וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו מנוחה": משפחות נעדרים דורשות לבדוק גופות של אלמונים

22.8.2016 / 22:33

המשפחות הפגינו מול המכון לרפואה משפטית בקריאה להצליב בין נתוני DNA של נעדרים לבין גופות של 923 אלמונים, בניסיון למצוא התאמה. לדבריהם, על הממשלה להקים גוף שירכז את הטיפול בנעדרים

צילום: אור רביד, עריכה: מתן חדד

כמאה בני אדם הפגינו היום (שני) מול המכון לרפואה משפטית באבו כביר בדרישה להצליב בין נתוני DNA של נעדרים בישראל לבין גופות אלמונים. המפגינים, בהם משפחות נעדרים ונציגי עמותת "בלעדיהם", טענו כי באופן שיטתי לא מתקיימות בדיקות והצלבות בין רקמות שמסרו המשפחות לבין גופות אלמונים, מה שעשוי לסייע בסגירת מעגל עבור חלק מהמשפחות. לפי דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ישנן 923 גופות אלמונים שטרם זוהו.

"מדובר בכשל חמור שמביא לכך שהחיים אצלנו נעים על ציר של אי ודאות על אודות גורלם של יקירנו", אמר יהושע מניבצקי, אביו של דניאל מניבצקי, צעיר בשנות ה-30 לחייו שנעדר מאז 2014, והמנכ"ל ומייסד של עמותת "בלעדיהם". "ברור לכל כי ייתכן שחלק מ-923 גופות האלמונים שלא זוהו הן חלק מ-529 הנעדרים, ועל ידי זיהוי שלהן ניתן יהיה לתת מנוח למשפחות הנעדרים", הוסיף.

"שרי הממשלה, בהם השר לביטחון הפנים ושר הבריאות, האמונים על עבודת המכון לרפואה משפטית ואף הוצאה מהקבר לצורך זיהוי, חייבים לתת את הדעת על כך ולהקים גוף ממלכתי מקצועי שירכז את כל פעילות איתור הנעדרים", המשיך. "אנו דורשים לבצע מיפוי והצלבות DNA כדי למצוא את יקירינו. הגיע הזמן שהמדינה תיקח תחת חסותה את הטיפול באזרחיה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
תינוק בן שנה וחצי נפל מגובה חמש קומות בירושלים; מצבו קשה
האם "איזו שמלה יפה" היא הטרדה מינית? בית הדין לעבודה קבע שלא
מאות נוסעים נתקעו בתחנה בשל הפסקת תנועת הרכבות: "בושה וחרפה"

הפגנה של משפחות נעדרים אזרחיים בדרישה מהמדינה לבצע מיפוי נתוני DNA לגופות אלמונים. בכניסה למכון לרפואה משפטית אבו כביר, תל אביב 22 באוגוסט 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"רוצים תשובות". ההפגנה מחוץ לאבו כביר, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אירוע יוצא דופן נרשם במהלך ההפגנה כאשר איילת דגו, אחותה של הנעדרת אסנת ברוקלין, התפרצה והחלה למרר בבכי קורע לב, "אנו רוצים תשובות", קראה, "רוצים לדעת מה עלה בגורלה של אחותי". אסנת ברוקלין עלתה מאתיופיה דרך סודאן יחד עם אחותה, כשהייתה בת 13. היא התגוררה באשקלון ונעדרת זה שנה וחצי. בפברואר 2015 יצאה מביתה ומאז לא שבה, ולאף אחד אין קצה חוט לאן נעלמה. היא הותירה את ארנקה והסלולרי שלה בביתה. משפחתה של אסנת שכוללת את שני בניה, אחד חייל והשני סיים את שירותו הצבאי, אחותה איילת ואמה, מנסה להבין מה עלה בגורלה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"כמו שהמדינה מסייעת למשפחות חיילים נעדרים, כך צריך לעזור גם לנו"

"כבר שנה וחצי שאין לנו מנוחה", אמרה דגו לוואלה! NEWS בסיום ההפגנה. "אנחנו לא יודעים מה עלה בגורלה של אסנת. פנינו למשטרה ולא קיבלנו תשובות. נתנו דגימת DNA ואנחנו מבקשים מאבו כביר שיעשו הצלבה, אולי הגופה של אסנת היא אחת מהאלמונים".

דגו פנתה לממשלה בבקשה לסיוע בחיפושים. "אין לנו את היכולת הכלכלית לממן חוקר פרטי, אנחנו במצוקה גדולה", הסבירה, "כמו שהמדינה מסייעת למשפחות החיילים הנעדרים, שיעזרו גם למשפחות הנעדרים האזרחים".

הפגנה של משפחות נעדרים אזרחיים בדרישה מהמדינה לבצע מיפוי נתוני DNA לגופות אלמונים. בכניסה למכון לרפואה משפטית אבו כביר, תל אביב 22 באוגוסט 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"זוהי כמעט התעללות". ח"כ בן ראובן בהפגנה, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

דוח של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוזמן על ידי ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני), בדק לעומק את טיפול משטרת ישראל והמרכז הלאומי לרפואה משפטית באיתור נעדרים אזרחיים. "סוגיית הנעדרים שאינם חיילים במדינת ישראל איננה מטופלת בצורה הראויה", אמר ח"כ בן ראובן, שהגיע להפגנה כדי לתמוך במשפחות.

בן ראובן שימש בעברו יו"ר עמותת "לחופש נולד" שמקדמת שחרור שבויי ונעדרי צה"ל. "כמי שמכיר את סבלן של משפחות נעדרים, זוהי כמעט התעללות, באין כתובת אמינה שניתן לפנות אליה, לקבל תשובות ראויות ולדעת שאכן נעשים כל המאמצים על מנת לאתר את הנעדרים. בכוונתי להמשיך ולפעול על מנת לאתר את הנעדרים, לקדם את הצלבת נתוני ה-DNA ולהקים גוף מקצועי שייתן מענה למשפחות הנעדרים לאורך זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully