ונציגי הממשל הפדרלי על הדרכים שבהן ניתן לסייע בהתמודדות עם המשבר שלו גרם אסון הטבע, שתואר כחמור ביותר מאז הוריקן סנדי ב-2012. הגשמים הכבדים שירדו במדינה הובילו להצפות בגובה של יותר מ-76 סנטימטרים בחלקים בלואיזיאנה. השיטפונות גבו את חייהם של 13 בני אדם וגרמו נזקים ליותר מ-60 אלף בתים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: האקרים רוסים פרצו למחשבי עיתונאים של ה"ניו יורק טיימס"
אחרי שאורות האולימפיאדה כבו, בברזיל מתעוררים למציאות המרה
מחקר חדש: "לטראמפ יש יותר מאפיינים פסיכופתיים מאשר להיטלר"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נואם בלואיזיאנה.  באטון רוז' 23 באוגוסט 2016. רויטרס
"חיי התושבים נהפכו על פיהם". אובמה בבאטון רוז', הערב/רויטרס

מאז השבוע שעבר הפצירו רבים מהתושבים ברשתות החברתיות בנשיא אובמה לבקר במדינה. גם העיתון המרכזי בעיר הבירה של לואיזיאנה, "האדבוקט", הביע דעה דומה. חלק מהם טענו כי היה עליו לקצר את חופשתו בת השבועיים בניו אינגלנד ולטוס דרומה. אליהם הצטרף המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, שביקר במדינה ביום שישי האחרון. "הנשיא אובמה היה צריך להגיע ללואיזיאנה מזמן במקום לשחק גולף. מעט מדי, מאוחר מדי".

עם זאת, מושל המדינה, ג'ון אדוארדס הדמוקרטי, ביקש מאובמה לחכות כמה שבועות לפני שיגיע למדינה. ביקורים נשיאותיים דורשים כוחות גדולים של סוכנים חשאיים ושוטרים פדרליים ומקומיים שנחוצים לטיפול בפגעי האסון. אדוארדס גם ביקש מטראמפ לא להגיע למדינה רק לצורך קידום מסע הבחירות שלו.

השיטפונות בלואיזיאנה החלו בעקבות סופה שפגעה במדינה לפני כשבועיים, אז ירדו במהלך יממה אחת בין 150 ל-250 מילימטרים של גשם. כמויות דומות של גשם ירדו בימים הבאים ועד מהרה עלו הנהרות והאגמים במדינה על גדותיהם. אלפי בני אדם פונו מבתיהם ונזק רב נגרם לרכוש פרטי וציבורי.

(עדכון ראשון: 23:30)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
שיטפונות ענק בלואיזיאנה שבארצות הברית, 14 באוגוסט 2016. רויטרס
נזקי השיטפונות בלואיזיאנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully