וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הפגינו בירושלים ובבית שמש נגד מעצר סרבן גיוס חרדי; שלושה נעצרו

22.8.2016 / 0:50

חרדים מחו מול לשכת הגיוס ובכיכר השבת בבירה בעקבות מעצר סרבן גיוס. בתיעוד מהאירוע נראים שני שוטרים מחזיקים באחד מהמפגינים ואז משליכים אותו על הרצפה. בירושלים יידו מפגינים אבנים אל רכבי כיבוי אש שהוזעקו לכבות מכולות אש שהוצתו

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

עשרות חרדים הפגינו אמש (ראשון) בכיכר השבת בירושלים ובשכונת ברמת בית שמש שבבית שמש, בשל מעצרו של סרבן גיוס חרדי על ידי המשטרה הצבאית. בבית שמש דרדרו המפגינים פחי אשפה לכביש ברחוב נהר הירדן, תוך יידוי אבנים לעבר השוטרים. שוטרי אגף התנועה הגיעו למקום כדי לכוון את התנועה לנתיבים חלופיים.

בירושלים חסמו המפגינים את כיכר השבת ובשכונת מאה שערים הציתו כמה מהם מכולות אשפה. כמה מהמפגינים יידו אבנים על עבר רכבי כוחות כיבוי אש שהוזעקו לכבות את המכולות הבוערות. אף אחד מאנשי צוות הכיבוי במקום לא נפגע, אך נזק קל נגרם למשאית כיבוי.

דובר כיבוי אש בירושלים, אריק אבולוף מסר: "בכבאות והצלה ירושלים רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בלוחמי האש ובציודם, המסכנים את עצמם כדי להציל חיים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע בשביל כל אדם ובכל קהילה". עוד נמסר כי בשירותי הכיבוי מתכוונים "למצות את הדין עם מיידי האבנים ועם אלו המסכנים את חייהם של לוחמי האש שכל מטרתם הצלת נפש ורכוש של כל אדם באשר הוא".

עוד בוואלה! NEWS
משרד החינוך: אלו בתי הספר העל-יסודיים המצטיינים לשנת תשע"ו
בשיא העונה: ילדי עובדי רשות האוכלוסין מועסקים כבקרי גבול בנתב"ג
בת ה-16 שנדרסה בבאר שבע: "אבא שלי גיבור, הוא הזהיר אותי"

יידוי אבנים על רכבי כיבוי אש בהפגנה נגד מעצר סרבן גיוס חרדי במאה שערים בירושלים 21.8.2016. דוברות כב"ה
המפגינים יידו אבנים אל עבר כוחות כיבוי אש. סימני אבנים על משאית כיבוי/דוברות כב"ה
יידוי אבנים על רכבי כיבוי אש בהפגנה נגד מעצר סרבן גיוס חרדי במאה שערים בירושלים 21.8.2016. דוברות כב"ה
"רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בלוחמי האש". משאית הכיבוי שנפגעה/דוברות כב"ה

מוקדם יותר הפגינו כ-150 חרדים מול לשכת הגיוס בבירה, ושלושה מהם נעצרו. שניים מהעצורים חשודים בתקיפת שוטרים ואחד מהם בגרימת נזק לניידת.

חלק מהמפגינים באזור לשכת הגיוס נשכבו על הכביש שמולה בניסיון לחסום אותו, ופונו על ידי השוטרים שהיו במקום. אחרים ניסו להיכנס אליה בכוח. במקביל, גידפו המפגינים את השוטרים וחלקם אף תקפו אותם. בתיעוד מהאירוע נראים שני שוטרים מחזיקים באחד מהמפגינים מראשו מרגליו ואז משליכים אותו על הרצפה.

הפגנת חרדים בלשכת הגיוס בירושלים. נועם מושקוביץ
שוטר אוחז במפגין בהפגנה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

ביום רביעי נעצר בלשכת הגיוס בבבירה חרדי בן 18 בחשד שערק מצה"ל. הצעיר, חסיד ברסלב, אמור להתחתן בעוד שבועיים ומעצרו הוביל רבנים בכירים לקרוא לחסידים לצאת להפגנות. למחרת הפגינו במקביל מאות חרדים על מעצרו בבית שמש ובירושלים.

לכיכר השבת בבירה הגיעו מאות חרדים שחסמו כבישים והבעירו פחי אשפה. כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום מלווים בפרשים ומכוניות התזה והחלו בפיזור ההפגנה, שהתפשטה לעבר כיכר זקס. שבעה מפגינים נעצרו.

בבית שמש יצאו כ-300 חרדים להפגין ברחוב נהר הירדן. שוטר יס"מ נפצע באורח קל בהפרות הסדר וכוחות משטרה גדולים נפרסו במקום כדי לשמור על הסדר הציבורי. במהלך ההפגנות בעיר, נעצרו שני חשודים.

(עדכון ראשון: 18:19)

שריפת פחי אשפה בהפגנת חרדים בבית שמש נגד מעצר עריק שמשתמט בצה"ל, 21 באוגוסט 2016. דוברות כבאות והצלה בית שמש, דוברות כב"ה
המפגינים בבית שמש הציתו פחי אשפה ודרדרו אותם לאורך הרחוב, הערב/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה בית שמש
הפגנה של חרדים נגד מעצר של סרבן גיוס בלשכת הגיוס בירושלים 21 אוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
ההפגנה בלשכת הגיוס בבירה, היום/נועם מושקוביץ
הפגנה של חרדים נגד מעצר של סרבן גיוס בלשכת הגיוס בירושלים 21 אוגוסט 2016. נועם מושקוביץ
למקום הגיעו מאות חרדים. ההפגנה, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully