וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי ברק נגד דיכטר: מונע משיקולים זרים ולכן לא תהיה פגישה

21.8.2016 / 13:09

יו"ר ועדת חוץ וביטחון שוחח עם שר הביטחון לשעבר וביקש לשמוע פרטים על רמיזתו לפגיעה באינטרסים ביטחוניים, בטרם יזומן לוועדה. ברק סירב לבקשה. דיכטר: "הוועדה אינה תכנית כבקשתך"

צילום: תנועת דרכנו, יותם רונן, עריכת וידאו: עמרי וייס, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

(בווידאו: ח"כ עמר בר-לב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

"חידת ברק" ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית, ומייצרת קרב ראש בראש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק ליו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אבי דיכטר. ברק ודיכטר שוחחו בסוף השבוע על רקע טענתו העלומה של ברק על פגיעה באינטרסים של ישראל בהתרחשות ביטחונית שעליה סירב לפרט. טענה זו עוררה דרישה של חברי כנסת לזמנו להופיע בפני ועדת חוץ וביטחון. ברק סירב לבקשתו של דיכטר להיפגש עמו ביחידות לפני זימונו לוועדת המשנה לענייני מודיעין, והיום (ראשון) האשימו מקורביו את דיכטר במניעת הופעתו בשל "שיקולים זרים".

תחילת הפרשה ביום רביעי שעבר, בהופעה של ברק בפאנל פוליטי של תנועת "דרכנו" בראשון לציון. ברק תקף בחריפות את התנהלותו המדינית-ביטחונית של נתניהו מול ארצות הברית, בדגש על המשא ומתן סביב הסכם הסיוע הביטחוני לעשור הקרוב. בנוסף לכך, רמז ברק להתרחשות ביטחונית "שגם בה, שוב, צירוף מדאיג של חוסר יכולת לשפוט אינטרסים ביטחוניים עמוקים ואת סדר העדיפויות שהם מכתיבים. זאת, לצד היעדר הפנמה של פוטנציאל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית וכן התנהלות אופרטיבית לא מוקפדת, הובילו לחשיפה מטרידה ביותר של ישראל מול אתגר ביטחוני מרכזי".

לקריאה נוספת:
סערת "חידת ברק" נמשכת: "נתניהו רע לביטחון, עכשיו ברור כמה"
יו"ר ועדת החוץ והביטחון על ברק: "דבריו מצביעים על אובססיה שלטונית"
רמז לפעולה חשאית: "חובה לזמן את ברק לוועדת המודיעין"

אהוד ברק נואם בכנס הרצליה, יוני 2016. עדי כהן צדק, מערכת וואלה! NEWS
"קשה להעלות על הדעת נימוק ענייני לדחיית בקשתו". ברק בכנס בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, עדי כהן צדק

ברק סירב לפרט באיזו התרחשות מדובר, מה שהוביל לרצף ספקולציות והערכות למה התכוון, ולכינוי הסאגה - "חידת ברק". חברי הכנסת עמר בר-לב (המחנה הציוני) וזהבה גלאון (מרצ) דרשו מדיכטר לזמן את ברק לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת על מנת לברר את דבריו. דיכטר בתגובה אמר כי "לאהוד ברק יש את מספרי הטלפון שלי והוא יודע לעשות בהם שימוש בעניינים טקטיים ומיקרו-טקטיים כשהדבר חשוב בעיניו. הייתי מצפה כי יעשה כך גם בעניין שעל אודותיו רמז בדבריו המתוקשרים".

במהלך סוף השבוע התקשר דיכטר לברק וביקש להיפגש עמו כדי לשמוע פרטים על הנושא. ברק דחה את בקשתו ואמר כי המקום היחיד שבו הוא מוכן להתייחס לדברים הוא החדר הסגור של ועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון. בהודעה שהוציא אמש דיכטר הוא הבהיר כי רק לאחר שישתף אותו במידע ניתן יהיה לבחון את בקשתו בצורה רצינית.

אבי דיכטר וזוהיר בהלול באירוע "שבתרבות" בעכו, 9 באפריל 2016. ערן גילווארג
"הוועדה מתכנסת על פי החלטת היו"ר". דיכטר/ערן גילווארג

"ועדת המשנה אינה תכנית כבקשתך, לא של בכירים לשעבר ולא של זוטרים. היא מתכנסת על פי החלטת יו"ר הוועדה כאשר השתכנע שיש לכך הצדקה. הרף הנמוך ביותר לכך הוא מידע באשר לסיבת הבקשה להופיע בפני הוועדה", אמר דיכטר. הבוקר הבהירו מקורבי ברק כי הוא מצפה כי פנייתו להופיע בפני מליאת ועדת המשנה תיענה בהקדם. "קשה להעלות על הדעת נימוק ענייני לדחיית בקשת ברק. לפחות לכל מי שעוסק בביטחון ישראל ולא מונע שיקולים זרים", אמרו מקורביו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully