וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: המחבל שהתפוצץ בחתונה והרג עשרות - נער כבן 12

נשיא טורקיה התייחס לפיגוע בעיר גזיאנטפ שבמזרח המדינה וגבה את חייהם של 51 איש, ואמר כי דאעש עומד מאחורי המתקפה. זהו האירוע הקטלני ביותר בטורקיה השנה. "היה דם וחלקי גופות בכל מקום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן התייחס היום (ראשון) לפיגוע הקטלני שאירע באולם האירועים בעיר גזיאנטפ שבמזרח טורקיה, שבו נהרגו 51 בני אדם, ואמר כי המחבל המתאבד שהוציא לפועל את המתקפה היה נער צעיר, בן 14-12 בלבד. לדברי הנשיא הטורקי, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) עומד מאחורי הפיגוע, שאירע במהלך חתונה ונפצעו בו 69 איש, בהם 17 נמצאים במצב קשה.

לפי כלי תקשורת מקומיים, המחבל התפוצץ בין אנשים שרקדו ברחוב מחוץ לאולם האירועים. מדובר במתקפה הקטלנית ביותר בטורקיה בשנה הנוכחית, והשנייה לאחר המתקפה שאירעה בשנה שעברה במהלך הפגנה פרו-כורדית באנקרה, שבה נהרגו יותר ממאה איש. לפי גורמים רשמיים במדינה, בחתונה נכחו אנשים החברים במפלגה הפרו-כורדית (HDP). עוד דווח כי החתן נפצע באורח קל, והכלה לא נפגעה.

עוד כתבות מהעולם:
טורקיה: 50 הרוגים בפיגוע התאבדות בגן אירועים במזרח המדינה
עיראק: 36 לוחמי דאעש שטבחו במאות חיילים הוצאו להורג
נשיא הפיליפינים נגד האו"ם: "הם בני זונות, אשקול לפרוש"

נשים טורקיות מתאבלות  - לאחר פידוע במרחי טורקיה בו נרצחו 40 בני אדם. רויטרס
נשים בוכות בהלוויית אחד מקורבנות הפיגוע/רויטרס

עדי ראייה מהזירה דיווחו על דם שניתז על הקירות, ועל נשים וילדים הנמצאים בין ההורגים. "החגיגה הייתה לקראת סופה, ופתאום היה פיצוץ עז בין האנשים שרקדו", אמר ולי קאן, צעיר בן 25 שהשתתף באירוע. "היה דם וחלקי גופות בכל מקום". לפי התביעה בעיר, חגורת נפץ נמצאה בזירה.

מאות בני אדם נכחו בהלוויות הקורבנות במהלך היום. חלק מהקורבנות טרם זוהו והמשפחות נאלצות להמתין ולראות אם קרוביהם נמצאים בין ההרוגים. מיד לאחר הפיגוע האשים ארדואן את דאעש, ובהצהרה כתובה הוא כתב ש"אין שום הבדל" בין תומכיו של המטיף המוסלמי פתהוללה גולן, אותו הוא מאשים בניסיון ההפיכה הכושל במדינה, לוחמי ארגון המורדים הכורדי (PKK) ואנשי דאעש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פיגוע התאבדות באולם אירועים בזמן חתונה בעיר גזיאנטפ במזרח טורקיה 21 אוגוסט 2016. AP
המחבל התפוצץ בין המבלים בחתונה. זירת הפיגוע/AP
נשים טורקיות מתאבלות  - לאחר פידוע במרחי טורקיה בו נרצחו 40 בני אדם. רויטרס
חלק מהקורבנות טרם זוהו. גזיאנטפ, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully