וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של החרדי שנדקר בצרפת: "הדוקר נשאר לעמוד ליד אבי, הוא לא ברח"

20.8.2016 / 0:15

"אנחנו מתפללים לבריאותו", סיפר הבן שמואל לוואלה! NEWS. הרב הראשי של שטרסבורג סיפר כי הוא נדקר מחוץ לביתו שבשכונה יהודית בעיר, על ידי תוקף שנעצר בעבר בגין תקיפת יהודי. "הוא היה בהלם, בלשון המעטה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הכומר שנרצח בפיגוע בנורמנדי הובא לקבורה, החודש)

בנו של החרדי שנדקר אתמול (שישי) בשטרסבורג, במזרח צרפת, סיפר לוואלה! NEWS: "אבי נדקר בבטנו על ידי דוקר שלא הכיר. ממה שהוא סיפר לפני שפונה לבית החולים, הדוקר צעק 'אללה אכבר'". הבן, שמואל, הוסיף כי "לאחר הדקירה, הדוקר לא ברח ונשאר לעמוד ליד אבי, ששכב על הרצפה. הוא עכשיו מאושפז בבית החולים החדש בשטרסבורג, ואנו מתפללים לבריאותו".

הנדקר, כבן 60, נפצע באורח בינוני. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי התוקף, שגם על פי עדי ראייה נוספים צעק "אללה אכבר", נעצר בידי המשטרה וכי הוא סובל מבעיות נפשיות. רנה גוטמן, הרב הראשי של שטרסבורג, שבה חיים כ-15 אלף יהודים, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא נדקר מחוץ לביתו בשכונה יהודית בעיר.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת צרפת מצטרף למתנגדי הבורקיני: "משעבד את הנשים"
קריקטורה חדשה נגד מוסלמים הובילה לאיומים על עורכי שרלי הבדו
מחשש לטרור: צרפת מבטלת אירועי ספורט ותרבות ברחבי המדינה

זירת אירוע דקירה בשטרסבורג, צרפת, 19 באוגוסט 2016. ספק 500
זירת האירוע בשטרסבורג, אתמול/ספק 500

הרב גוטמן הוסיף כי זירת הדקירה הייתה במרחק של כ-500 מטרים מבית הכנסת הגדול של שטרסבורג. על פי הדיווח בעיתון "לה ז'ורנל דה דימנש", הנדקר, שחבש כיפה, נמלט לבר סמוך, שם קיבל סיוע ראשוני מהנוכחים. "הוא היה בהלם, בלשון המעטה", סיפר הרב מנדל סמאמה, שביקר אותו בבית החולים. "הוא נפגע בבטן, רק כמה סנטימטרים מאיבר חיוני", הוסיף.

מפה שטרסבורג. google maps, צילום מסך
מפה שטרסבורג/צילום מסך, google maps

על פי גורמים משטרתיים, התוקף כבר נעצר בעבר ועבר טיפול פסיכולוגי. הרב הראשי גוטמן אף הוסיף בשיחה עם אתר "France Bleu" כי החשוד נעצר גם בגין תקיפת יהודי דתי בשטרסבורג בחודש אפריל 2010. מהמשטרה טרם נמסר אישור לפרטים, וחקירת המקרה נמשכת.

התקרית מגיעה ברקע מתקפות הטרור שפקדו את המדינה בשנה וחצי האחרונות, בהן גם רצח של ארבעה בני ערובה יהודים במרכול כשר בפריז בידי תומך דאעש בינואר אשתקד, יומיים לאחר הטבח במשרדי המגזין הסטירי "שרלי הבדו".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully