וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש שם על הכוונת את הדרוזים ואת הנוצרים בלבנון

אילן זלאיט

19.8.2016 / 14:49

עיתון לבנוני המקורב לחיזבאללה דיווח כי הארגון מעוניין לפגוע במנהיג העדה הדרוזית במדינה וואליד ג'ונבלאט. עוד דווח כי הארגון מעוניין לגרש נוצרים ודרוזים מכפריהם, כפי שעשה ליזידים ולנוצרים בעיראק

צילום: רויטרס

(בסרטון: אזרחים סוריה חוגגים את שחרור העיר מנבג' מידי דאעש)

דאעש קורא לפעיליו לפגוע באוכלוסיות הדרוזיות והנוצריות בלבנון ובפוליטיקאים דרוזים במדינה - כך דיווח היום (שישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" המקורב לחיזבאללה. על פי הדיווח, מפקדת הארגון בסוריה הורתה לפעיליה בלבנון לפגוע גם בוואליד ג'ונבלאט, ראש העדה הדרוזית בלבנון.

גורם ביטחוני בלבנון אמר לעיתון כי מטרת דאעש אינה רק להרוג את בני דתות אלו, אלא גם לגרום להם להימלט מהכפרים ומהאזורים שבהם הם חיים, כפי שעשו ליזידים ולנוצרים בשטחים שבשליטת הארגון בעיראק.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש קיבל לראשונה אחריות על מתקפה ברוסיה: "זאת רק ההתחלה"
החקלאים בדרום חוששים: "מפחדים לא רק מגניבה - אלא גם להרוג מישהו"
שני אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים נהרגו במבצע מעצרים בשכם

ווליד ג'ונבלאט, מנהיג העדה הדרוזית בלבנון וחבר פרלמנט מטעם המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית. AP
מנהיג הדרוזים בלבנון ווליד ג'ונבלאט, 2014/AP

העיתון הלבנוני דיווח עוד כי מנגנוני הביטחון במדינה סיכלו בחודשים האחרונים שורה של ניסיונות לפיגועים של פעילי דאעש. לפני כחודשיים סיכלו גורמי הביטחון הלבנוניים פיגוע ענק שזכה לכינוי "ה-11 בספטמבר של לבנון" על שם פיגועי התאומים שביצע אל-קאעדה בארצות הברית לפני כ-15 שנים. על פי הדיווח, פעילי דאעש תכננו לפוצץ במקביל קזינו ואתרי תיירות בביירות.

לפני כעשרה חודשים דאעש קיבל אחריות על פיגוע שגבה את חייהם של לפחות 45 בני אדם ברובע הדאחייה שבלבנון. התקשורת המקומית דיווחה כי שני מחבלים פוצצו עצמם בהפרש של כמה דקות בדרום העיר. גופת מחבל שלישי נמצאה במקום, וכנראה הוא נהרג מהפיצוץ השני לפני שהספיק לפוצץ עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully