וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למתקפה: "תושבים בגרמניה יידרשו לאגור מזון לעשרה ימים"

22.8.2016 / 1:20

עיתון מקומי דיווח כי תכנית שתוצג השבוע לממשלה תכלול קריאה לאזרחים להצטייד למקרה שבו תותקף המדינה או תיפגע מאסון טבע. "להתכונן בהתאם להתפתחות שעלולה לאיים על קיומנו"

עריכה: יאיר דניאל

(שבועת אמונים של המחבל שהתפוצץ בסמוך לפסטיבל באנסבך, בחודש שעבר)

לראשונה מאז תום המלחמה הקרה, ממשלת גרמניה מתכננת לקרוא לאזרחיה לאגור מים ומזון למקרה של מתקפה או אסון – כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung". גרמניה נמצאת בכוננות גבוהה מאז אירעו בשטחה שני פיגועים ומתקפת ירי בידי צעיר מעורער בנפשו בחודש שעבר.

בעקבות זאת, הכריזה ברלין על שורת צעדים מוקדם יותר החודש, שכוללים השקעה מוגברת במשטרה ובכוחות הביטחון וביצירת יחידה מיוחדת למלחמה בפשעי סייבר ובטרור. "התושבים יחויבו לאגור מספיק מזון, שיספיק לאדם אחד למשך עשרה ימים", ציטט העיתון את "רעיון ההגנה האזרחית", מסמך שאותו מחבר משרד הפנים. עוד דווח כי ועדה בפרלמנט ניסה את האסטרטגיה הזו עוד ב-2012.

לקריאה נוספת בנושא
גרמניה: "אין מקום לבורקה במדינתנו – אבל לא נוכל לאסור עליה"
מרקל: "הטרור האסלאמי לא הגיע לגרמניה דרך הפליטים"

נושא: שוטרים וכוחות מיוחדים בזירת ירי במינכן, גרמניה, שבה רצח צעיר גרמני-איראני תשעה בני אדם במרכז קניות. 22 ביולי 2016.. רויטרס
שוטרים בזירת הירי במינכן, בחודש שעבר/רויטרס

דובר מטעם משרד הפנים מסר כי התכנית תידון בישיבת הממשלה ביום רביעי וכי היא תוצג על ידי השר. הוא סירב למסור פרטים על תוכנה. שרת ההגנה של גרמניה אמרה מוקדם יותר החודש כי המדינה נמצאת "בכוונת הטרור". היא קראה לאימונים צמודים יותר בין הצבא למשטרה כהכנה לאפשרות של מתקפת טרור נרחבת.

לפי העיתון, התושבים יידרשו לאגור מי שתייה למשך חמישה ימים. הדוח בן 69 העמודים קובע כי מתקפה נגד גרמניה, שתדרוש שיטת הגנה קונבנציונלית, אינה סבירה – אולם מצוין בו כי אמצעי הזהירות ידרשו "מהתושבים להתכונן בהתאם להתפתחות שעלולה לאיים על קיומנו ושאת התרחשותה לא ניתן לשלול בעתיד".

עוד הוזכר שם הצורך במערכת התרעה אמינה, בהגנה טובה יותר על מבנים ובהרחבת מערכת הבריאות. לפי הדיווח, בתכנית מודגש כי בעתיד תינתן עדיפות לתמיכה נרחבת יותר של האזרחים בכוחות הביטחון.

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully